Firmy wybierają Poznań, bo to atrakcyjne miejsce do inwestowania

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Wsparcie udzielane przez miasto inwestorom, zapewnienie im odpowiednich warunków do funkcjonowania, atrakcyjne koszty prowadzenia działalności, lokalizacja – te m.in. elementy decydują, że firmy wybierają właśnie Poznań.
Wsparcie udzielane przez miasto inwestorom, zapewnienie im odpowiednich warunków do funkcjonowania, atrakcyjne koszty prowadzenia działalności, lokalizacja – te m.in. elementy decydują, że firmy wybierają właśnie Poznań. Inwestycje Wielkopolski
Wsparcie udzielane przez miasto inwestorom, zapewnienie im odpowiednich warunków do funkcjonowania, atrakcyjne koszty prowadzenia działalności, lokalizacja – te m.in. elementy decydują, że firmy wybierają właśnie Poznań. I efekty są!

– Blisko 2 tys. miejsc pracy w sektorach nowoczesnego biznesu i 4 tys. w branży produkcyjnej – podkreśla Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta. I dodaje: – Trzeba też pamiętać o potencjale akademickiego Poznania, m.in. o 30 tys. absolwentów uczelni rocznie. Firmy mają w kim wybierać.

W ubiegłym roku uruchomione zostało m.in. centrum usług biznesowych Genpact, firma konsultingowa Sollers Consulting czy centrum Rockwool, świadczące m.in. usługi IT i finansowe. Krakowska Selvita otworzyła medyczne centrum badawczo-rozwojowe, a Huawei centrum IT.

– Także Volkswagen ulokował w Poznaniu centrum wspólnych usług finansowo-księgowych AutoVision – mówi Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów. – W toku mamy 11 projektów. Jeśli zakończą się one pozytywnie, to może powstać co najmniej 2,5 tys. nowych miejsc pracy.

Również istniejące już na poznańskim rynku firmy planują wzrost zatrudnienia. Centrum Usług wspólnych GSK, które zatrudnia 500 osób, poszukuje kolejnych 200 pracowników. Spółka Cognifide chce zatrudniać kilkadziesiąt osób rocznie w następnych latach. Firma Sii ma plan zwiększyć zatrudnienie do końca 2018 r. o 200 pracowników. – To dobra wiadomość. Oznacza, że w Poznaniu dobrze się pracuje i działa – uważa M. Przyłębski.

Nadal w ramach projektu „Polski Czempion” biuro zamierza wspierać małe i średnie poznańskie firmy w ekspansji na zagraniczne rynki. Chce też wspierać sektor gier komputerowych czy przyciągnąć firmy z Wielkiej Brytanii, które chcą uniknąć perturbacji związanych z Brexitem.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie