Do lutego 2016 roku poznańska fabryka wyprodukowała 100 milionów opon. Codziennie opuszcza ją 30 tysięcy opon. Firma Bridgestone istnieje w Poznaniu od 1998 roku. W lipcu 1999 linię produkcyjną w nowo wybudowanej fabryce przy ul. Bałtyckiej w Poznaniu opuściła pierwsza opona. Dziś linię produkcyjną opuszcza 30 tysięcy opon dziennie. Po ostatniej rozbudowie powierzchnia, którą zajmuje fabryka, wzrosła o 40 proc. Przybyło także 450 pracowników.

Fabryka się rozrasta
Poznańska fabryka japońskiego koncernu produkuje opony do samochodów osobowych. Są one dostarczane do 44 krajów na świecie, w tym na tak egzotyczne rynki jak: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Oman czy Hongkong.

Klientami poznańskiej fabryki są najwięksi producenci samochodów, jak choćby: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Maserati, Mercedes, Nissan, Jeep, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Škoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo.Część opon trafia także do punktów sprzedaży, salonów samochodowych itp.

Poznański zakład jest jedną z najnowocześniejszych fabryk koncernu.
Ostatnią inwestycję zakończono w 2014 roku. Zainwestowano 429 mln zł w nowe linie produkcyjne, a także bardzo nowoczesny, praktycznie bezobsługowy, magazyn opon.

Powierzchnia fabryki wzrosła w ciągu dwóch lat o 40 proc. - dziś liczy 26,2 ha.

Od 2010 roku o 35 proc, wzrosło też zatrudnienie. Oznacza to dodatkowe 450 miejsc pracy. Obecnie fabryka zatrudnia około 1700 osób. Połowa pracowników to mieszkańcy Poznania i okolicy, pozostali dojeżdżają z bardziej oddalonych miejscowości Wielkopolski.

Opona na każde warunki

Poznańska fabryka produkuje łącznie 500 rodzajów opon do samochodów osobowych.
- Bridgestone Poznań jako pierwszy i jedyny w Europie, spośród wszystkich fabryk koncernu, produkuje opony typu Run Flat, pozwalające na dalszą jazdę po przebiciu opony - mówi Paweł Nowaczyk, dyrektor HR w Bridgestone Poznań.- Myśl technologiczna firmy Bridgestone doskonale współgra z zapleczem intelektualnym i innowacyjnością stolicy Wielkopolski. Poznań jest miastem, które ma ogromny potencjał. Nie bez znaczenia jest także strategiczne położenie naszego regionu, w bliskim sąsiedztwie z największym rynkiem zbytu, czyli Niemcami - podkreśla.

Pogląd o innowacyjności Wielkopolan znajduje odzwierciedlenie w liczbie wprowadzonych tzw. kaizenów. Kaizen - japońskie słowo określające dobrą zmianę to strategia ciągłego wdrażania choćby niewielkich usprawnień, dzięki którym firma funkcjonuje lepiej.

W Poznaniu od początku funkcjonowania fabryki wdrożono ich 7235. Oznacza to, że każdego dnia pracy pojawia się przynajmniej jedna taka innowacja.

Fabryka przerabia dziennie 238 ton gumy. Produkuje opony od największych 21-calowych, po 14-calowe, o szerokości od 155 do 285 mm.

Obecnie trwają prace nad oponami przystosowanymi do poruszania się z prędkością powyżej 300 km/h.