Fabryka VW we Wrześni: Budowa nabiera tempa [ZDJĘCIA]

Robert Domżał
Fabryka VW we Wrześni: Budowa nabiera tempa [ZDJĘCIA]
Fabryka VW we Wrześni: Budowa nabiera tempa [ZDJĘCIA] Ewa Konarzewska-Michalak
13 listopada wmurowany zostanie kamień węgielny pod fabrykę Volkswagena we Wrześni. Dwa lata później ma ona zacząć produkcję. Również zakład w Antoninku będzie rozbudowywany.

W ostatnich dniach Volkswagen Poznań otrzymał prawomocne pozwolenie na budowę nowej fabryki w Białężycach koło Wrześni.

- Oznacza to, że możemy przystępować do kolejnego etapu realizacji projektu Crafter. Obecnie pracujemy nad przygotowaniem placu budowy. Chcemy, aby fabryka była gotowa w trzecim kwartale 2016 roku – mówi Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań.

Zobacz też: We Wrześni powstanie fabryka Volkswagena. Inwestor ma pozwolenie na budowę

Do końca grudnia ma tam stanąć blisko 3,5 tys. betonowych słupów, na których oparta będzie konstrukcja hal fabryki. Na placu budowy zatrudnionych będzie od 2 do 2,5 tys. pracowników. Calkowita powierzchnia hal nowej fabryki to 450 tys. m. kw. A cały teren budowy liczy 220 ha. W przyszłej fabryki ułożonych zostanie 500 km przewodów transmisyjnych i 140 km światłowodów. Koszt budowy szacowany jest na około 800 tys. euro.
- We Wrześni chcemy produkować rocznie 100 tysięcy samochodów, które będą następcą Volkswagena Craftera - mówi prezes Jens Ocksen.Zatrudnienie znajdą tam 3 tysiące osób. Część kadry kierowniczej zostanie przeniesiona z trzech funkcjonujących w Poznaniu zakładów.

Zakończenie budowy fabryki we Wrześni oznacza początek rozbudowy zakładu na poznańskim Antoninku. W ubiegłym roku wyprodukowano w nim 170.900 VW Caddy. W niedalekiej przyszłości powstanie hala spawalnicza. Tereny zakładu zostaną scalone.

- Dzięki tym modernizacjom uda nam się zabezpieczyć przyszłość fabryki na następne lata - wyjaśnia Szymon Trzebiatowski, członek zarządu Volkswagen Poznań. A zatrudnia on 6800 pracowników.

Zobacz też: Fabryka VW we Wrześni: Ciężki sprzęt na placu budowy [ZDJĘCIA]

Koncern otrzymał pozwolenie na zamknięcie części ulicy Smołdzinowskiej. Ale zanim to się stanie firma wybuduje nowe skrzyżowanie. Powstanie ono u zbiegu ul. Warszawskiej i Sośnickiej, z której obecnie nie sposób wyjechać na Warszawską. Uchwalony w lipcu przez poznańskich radnych miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje też, że zlikwidowana zostanie część ul. Główieniec i ul. Poziomkowa. Włączone będą one do terenów fabryki. Zmodernizowanych zostanie kilka ulic osiedlowych, by docelowo mogły nimi jeździć miejskie autobusy. Koszt przebudowy dróg Volkswagen Poznań szacuje na 18,5 mln zł. Negocjacje w tej sprawie z mieszkańcami osiedla Zieliniec były trudne i trwały 3,5 roku.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gospodarz
Q*** moje pole!!!
Dodaj ogłoszenie