Firma Rodzinna to MARKA

Artykuł sponsorowany

Według badań „Statystyka firm rodzinnych” (źródło: Instytut Biznesu Rodzinnego, CBiES GUS) w Polsce aż 92% firm to firmy potencjalnie rodzinne (własność jest w rękach osoby lub rodziny). Patrząc jednak na świadomość rodzinności w polskich biznesach, jako firmy rodzinne klasyfikowane jest jedynie 36% przedsiębiorstw.

Duża rozpiętość między postrzeganiem przedsiębiorstw świadczy o tym, że pomiędzy tymi dwiema zmiennymi jest obszar do działań w zakresie zwiększania świadomości rodzinności – wyjaśnia dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. W czynniku rodzinności, z którym utożsamia się firma rodzinna, zawarty jest nie tylko potencjał wizerunkowy – firmy zarządzane przez rodzinę właścicielską są postrzegane jako wiarygodne, autentyczne i zdeterminowane do dbałości o najwyższą jakość.

W DNA firm rodzinnych wpisana jest misja społeczna: jako wewnętrzny obowiązek traktują dbałość o pracowników, środowisko, społeczność, w której funkcjonują.

Firmy rodzinne, które są świadome swojej rodzinności podkreślają, że to co je wyróżnia na tle innych to biznes oparty na wartościach. – zauważa Piotr Wyszogrodzki, Partner w firmie doradczej PwC. Przedstawiciele biznesu rodzinnego w „Badaniu firm rodzinnych 2016” jako swoje mocne strony wskazują dbałość o pracownika, nawet w ciężkich czasach (aż 91% badanych) oraz silne wsparcie inicjatyw społecznych czy działalność non-profit (82%).

Z myślą o promocji firm rodzinnych stworzono konkurs: Firma Rodzinna Roku – kreator odpowiedzialności biznesowej i społecznej. Chcąc propagować przedsiębiorczość rodzinną Instytut Biznesu Rodzinnego wraz z PwC corocznie przyznaje tytuł Firmy Rodzinnej Roku oraz wyróżnienia w kategoriach mikro, małe, średnie, duże przedsiębiorstwo i za projekt na rzecz społeczeństwa.

_Gdy myślę o początkach i historii Grupy Raben, czuję jeszcze większą odpowiedzialność za decyzje, które podejmuję. Ręczę za nie nie tylko swoim nazwiskiem, ale i opinią, reputacją trzech pokoleń mojej rodziny. Mam przeświadczenie, że jestem tylko jednym z zarządzających w długiej tradycji firmy Raben, ponieważ wierzę, że wiele jeszcze przed nami. Sądzę, że odpowiedzialność w firmach rodzinnych stanowi podstawę ich funkcjonowania. Chcemy bowiem, aby wartość, którą teraz tworzymy, stała się elementem stabilnego fundamentu pod następne lata _– komentuje zdobycie tytułu Firmy Rodzinnej Roku 2016 Ewald Raben, CEO Grupy Raben.

Do konkursu może zgłosić się każda firma rodzinna! Na zgłoszenia czekamy do 24 lutego 2017 roku. Konkurs jest nieodpłatny. Więcej informacji: www.FirmaRodzinnaRoku.pl