Warty ponad 412 mln zł kontrakt w całości trafił do konsorcjum złożonego z bydgoskiej PESY oraz Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki.
Po rozstrzygnięciu przetargu pojawiła się informacje, że wszystkie firmy, poza zwycięskim konsorcjum zostały wykluczone z postępowania. Tak naprawdę firmy nie przedłużyły terminu związania ofertą, bo przetarg na modernizację wagonów został ogłoszony już w listopadzie ubiegłego roku. Tak też było w przypadku poznańskiej Fabryki Pojazdów Szynowych, która w większości ostatnich przetargów na modernizację wagonów dla PKP Intercity zgarniała dla siebie choć część zamówienia.
Zwycięskie konsorcjum od momentu wejścia w życie umowy będzie miało 24 miesiące na realizację całego projektu. Modernizacja obejmie wagony przedziałowe i bezprzedziałowe 1. i 2. klasy, jak również wagony sypialne, z miejscami do leżenia oraz barowe. Mają one być wyposażone w klimatyzację, nowe fotele, gniazdka elektryczne, zupełnie nowe toalety.
W zmodernizowanych składach mają być również zainstalowane urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej oraz udogodnienia dla niepełnosprawnych oraz rowerzystów. Po kapitalnym remoncie wagony mają jeździć z prędkością 160 km/h. Prędkość taką mogą rozwinąć na zmodernizowanych fragmentach trasy Szczecin - Przemyśl, a dokładnie na odcinku od Szczecina do Krakowa.
NAJNOWSZE INFORMACJE Z POZNANIA I WIELKOPOLSKI: GLOSWIELKOPOLSKI.PL
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?