Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firmy rodzinne to nie tylko małe biznesy. Czasem to duże korporacje

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
Firmy rodzinne to nie tylko małe biznesy. Czasem duże korporacje
Firmy rodzinne to nie tylko małe biznesy. Czasem duże korporacje Przemyslaw Swiderski
Antoine Mayaud - przedstawiciel rodziny Mulliez, największej i najbogatszej rodziny właścicielskiej w Europie, do której należą m.in. Leroy Merlin, Decathlon czy Auchan będzie jednym z prelegentów podczas V Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych.

Jego prelekcja „Jak stymulować przedsiębiorczość w firmie rodzinnej”, w której opowie o strukturze w rodzinie liczącej ponad 700 członków (wszyscy z udziałami w biznesach), rozpocznie dwudniowe dyskusje o mechanizmach profesjonalizacji rodziny biznesowej, zakładaniu fundacji firmy rodzinnej i budowaniu długowieczności rodzinnego biznesu. Kongres odbędzie się 19-20 marca w Poznaniu, w hotelu Andersia.

Uczestnicy wydarzenia będą mogli dowiedzieć się jakie atuty mogą wynikać z rodzinności firmy. W firmie prowadzonej od początku przez jedną rodzinę, z pokolenia na pokolenie przekazywane są te same wartości i kanony postępowania. To kształtuje relacje międzyludzkie i wytycza szereg spraw, jak choćby normy zachowań. Dla nas ważni są ludzie, gdyż to dzięki nim możliwy jest rozwój Mokate. Budowanie dobrej atmosfery w pracy, tworzenie zgranych zespołów w poszczególnych działach to dla nas bardzo istotne kwestie - komentuje dr Adam Mokrysz, Prezes Zarządu Mokate S.A., który na Kongresie wystąpi przedstawiając głos młodego pokolenia sukcesorów firm rodzinnych.

- Firma rodzinna w dzisiejszych realiach to nie tylko lokalny mały biznes, ale nierzadko duża firma jak nasza, która daje pracę 25 tysiącom ludzi - przekonuje Marek Piechocki, Prezes LPP, który na kongresie także poprowadzi jedną z prelekcji. - Takie przedsiębiorstwa należy postrzegać w dwóch wymiarach. Pierwszy z nich to aspekt ekonomiczny, związany z budowaniem rodzimego kapitału - jest on oczywiście bardzo istotny, ale nie najważniejszy. Drugi, czyli długofalowe spojrzenie na rozwój dzisiejszego biznesu z perspektywy kolejnych pokoleń, które decyduje o stabilności przedsiębiorstwa. Przy takim podejściu, dobro firmy i jej pracowników jest ważniejsze od krótkoterminowych zysków. W rodzinnym biznesie właściciel nie ma problemu, aby zakasać rękawy i wziąć się do pracy ramię w ramię z pracownikiem. Owocuje to nie tylko zaufaniem zespołu, ale i tworzeniem kultury organizacyjnej, w której ograniczenia są tylko w głowie - dodaje.

By wziąć udział w kongresie wystarczy zarejestrować się na stronie: www.kongresfirmrodzinnych.pl

Zobacz też: Co Polacy myślą o zakazie handlu w niedziele?

(Źródło: TVN24)

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski