Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Elektryczny Solaris autobusem 2017 roku

Piotr Robakowski
Solaris Urbino electric otrzymał prestiżowy tytuł "Bus of The Year 2017".
Solaris Urbino electric otrzymał prestiżowy tytuł "Bus of The Year 2017". Solaris
Solaris Urbino electric otrzymał prestiżowy tytuł „Autobus Roku 2017”. Wyróżnienie przyznawane przez dziennikarzy motoryzacyjnych i specjalistów w branży samochodów ciężarowych i autobusów przyznane zostało podczas targów w Hanowerze.

Produkowane w podpoznańskim Bolechowie pojazdy od lat cieszą się uznaniem wśród specjalistów i pasażerów. W gamie tej firmy znajdziemy przede wszystkie autobusy miejskie, trolejbusy a także tramwaje. Produkowane są też pojazdy specjalistyczne wykorzystywane np. na lotniskach.

Najbardziej znanym produktem jest model Urbino, czyli miejski autobus dostępny w kilku wersjach długości. Oferta obejmuje też kilka odmian napędu w tym klasyczny w oparciu o silnik wysokoprężny, hybrydę, a ostatnio także elektryczną wersję. Ta właśnie, przyjazna dla środowiska naturalnego, wersja spotkała się z uznaniem ponad dwudziestu europejskich dziennikarzy, jurorów konkursu „Bus of The Year”, którzy uhonorowali Solarisa tym zaszczytnym tytułem.

- Czy spodziewaliśmy się że wygramy? Oczywiście, że nie, bo to zawsze jest dużo porównań, dużo testów, dużo pomiarów. Jaki jest hałas, jakie jest zużycie paliwa, komfort jazdy, wymiary i wiele innych pomiarów, które są ważne dla tych ekspertów. Dwudziestu dwóch dziennikarzy z różnych krajów europejskich oceniało po swojemu – mówi Dariusz Michalak, wiceprezes zarządu firmy Solaris. - Cieszymy się, że to my. Na pewno nie siądziemy na laurach, bo nie tędy droga. Gdybyśmy tak postąpili to konkurencja nas za chwilę wyprzedzi – dodaje.

Solaris Urbino electric to niezwykle cichy, bezemisyjny autobus, który gwarantuje niższe koszty eksploatacji. Pierwsza wersja pojazdu została zaprojektowana i zbudowana w oparciu o konstrukcję niskowejściowego Solarisa Alpino 8,9 LE. Model o długości 12 metrów powstał na bazie niezawodnego Urbino 12, W ofercie firmy znajdują się również przegubowe autobusy elektryczne: Urbino 18 i 18,75. Elektryczne Solarisy różnią się od swoich spalinowych odpowiedników wieloma elementami: począwszy od innej stylistyki zewnętrznej i wewnętrznej, a skończywszy na szeregu innowacyjnych i przełomowych rozwiązań konstrukcyjnych. Ale czy taka właśnie, elektryczna, będzie przyszłość komunikacji miejskiej. Już teraz w niektórych europejskich krajach, przewoźnicy korzystają tylko z elektrycznych trolejbusów.

- Jeżeli nie będziemy mieli bezemisyjnych, albo nisko emisyjnych autobusów, szczególnie w komunikacji miejskiej, to będzie nam bardzo trudno w miastach żyć. Autobus bierze średnio około 100 pasażerów. W samochodzie osobowym siedzi najczęściej jedna osoba, może dwie , więc bardziej opłaca się inwestować wpierw w komunikację publiczną, zanim zacznie się inwestować w samochody osobowe – podkreśla Solange Olszewska, właścicielka firmy Solaris.

Parametry i rozwiązania przyjęte przy konstrukcji Urbino electric to połączenie nowoczesności i wzornictwa z dbałością o środowisko naturalne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski