Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fabryka MAN-a w Sadach zagrożona? To plotki - twierdzi zarząd

Monika Kaczyńska
Fabryka MAN-a w Sadach zagrożona? To plotki - twierdzi zarząd
Fabryka MAN-a w Sadach zagrożona? To plotki - twierdzi zarząd
Czy fabryka MAN w Sadach odczuje skutki przeniesienia produkcji autobusów z Niemiec do Turcji? Na razie huczy od plotek

Pewne jest jedno - niemiecki koncern MAN, którego udziałowcem jest Volkswagen od początku przyszłego roku przeniesie produkcję autobusów z niemeickiego Plauen do tureckiej Ankary.

Jak podała "Gazeta Wyborcza" od ubiegłego tygodnia wiadomo też, że produkcja autobusów turystycznych ustanie także w fabryce w Starachowiacha należącej do koncernu. To jednak niewielka część produkcji. Jej większość stanowią korpusy autobusów miejskich przewożone do Sadów pod Poznaniem, gdzie produkowane są właśnie te pojazdy.

Jakkolwiek fabryka MAN w podpoznańskich Sadach produkuje autobusy miejskie to jednak, przynajmniej teoretycznie zmiany w Starachowicach mogą dotknąć i ją.

Jedną z powtarzanych wersji scenariusza dalszego rozwoju wypadków jest przeniesienie części produkcji z Sadów do Starachowic. Czy oznaczałoby to zwolnienia w podpoznańskiej fabryce czy podobnie jak w Plauen propozycje angażu w fabryce Volkswagena? Nie wiadomo.

MAN nie komentuje w żaden sposób tych doniesień.
- Te informacje to jedynie plotki, a tych MAN nie komentuje - stwierdziła Marta Stefańska, specjalistka do spraw komunikacji MAN Polska.

Podobnie w poznańskiej fabryce Volkswagena nic nie wiadomo o tym, jakoby załoga miała poszerzyć się o choćby część obecnych pracowników fabryki w Sadach.

Tym niemniej pracownicy czekają na rozstrzygnięcia dotyczące swoich dalszych losów.
- Plotek jest mnóstwo - przyznaje Grzegorz Nowicki, przewodniczący "Solidarności" w fabryce MAN w Sadach. - Jednak nie mamy żadnych konkretnych informacji. Mamy zapewnienie prezesa, że gdy tylko cokolwiek będzie wiadomo usiądziemy do stołu i będziemy rozmawiać. Jak dotąd nic takiego się nie wydarzyło.

Choć związkowcy nie wykluczają obecnie żadnego scenariusza, raczej nie towarzyszą temu silne obawy o miejsca pracy.
- Volkswagen to koncern, który ma w tej materii inną politykę - twierdzi Nowicki. - Więc raczej nie obawialibyśmy się zwolnień. Ale dopóki nic nie wiadomo trudno o przyszłości rozmawiać - dodaje.

MAN działa w Polsce od ponad 20 lat. W 1996 roku zapadła decyzja o budowie fabryki w Sadach. Jej oficjalne otwarcie nastąpiło w 1998 roku. MAN zajmuje drugie miejsce w kraju w produkcji autobusów miejskich (po Solarisie)). Trafiają one głównie na eskport.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski