Skróci to znacznie czas podróżowania między tymi miejscowościami. Stanie się to jednak dopiero w rozkładzie jazdy na rok 2013/2014, czyli od grudnia tego roku.
Trasa do Gniezna będzie kolejną na której Koleje Wielkopolskie zastąpią spółkę Przewozy Regionalne. Pierwsze kursy zaczną się dopiero grudniu, ale już dzisiaj wiadomo ze spółka utworzona przez Wielkopolski Urząd marszałkowski zamierza wprowadzić na tory pociągi, które ze względy na prędkość przejazdu mogą się równać z dzisiejszymi ekspresami.
Na trasie będą się zatem zatrzymywały niezbyt często. Między Gnieznem z Poznaniem zatrzymają się w Pobiedziskach. Częściej nieco będą stawać na trasie Poznań - Konin. Tu należy spodziewać się postoju we Wrześni a także Kostrzynie.
To dla pasażerów ważna informacja, ponieważ obecnie właśnie w Kostrzynie oraz na kolejnym przystanku czyli w Paczkowie pasażerowie nie mieszczą się wręcz w kursujących obecnie pociągach. Wykazały to nawet badania ilości pasażerów podróżujących na tej trasie. Z danych jakimi dysponują po styczniowym liczeniu wynika, że liczba pasażerów przekraczała znacznie 450 osób.
Tymczasem w dwóch połączonych ze sobą elektrycznych pociągach jest 440 miejsc siedzących. Według przygotowywanego rozkładu jazdy częstotliwość pociągów w szczycie zostanie zwiększona.
Przejazd nowym typem pociągu będzie jednak nieco kosztowniejszy niż obecnym pociągiem osobowym.
- Pociąg jadący z prędkością powyżej 130 km/h musi być prowadzony przez dwóch maszynistów i chociażby z tego powodu koszt uruchomienia takiego pociągu jest wyższy niż tradycyjnego pociągu osobowego - tłumaczy Marek Nitkowski z zarządu spółki Koleje Wielkopolskie.
Na obydwu trasach pasażerów będą woziły nowoczesne pociągi typu "Elf".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?