"Popularyzacja historii Polski poprzez kulturę masową, szkodzi prawdzie historycznej", "W Polsce powinna być zniesiona cisza wyborcza", "Wprowadzenie liberum veto było korzystne z punktu widzenia polskiej racji stanu doby oświecenia", "Polska powinna mieć broń jądrową" - to tematy, z którymi musieli zmierzyć się gimnazjaliści podczas sobotniego finału III Otwartych Mistrzostwach Poznania Debat Oksfordzkich.
W tym roku w rywalizacji odbywającej się w V LO w Poznaniu udział wzięło 12 szkół ze stolicy Wielkopolski, Kościana, Pobiedzisk oraz Lubonia.
Debata oksfordzka to rywalizacja drużynowa. Dyskutuje osiem osób - cztery ze strony zgadzającej się z tezą i cztery ze strony opozycyjnej. Każdy z dyskutantów ma swoją rolę i zadanie w dyskusji. Nad całością panują marszałek oraz sekretarz, którzy pilnują porządku i czasu dyskusji. Na koniec jury decyduje, czyja argumentacja była bardziej przekonująca.
W tym roku w debacie decydującej o pierwszym miejscu najlepiej wypadli uczniowie Gimnazjum im. Dąbrówki z Poznania, drugie przypadło Gimnazjum Da Vinci. Tym pierwszym udało się przekonać jury, iż Polsce potrzebna jest broń jądrowa.
Trzecie i czwarte miejsce przypadło odpowiednio Gimnazjum nr 5 oraz Gimnazjum nr 7 z Poznania.
POLECAMY TEŻ:
Andrzej Grajewski: Viagry jeszcze nie potrzebuję
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?