Produkowane w podpoznańskim Bolechowie pojazdy od lat cieszą się uznaniem wśród specjalistów i pasażerów. W gamie tej firmy znajdziemy przede wszystkie autobusy miejskie, trolejbusy a także tramwaje. Produkowane są też pojazdy specjalistyczne wykorzystywane np. na lotniskach.
Najbardziej znanym produktem jest model Urbino, czyli miejski autobus dostępny w kilku wersjach długości. Oferta obejmuje też kilka odmian napędu w tym klasyczny w oparciu o silnik wysokoprężny, hybrydę, a ostatnio także elektryczną wersję. Ta właśnie, przyjazna dla środowiska naturalnego, wersja spotkała się z uznaniem ponad dwudziestu europejskich dziennikarzy, jurorów konkursu „Bus of The Year”, którzy uhonorowali Solarisa tym zaszczytnym tytułem.
- Czy spodziewaliśmy się że wygramy? Oczywiście, że nie, bo to zawsze jest dużo porównań, dużo testów, dużo pomiarów. Jaki jest hałas, jakie jest zużycie paliwa, komfort jazdy, wymiary i wiele innych pomiarów, które są ważne dla tych ekspertów. Dwudziestu dwóch dziennikarzy z różnych krajów europejskich oceniało po swojemu – mówi Dariusz Michalak, wiceprezes zarządu firmy Solaris. - Cieszymy się, że to my. Na pewno nie siądziemy na laurach, bo nie tędy droga. Gdybyśmy tak postąpili to konkurencja nas za chwilę wyprzedzi – dodaje.
Solaris Urbino electric to niezwykle cichy, bezemisyjny autobus, który gwarantuje niższe koszty eksploatacji. Pierwsza wersja pojazdu została zaprojektowana i zbudowana w oparciu o konstrukcję niskowejściowego Solarisa Alpino 8,9 LE. Model o długości 12 metrów powstał na bazie niezawodnego Urbino 12, W ofercie firmy znajdują się również przegubowe autobusy elektryczne: Urbino 18 i 18,75. Elektryczne Solarisy różnią się od swoich spalinowych odpowiedników wieloma elementami: począwszy od innej stylistyki zewnętrznej i wewnętrznej, a skończywszy na szeregu innowacyjnych i przełomowych rozwiązań konstrukcyjnych. Ale czy taka właśnie, elektryczna, będzie przyszłość komunikacji miejskiej. Już teraz w niektórych europejskich krajach, przewoźnicy korzystają tylko z elektrycznych trolejbusów.
- Jeżeli nie będziemy mieli bezemisyjnych, albo nisko emisyjnych autobusów, szczególnie w komunikacji miejskiej, to będzie nam bardzo trudno w miastach żyć. Autobus bierze średnio około 100 pasażerów. W samochodzie osobowym siedzi najczęściej jedna osoba, może dwie , więc bardziej opłaca się inwestować wpierw w komunikację publiczną, zanim zacznie się inwestować w samochody osobowe – podkreśla Solange Olszewska, właścicielka firmy Solaris.
Parametry i rozwiązania przyjęte przy konstrukcji Urbino electric to połączenie nowoczesności i wzornictwa z dbałością o środowisko naturalne.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?