Jak i co się sprzedaje, czyli wielkopolski rynek...

    Jak i co się sprzedaje, czyli wielkopolski rynek motoryzacyjny w tym roku

    Piotr Robakowski

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Liderem sprzedaży wciąż pozostaje Skoda z modelami Fabia i Octawia
    1/6
    przejdź do galerii

    Liderem sprzedaży wciąż pozostaje Skoda z modelami Fabia i Octawia ©Piotr Robakowski

    Do końca marca w Wielkopolsce sprzedano ponad 10 tys. nowych samochodów. Stanowi to prawie 10 procent sprzedaży w całym kraju. Kupujemy głównie auta z silnikami benzynowymi, a ich udział stanowi blisko 70 procent.
    Jak podaje Samar Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego, do końca marca tego roku w Wielkopolsce sprzedano 10 070 egzemplarzy nowych samochodów, czyli o 20 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział województwa wielkopolskiego w całym polskim rynku wynosi obecnie 9,7 procent i zwiększył się w porównaniu z ubiegłym rokiem o 0,5 procenta. - Podobnie jak w innych regionach, wśród klientów przeważają klienci instytucjonalni, czyli tzw.
    sprzedaż flotowa. Sprzedaż wynosi 60,6 procent – tłumaczy Darek Balcerzyk z firmy Samar. - Wielkopolanie kupują przede wszystkim auta z silnikami benzynowymi (68,5% udziału). Udział aut z silnikami Diesla to 31,4%, a auta elektryczne 0,1%, co stanowi 7 sztuk sprzedanych od początku tego roku – dodaje.

    Niemcy, Niemcy, Japonia

    Wśród nowych samochodów w czołówce jest Skoda Fabia (591 sprzedanych aut), Skoda Octavia (363) i Volkswagen Golf (346). Na kolejnych miejscach jest Opel Astra (323), Ford Focus (256), Toyota Yaris (235), Volkswagen Passat (226), Hyundai Tucson (220), Toyota Auris (206), a pierwszą dziesiątkę zamyka Skoda Rapid (194). W statystyce marek, nieco inaczej niż jest to w podsumowaniu trzech pierwszych miesięcy tego w skali kraju, w Wielkopolsce pierwsza jest Skoda, przed Volkswagenem i trzecią Toyotą. W kraju Toyota jest druga, a VW trzeci. Widać wyraźnie, że klienci mają sentyment do niemieckiej solidności, nawet jeśli krajem pochodzenia samochodu są Czechy. Na kolejnych pozycjach znajdują się: Ford, Opel, Kia, Hyundai, Renault, Audi i Mercedes.

    - Druga pozycja bardzo cieszy. Wielkopolska jest bowiem dla nas bardzo ważnym rynkiem, również dlatego, że w Poznaniu swoją siedzibę ma importer. Tu także mamy fabrykę samochodów użytkowych, a we Wrześni trwa budowa kolejnej, z której już w tym roku wyjadą dostawcze Craftery. Mieszkańcy regionu, na co wskazują wyniki sprzedaży zarówno aut nowych jak i używanych, cenią sobie naszą markę. Zaangażowanie w lokalny rynek pokazaliśmy też na tegorocznym Poznań Motor Show, podczas którego stoisko Volkswagena było największe wśród obecnych na tej imprezie wystawców – mówi Tomasz Tonder, szef PR działu Volkswagena w firmie Volkswagen Group Polska.

    - Wielkopolska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, choć nie ukrywamy, że też bardzo trudnym. Mierzymy się z preferencjami zakupowymi mieszkańców tego regionu, którzy zawsze wysoko cenili niemieckie produkty. Jako marka stawiamy sobie wysokie cele sprzedażowe i mocno wspieramy naszych dealerów. Trzecia pozycja to właśnie efekt tych działań, choć nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa - podsumował wyniki sprzedaży Robert Mularczyk, szef działu PR Toyota Motor Poland.

    Lubimy używane

    Z danych Samaru wyczytać można również to, że w województwie wielkopolskim przypada najwięcej w Polsce samochodów używanych w przeliczeniu na 1 000 mieszkańców - 13,2 rejestracji. Wielkopolskie ma również jeden z najwyższych udziałów w rynku aut używanych (importowanych i przerejestrowywanych razem) – 11,39%. Wyższy udział ma tylko mazowieckie – 13,64%. - Zapewne na sprzedaż aut duży wpływ ma fakt, że Wielkopolska graniczy z Niemcami i to na terenie tego województwa lokuje się wiele firm zajmujących się importem oraz przygotowaniem do sprzedaży samochodów używanych – podsumowuje Darek Balcerzyk z firmy Samar. Wśród aut używanych liderem jest Volkswagen wyprzedzający nieznacznie Opla. Na trzecim miejscu uplasował się Ford, a dalej Renault, Peugeot, Citroen, Audi, BMW, Mercedes i Mazda. Warto zauważyć, że pierwsze trzy miejsca zajmują niemieccy producenci, trzy kolejne niemieckie marki, a dopiero na 10 pozycji uplasował się japoński producent Mazda. Zaskoczeniem jest więc brak w czołówce Toyoty, słynącej przecież z niezawodności. Analizując sprzedaż poszczególnych samochodów używanych, nie dziwi prowadzenie Volkswagena Golfa. Drugi jest Opel Astra, a na wysokim trzecim miejscu plasuje się BMW 3, a VW Passat jest czwarty.

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY