Ekologia, tolerancja i bezpieczeństwo – propozycje festiwalu Audioriver

Materiał informacyjny Audioriver Festival
Nie tylko rozrywka, ale i edukacja – takie założenie przyświeca organizatorom festiwalu Audioriver, którzy zapoczątkowali akcje Audioriver Goes Green oraz Audiohome. To dwa projekty, których celem jest poszerzanie wiedzy, uświadamianie oraz pomoc naszej planecie. Audioriver edukuje i działa prospołecznie. Dlaczego warto posłuchać?

Pierwszy projekt to rozmowy z ekspertami, aktywistami i influencerami na temat ekologii, zmian klimatu i działań, jakie można podejmować, by chronić środowisko naturalne. Festiwal Audioriver przyjął nową rolę, stając się przyjaznym edukatorem. Wszystko po to, by przekazywać aktualną, rzetelną wiedzę i uświadamiać, że codzienne wybory mają wpływ na stan środowiska W rozmowach uczestniczą nie tylko specjaliści i aktywiści, ale także osoby medialne, znane z telewizji czy świata muzyki. Dzielą się swoimi sposobami na ratowanie planety, wiedzą, doświadczeniem oraz emocjami i opiniami dotyczącymi poruszanych zagadnień.

Planeta, na której żyjemy, jest naszym wspólnym dobrem. AUDIORIVER GOES GREEN
to przede wszystkim impuls do działania, bo czasu na zmiany jest coraz mniej. Nasza akcja edukacyjna ma na celu uświadamianie, z jak licznymi problemami mamy do czynienia
– mówi Piotr Orlicz-Rabiega, szef festiwalu Audioriver.

W ramach akcji #audiorivergoesgreen, od czerwca 2020, każdego miesiąca odbywają się rozmowy ze specjalistami z zakresu ekologii. Obecnie akcja kontynuowana jest w formie podcastów. Dotyczą one m.in. postępującego niedoboru wody pitnej, ochrony środowiska, segregacji śmieci czy wyborów odzieżowych. Ambasadorką akcji jest Jagna Niedzielska, ekspertka od gotowania bez marnowania. Wywiady video można obejrzeć w mediach społecznościowych Audioriver, natomiast podcasty dostępne są m.in. na Spotify i Youtubie.Do tej pory udział w rozmowach wzięli m.in. Kasia Sienkiewicz i Jacek Sienkiewicz z zespołu Kwiat Jabłoni, Osi Ugonoh, przedstawicielki WWF Polska oraz Marta Niedźwiecka i Maciek Adamczyk.

Na przestrzeni lat i ciężkiej pracy festiwal stworzył zgraną grupę odbiorców. To nie są tylko słuchacze dobrej muzyki. To ludzie, którzy po festiwalu rozjadą się po całej Polsce i mają niezwykłą moc tworzenia odpowiedzialnej sieci własnych kontaktów. Chcemy im przekazać lub utrwalić eko wiedzę i sami podążać w tę stronę. Razem z akcją Audioriver Goes Green nie wchodzimy w rolę samego edukatora. Edukatorami są nasi specjaliści. My jesteśmy tubą do przekazywania tych informacji – mówi Jagna Niedzielska, ambasadorka Audioriver Goes Green.

Drugi projekt festiwalu Audioriver dotyczy zupełnie innej, ale równie ważnej tematyki. Akcja Audiohome skupia się na ludziach, na ich poczuciu bezpieczeństwa, osobistych przeżyciach i spostrzeżeniach. Organizatorzy podejmują tematy wykluczenia społecznego, a ich celem jest, by nadchodzący festiwal był wydarzeniem, podczas którego każdy czuje się swobodnie i komfortowo. Organizatorzy Audioriver podkreślają, że podczas festiwalu każdy z uczestników może być wolny i czuć się sobą, oczywiście z poszanowaniem granic innych osób. Zapowiadają również, że na festiwalu powstanie strefa bezpieczeństwa, gdzie każdy z uczestników będzie mógł uzyskać pomoc medyczną i wsparcie psychologiczne
w nagłych wypadkach.

Zanim spotkamy się w Płocku, chcielibyśmy dowiedzieć się, czym – z perspektywy naszej publiczności – jest poczucie bezpieczeństwa, a także chcemy porozmawiać z uczestnikami o różnych sytuacjach i ich spostrzeżeniach dotyczących społecznego znaczenia festiwali i sceny muzycznej. Wspólnie z naszymi partnerami, przyjaciółmi Audioriver i przede wszystkim przedstawicielami wielu społeczności będziemy prowadzić wzajemny dialog i dzielić się doświadczeniami z wielu stron. Audioriver to dom, w którym wspólnie tworzymy panujące w nim zasady – mówi Piotr Orlicz-Rabiega, szef festiwalu Audioriver.

Materiały w ramach projektu Audiohome: #jesteśwdomu są publikowane na fanpage’u
na Facebooku Audioriver od grudnia 2020. Składają się na nie edukacyjne materiały wideo, rozmowy, debaty. Podczas rozmów przedstawiani są bohaterowie, którzy opowiadają, czym jest dla nich poczucie bezpieczeństwa, mówią o swoich doświadczeniach. Udostępniane materiały są zachętą do dyskusji i dzielenia się własnymi przemyśleniami. Do udziału w akcji zostali zaproszeni artyści i przedstawiciele festiwalu, a także organizacje pozarządowe i eksperci. O bezpieczeństwie mówią m.in. uczestnicy festiwali oraz tacy artyści, jak Novika, Kamp! Czy AGIM. Partnerami akcji zostali: After Party FES (Fundacja Edukacji Społecznej), Fundacja Kultura Bez Barier, Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

Materiał oryginalny: Ekologia, tolerancja i bezpieczeństwo – propozycje festiwalu Audioriver - Polska Times

Dodaj ogłoszenie