Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Flexiform Day: Wideorewolucja - czyli jak wykorzystać internet, by stworzyć dobry biznes?

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
Flexiform Day: Wideorewolucja - czyli jak wykorzystać internet, by stworzyć dobry biznes?
Flexiform Day: Wideorewolucja - czyli jak wykorzystać internet, by stworzyć dobry biznes? Waldemar Wylegalski
O nowych trendach w komunikacji marketingowej, o tym jak skutecznie zareklamować i zaistnieć w internecie, dzięki nowoczesnym technologiom, a także o tym jak w świecie chaosu zbudować odpowiednią strategię marketingową opowiadali w poniedziałek prelegenci pierwszego spotkania "Flexiform Day", organizowanego przez Głos Wielkopolski i poznański oddział Polska Press Grupa.

Flexiform Day 2016 w Poznaniu przyciągnął biznesmenów, specjalistów od marketingu, osoby zaznajomione ze światem social media i wszystkich tych, którzy chcą wykorzystać internet i video jako narzędzie reklamy, chcą poszerzyć i uporządkować swoją wiedzę z zakresu komunikacji marketingowej. Konferencja odbyła się w hotelu Mercure Poznań Centrum.

- Przede wszystkim będziemy rozmawiać o social mediach i wykorzystaniu video - jako idealnego przekaźnika reklamy. A także o ty, jak podchodzić do planowania strategii w firmach, które w dzisiejszym pędzie życia rozwijają się bardzo dynamicznie - rozpoczął Marek Rodwald prezes Polska Press Poznań.

Podczas kongresu głos zabrali: Adrianna Lewandowska, założycielka Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz firmy doradczej Lewandowska i Partnerzy, Tomasz Krawczyk dyrektor, ds. rozwoju redakcyjnego Polska Press Grupa, Adam Pachla z 140 Media Agency, pracującej dla Twittera, Maciej Ziąbrowski dyrektor badań i strategii produktu reklamowego TVN Media oraz Leszek Waligóra zastępca redaktora naczelnego "Głosu Wielkopolskiego"

Poniedziałkową konferencję zapoczątkowało wystąpienie dr Adrianny Lewandowskiej, która opowiedziała właśnie o budowaniu strategii.

- Obojętnie czy to biznes prywatny, czy własność, czy duże przedsiębiorstwo - wszystkie firmy podlegają chaosowi. Trzeba więc nauczyć się zarządzać dzisiaj w sferze tak zwanych turbulencji -mówiła pierwsza prelegentka.

Adrianna Lewandowska w swoim wystąpieniu zwróciła uwagę tez na młode pokolenie - millenialsi, dla których praca w dużych przedsiębiorstwach wygląda zupełnie inaczej, niż dla starszych pokoleń. Zdaniem ekonomistów to oni za dziesięć lat będą siłą napędową polskiej gospodarki. To na przykład blogerzy, youtuberzy, blogerzy, którzy zarabiają za pomocą social mediów. - To ludzie młodzi, wykształceni, którzy potrafią być lojalni, ale tylko wtedy gdy widzą, że to ma sens, gdy chce im się pracować, jeśli współtworzą ideę - tłumaczyła Lewandowska. - Dziś nie opłaca się robić strategii na 15 lat do przodu, gdy nasz świat zmienia się w 60 sekund. W tym czasie na Youtubie dodawanych jest 600 tysięcy filmików, powstaje 60 tysięcy nowych blogów.

Zdaniem prelegentki opracowanie strategii dla nowych firm i przedsiębiorstw z tradycjami rozpoczyna się od pasji, od tego by stawiać na trwałość i rozwój, nie zysk. - Ważne jest myślenie o tym kto jest naszym klientem, jakie ma potrzeby, by potem zaprezentować mu spersonalizowaną ofertę. Ważna jest też pewna elastyczność i partycypacja w zarządzaniu. Niech to zespół szeregowych pracowników bierze udział też w opracowaniu strategii - opowiadała Adrianna Lewandowska.

Flexiform Day: Wideorewolucja

Natomiast Tomasz Krawczyk - dyrektor ds. rozwoju redakcyjnego Polska Press Grupa zabrał uczestników kongresu w przenośni i dosłownie w świat wirtualny, opowiadając przy tym jakie szanse dla wydawców, marek i lokalnego biznesu niesie wideo w sieci.

- Świat na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat bardzo się zmienił. Jeszcze kilka lat temu na reklamę w mobilnych mediach wydawało pieniądze zaledwie kilka procent przedsiębiorców. Dziś ta liczba sięga prawie czterdziestu procent! Mniej za to inwestujemy w reklamy telewizyjne. W końcu co trzeci użytkownik Internetu ogląda video na telefonach komórkowych - tłumaczył Tomasz Krawczyk.

O tym jak można połączyć biznes ze sztuką opowiedział też Leszek Waligóra, który opowiedział o projekcie "Głosu Wielkopolskiego" - Poznań w 56 sekund.

- Zorganizowaliśmy z okazji 60 rocznicy obchodów Czerwca '56 akcję, podczas której każdy biorący w niej udział mógł nakręcić filmik, trwający 56 sekund o wydarzeniach 28 czerwca 1956 roku za pomocą, chociażby, telefonu komórkowego. Pozyskaliśmy poważnych partnerów, zaprosiliśmy do współpracy znane osoby ze świata muzyki, filmu i sztuki. Pokazaliśmy, że da rade połączyć poważne wydarzenie ze współczesnymi nośnikami informacji - dodał Waligóra.

Flexiform Day: Wideorewolucja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski