Elden Ring - analiza trybów jakości i wydajności wersji beta na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S od Digital Foundry

Kacper Derwisz
Kacper Derwisz
Udostępnij:
Digital Foundry to znany w branży portal analizujący dogłębnie niemal każdy głośniejszy tytuł. Tym razem autorzy opublikowali dogłębne porównanie trybu jakości i wydajności na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox X/S. Zobacz, czym różnią się oba wspomniane tryby.

Elden Ring - co wiemy?

Elden Ring to nadchodząca gra z gatunku soulslike tworzona przez FromSoftware - twórców takich hitów jak Dark Souls, Sekiro: Shadows Die Twice oraz Bloodborne. Akcja gry będzie miała miejsce w mitycznej krainie o nazwie Lands Between. W porównaniu do swoich duchowych poprzedników, będzie to produkcja z bardziej otwartym światem. Co ciekawe, współtwórcą gry jest pisarz George R. R. Martin, twórca m.in. niezwykle popularnej sagi Pieśń lodu i ognia, zekranizowanej pod nazwą Gra o tron. Premiera zapowiadana jest na 25 lutego 2022 roku na konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S oraz komputery z systemem Windows.

Niedawno wybrani gracze mieli okazję przetestować w bardzo ograniczonym czasie wersję beta gry. Digital Foundry wykorzystało tę okazję na analizę produkcji w obecnym stanie, by nieco przybliżyć różnice między poszczególnymi wariantami rozgrywki.

Elden Ring - porównanie trybów na konsolach

Jak wynika z testów, gra pozwala na następujące parametry rozgrywki:

Tryb jakości

PlayStation 5

  • Rozdzielczość: Natywne 4K
  • Płynność: około 45 FPS, nigdy poniżej 30

Xbox Series X

  • Rozdzielczość: Natywne 4K
  • Płynność: około 40 FPS, nigdy poniżej 30

Xbox Series S

  • Rozdzielczość: 1440p
  • Płynność: około 30 FPS przez większość czasu

Tryb wydajności

PlayStation 5

  • Rozdzielczość: od 1512p do 1800p
  • Płynność: około 45-60 FPS, w zależności od sceny

Xbox Series X

  • Rozdzielczość: od 1512p do 1800p
  • Płynność: około 45-60 FPS, jednak spadki do dolnej granicy o wiele częstsze, niż w przypadku PS5

Xbox Series S

  • Rozdzielczość: od 1440p do 1080p
  • Płynność: około 40-60 FPS, zazwyczaj 50 FPS

Więcej szczegółów w materiale źródłowym:

Wideo

Materiał oryginalny: Elden Ring - analiza trybów jakości i wydajności wersji beta na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S od Digital Foundry - GRA.PL

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie