O problemach w punktach obsługi klienta informowali nas Czytelnicy. - Stałam godzinę i czterdzieści minut, żeby wypełnić świstek i pokazać PIT na telefonie. Podobnie jest z ulgą studencką i do biletu senioralnego - opisuje czytelniczka, która załatwiała sprawę w punkcie na rondzie Śródka. Ulgę można wprowadzić do pamięci karty PEKA tylko w punkcie obsługi, nie ma możliwości zrobienia tego zdalnie.
Dodatkowym czynnikiem zwiększającym kolejki przed kasami biletowymi są zmiany w transporcie publicznym dla uchodźców z Ukrainy, którzy mogą korzystać z preferencyjnych biletów, jednak muszą dopełnić formalności właśnie w kasach biletowych ZTM.
- W kolejkach jest sporo obywateli Ukrainy, którzy często niewiele rozumieją i wytłumaczenie im wszystkich kwestii zajmuje sporo czasu. Nie ma dla nich specjalnego okienka ani żadnych udogodnień
- dodaje czytelniczka.
Wielkie kolejki do kas ZTM. Dwa punkty obsługi wciąż pozostają nieczynne
Sytuacji w obsłudze klienta nie poprawia zamknięcie popularnego punktu na ratajskim dworcu autobusowym. Pozostaje on zamknięty do odwołania ze względu na awarię instalacji elektrycznej. - Nie może być ona punktowo naprawiana, lecz musi zostać w całości wymieniona. Prace te zostaną wykonane w ramach zaplanowanej wcześniej ramach kompleksowej modernizacji całości wnętrza budynku na Dworcu Rataje, którego jedną z części jest Punkt Obsługi Klienta ZTM - tłumaczy rzecznik ZTM, Bartosz Trzebiatowski.
Nadal nieczynny jest także punkt obsługi klienta w głównej siedzibie ZTM przy ulicy Matejki, jednak według zapewnień rzecznika, ma on zostać wkrótce uruchomiony.
- Wcześniejsze otwarcie POK Matejki nie było możliwe z uwagi na fakt bardzo dużego zaangażowania pracowników ZTM w obsługę punktu dla uchodźców na MTP, gdzie wydawaliśmy m.in. zaświadczenia służące do bezpłatnych przejazdów na liniach ZTM
– dodaje Trzebiatowski.
Niestety nie można także zwiększyć liczby stanowisk obsługujących klientów. - Zarząd Transportu Miejskiego angażuje do obsługi Klientów całą dostępną obecnie kadrę. W związku z tym zachęcamy Klientów do planowego działania w zakresie zakupu biletów czy zapisywania bądź przedłużania ulgi metropolitalnej – stwierdza Rafał Wąsowicz z ZTM.
Jaki sposób na kolejki ma ZTM? Proponuje w komunikacie korzystanie z punktów, gdzie obsługa, ze względu na mniejsze obłożenie, przebiega sprawniej. Wśród takich miejsc wymienia Kupiec Poznański, pętlę Dębiec, Junikowo czy dworzec na osiedlu Sobieskiego. - Wybierając moment przedłużenia ulgi czy zakupu biletu warto pomyśleć o którejś z powyższych lokalizacji, a także – jeżeli jest to możliwe, wybrać się do Punktu Obsługi Klienta w godzinach rannych - czytamy w komunikacie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?