– Otrzymaliśmy w tym roku 112 zgłoszeń – mówi Justyna Schaefer-Kurkowiak z PISOP. – Najwięcej zgłoszeń dotyczy kultury, sportu, edukacji i rozwoju. Oceniamy je pod kątem innowacyjności, zaangażowania mieszkańców, skali działania i włączenia partnerów społecznych. Internauci wybierają swoją ulubioną akcję na facebooku do 15 marca.
Zgłoszenia można było wysyłać w czterech kategoriach, za każdą z nich jest przewidziana nagroda.
– Zaskoczyło mnie ile wydarzeń kulturalnych odbywa się w regionie kaliskim. Tymczasem Jarocin jest mocno nastawiony na inicjatywy dla osób niepełnosprawnych – mówi organizatorka. – Podoba mi się sposób myślenia tych organizacji. To już nie są tylko warsztaty dla dzieci z domu dziecka, ale włączenie tych dzieci do wspólnego działania np. zbijania bud dla psów ze schroniska, aby wiedziały, że też mogą pomagać, a nie być tylko biorcami.
Do pierwszej edycji konkursu zgłoszono 70 projektów. Były to głównie jednorazowe akcje, pikniki, koncerty. Teraz organizacje wpisują się w szerszy kontekst i szukają coraz bardziej innowacyjnych form.
– Ludziom to się podoba. Widać to na facebooku, gdzie najpopularniejsza akcja w ciągu trzech dni zdobyła ponad tysiąc zwolenników – mówi Marta Kwapisz z PISOP-u.
Publikacja z najlepszymi praktykami trafi do organizacji i samorządów.
– Chcemy zaprosić na gale firmy, które mają potencjał, aby wspierać organizacje. Niech posłuchają i zobaczą do czego fajnego co już działa mogą się włączyć – mówi Justyna Schaefer-Kurkowiak.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?