Grunwaldzka: Ścieżka rowerowa zamiast miejsc postojowych

Robert DomżałZaktualizowano 
Już pierwsze dni pracy pokazały,  jak  wiele  miejsc postojowych zniknie w związku z  przebudową ulicy Grunwaldzkiej
Już pierwsze dni pracy pokazały, jak wiele miejsc postojowych zniknie w związku z przebudową ulicy Grunwaldzkiej Robert Domżał
W rejonie ulicy Grunwaldzkiej z cudem graniczy znalezienie miejsca do zaparkowania. Miejskie plany nie zakładają zwiększenia liczby miejsc, na których można byłoby pozostawić auto. Wręcz przeciwnie - planowana jest budowa ścieżki rowerowej, która zajmie chodnik, na którym stawiane są pojazdy. Będzie jeszcze gorzej, bo niebawem przy Szylinga zacznie działać komenda policji.

Nowe skrzyżowanie, sygnalizacja i ścieżka rowerowa, oto co pojawi się wkrótce u zbiegu ul. Grunwaldzkiej i Wojskowej. W grudniu ulica Wojskowa będzie przecinała tory tramwajowe znajdujące się w ul. Grunwaldzkiej. Właśnie rozpoczęły się roboty. Jeden pas ruchu będzie zamknięty. Drogowcy chcą w ten sposób przygotować się do modernizacji ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego. Wojskową poprowadzony będzie wówczas objazd.

Wzdłuż ul. Grunwaldzkiej widać już zarys ścieżki rowerowej. Ma dwa metry szerokości. Wytyczona została od ul. Niecałej po Wojskową. Liczący około 200 metrów odcinek jest fragmentem trasy z Plewisk przez Grunwaldzką, Szylinga do mostu Teatralnego. Ta rowerowa ścieżka wpisana jest w plany Poznania. Ma być zrealizowana do roku 2015.

Dorota Wesołowska, rzecznik ZDM mówi, że po przebudowie ronda Nowaka Jeziorańskiego powstanie ścieżka w stronę Junikowa. Początek budowy odcinka od Niecałej do Wojskowej zelektryzował właścicieli sklepów i restauracji mieszczących się w pawilonach między Wojskową a Marcelińską. Każdego dnia parkuje tam do 70 pojazdów.

- Od kilku dni nie mamy miejsc postojowych przed naszymi zakładami pracy. Zarząd Dróg Miejskich nie powiadamiając nas, przystąpił do przebudowy chodnika - mówi jeden z przedsiębiorców.

- Rozumiemy, że potrzebne są ścieżki rowerowe. Ale do sklepów większość klientów i pracowników przyjeżdża samochodami. Miasto musi pamiętać, że pieniędzy nie zarabia się jeżdżąc rowerami.

Jeszcze tłoczniej będzie w rejonie Grunwaldzka, Wojskowa, Marcelińska za rok, kiedy na Szylinga sprowadzi się Komenda Miejska Policji. - W komendzie pracuje 450 osób. Każdego dnia przyjeżdżają też interesanci. Trwają rozmowy z Agencją Mienia Wojskowego na temat udostępnienia policji terenu pod parking. Czy będą mogli z niego skorzystać interesanci trudno powiedzieć - mówi Zbigniew Paszkiewicz, rzecznik KM Policji w Poznaniu.

Po co jednak budować ścieżkę rowerową kosztem i tak brakujących miejsc postojowych? Kiedy niepokój handlowców sięgnął zenitu, dowiedzieli się, że prace będą ograniczone do skrzyżowania. Samochodów nie będzie jednak można parkować na odcinku 25 metrów od zakrętu.

Na odcinku w kierunku Marcelińskiej wymieniony zostanie chodnik, ale wyłącznie w części należącej do ZDM. Czy z Grunwaldzkiej znikną i inne miejsca postojowe, handlowcy dowiedzą się po zakończeniu analizy ruchu na tej ulicy. Niewykluczone, że auta zamiast ukośnie do osi jezdni będzie trzeba ustawiać równolegle.

Po co to zamieszanie? - Staramy się brać pod uwagę opinie mieszkańców. Z niektórych projektów rezygnujemy, inne dostosowujemy do życzeń mieszkańców - mówi Wesołowska.

Zdaniem Michała Beima, wiceprezesa Sekcji Rowerzystów Miejskich drogowcy mają niekiedy inną wizję budowy dróg rowerowych w mieście niż SRM. Dlatego proponują mieszkańcom rozwiązania trudne do przyjęcia.

polecane: Wybory 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Rozumiem, że decydenci o ścieżka to WYŁĄCZNIE rowerzyści.
Ciekawe, skąd idea żółtego koloru asfaltu?

a
abc

Za taką propagndę anty-rowerową i stawianie ścieżek rowerowych (rowerzystów) kontra parkingi (kierowcy) ludzie z ZDMu powinni polecieć na zbity pysk.
Bo to właśnie do ZDMu należy takie zorganizowanie i zaprojektowanie dróg (wszystkich dróg) w Poznaniu, aby były i jezdnie, i chodniki, i parkingi, i ścieżki rowerowe.
Pirdolenie, że możemy zrobić ścieżki rowerowe, ale trzeba zlikwidować parkingi świadczy o kompletnej beznadziejności poznańskich służb miejskich, co idelanie wpisuje się w beznadziejność całości władz miejskich z Grobelnym na czele !!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3