Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Inaczej na rondzie Żegrze - i już niebawem wycofanie tramwajów z Górnego Tarasu Rataj

Grzegorz Okoński
W ramach ronda Żegrze zamknięto odcinek ulicy Unii Lubelskiej - kładzione będą tam tory tramwajowe
W ramach ronda Żegrze zamknięto odcinek ulicy Unii Lubelskiej - kładzione będą tam tory tramwajowe Poznańskie Inwestycje Miejskie
Rondo Żegrze już wkroczyło w nowy etap przebudowy. Drogowcom został już tylko miesiąc do „wyrzucenia” tramwajów z Górnego Tarasu Rataj… oczywiście na czas budowy trasy tramwajowej.

Na rondzie kończy się montaż nowego torowiska, budowana jest infrastruktura podziemna i kładziona nawierzchnia bitumiczna. Poznańskie Inwestycje Miejskie muszą zatem przeprowadzić zmiany w tymczasowej organizacji ruchu: odcinek ul. Unii Lubelskiej w obrębie Ronda Żegrze zostaje zamknięty do połowy stycznia przyszłego roku, ale nadal można korzystać z przejazdu przez rondo w obu kierunkach na linii ul. Żegrze – ul. Hetmańska.

Zamknięcie odcinka pozwoli na zainstalowanie ostatniego tutaj odcinka torów. Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich, zostanie wprowadzony objazd do ul. Unii Lubelskiej ulicami Kurlandzką i Obodrzycką, przy czym nie spowoduje to zmian w dotychczasowym rozkładzie komunikacji zastępczej.

Prace pierwszego etapu przebudowy trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj, związane z rozbudową ronda Żegrze mają zakończyć się w połowie przyszłego roku. Znacznie bliższy - bo wyznaczony na 2 stycznia 2019 roku - jest termin wstrzymania ruchu tramwajów na odcinku od os. Lecha (tunel Franowo) do przystanku Żegrze I. Tu właśnie do akcji wejdą ekipy budujące nową linię, czemu przyglądać się będą pasażerowie autobusów komunikacji zastępczej. ZDM zapowiada, że na tym etapie inwestycji możliwy będzie przejazd wzdłuż ulic Żegrze i Chartowo.

W ramach inwestycji „Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha - rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej” powstaje nowe torowisko i towarzysząca infrastruktura techniczna z rozwiązaniami ograniczającymi hałas i wibracje, czy pozwalającymi osobom z niepełnosprawnościami na korzystanie z komunikacji. Będą nowe przystanki, przebudowana infrastruktura drogowa, która mogłaby kolidować z nową trasą tramwajową, przebudowane schody na przystanku os. Tysiąclecia, zaplanowano również zainstalowanie elementów systemu zapewniającego pasażerom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Projekt wart jest ponad 171 mln złotych, z czego blisko 57 mln złotych pochodzić będzie z dofinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 6.1. „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Pierwszy etap prac uwzględnia przebudowę torowiska w ciągu ulic Chartowo i Żegrze, na odcinku około 2,44 km. Drugi związany jest z budową torowiska tramwajowego na odcinku od ronda Żegrze do pętli tramwajowo – autobusowej przy ul. Falistej, a także budowy tej pętli. Torowisko tutaj będzie miało długość około 0,8 kilometra. Wreszcie trzeci etap będzie polegał na przebudowie torowiska w ciągu ulic Kórnickiej, Katowickiej i Piaśnickiej, o długości 1,88 km.

Zobacz zdjęcia:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski