Wypoczęci, z dalekich wojaży, z uśmiechami na twarzach wracamy do codziennych obowiązków, do pracy. Brzmi jak marzenie ściętej głowy? Jednak do takiego podejścia w pierwszą sobotę września będą przekonywać poznaniaków organizatorzy kampanii „Praca? Lubię to”. To wspólna inicjatywa parku technologicznego YouNick oraz Uniwersytetu SWPS.
Celem akcji jest przekonanie pracodawców i przyszłych pracowników o konieczności tworzenia w polskich firmach i instytucjach innowacyjnych miejsc pracy oraz pokazywanie pozytywnych wzorców, dotyczących zarówno tworzenia przyjaznych przestrzeni do pracy, jak i relacji międzyludzkich.
- Praca pod presją zarabiania i „przeczekiwanie” życia od wakacji do wakacji czy od weekendu do weekendu prowadzi do frustracji, odbiera energię, poczucie wolności i sprawczości działania. Jest przyczyną stresu i chorób cywilizacyjnych. Z kolei praca, którą lubimy, staje się źródłem spełnienia nie tylko w sferze zawodowej, ale w obszarze całej naszej relacji z innymi ludźmi - mówi Beata Kiewisz, pomysłodawczyni i współorganizatorka trwającej od maja kampanii, która 3 września doradzi, jak zmienić pracę pod presją zarabiania na zarabianie z pasji.
To właśnie wtedy dziedziniec Urzędu Miasta na placu Kolegiackim w Poznaniu zapełni się wygodnymi leżakami oraz stolikami. W plenerowej strefie wykładowej będzie można posłuchać prelekcji psychologów, coachów oraz zaproszonych do udziału w wydarzeniu doświadczonych przedsiębiorców.
Ekspertki Uniwersytetu SWPS - Agnieszka Pawłowska oraz Małgorzata Kowalczewska pokażą m.in., jak bycie uważnym pomaga w pracy i rozwoju zawodowym oraz jak i po co odkrywać swoje mocne strony. Piotr Pietrzak z IBM Polska podzieli się radami, jak pracując w korporacji, nie żyć od wakacji do wakacji. Blaski i cienie życia polskiego freelancera z przymrużeniem oka zaprezentuje Krzysztof Justynowicz z Aniołów Konsultingu.
- Dla uczestników zaplanowaliśmy jeszcze jedną atrakcję, przygotowaną wraz z firmą Volkswagen Poznań. W godzinach 12 do 13.30 na placu Kolegiackim odbędzie się pokaz budowy najprawdziwszego bolida - zapowiada Beata Kiewisz.
Organizatorzy plenerowej odsłony kampanii „Praca? Lubię to” przygotowali także warsztaty dla dzieci. Na najmłodszych będą czekały inspirujące eksperymenty, quizy i zabawy logiczne pomagające określić zainteresowania i mocne strony naszych pociech.
Natomiast dorośli będą mogli wyzwolić z siebie dziecko i niepohamowaną kreatywność podczas warsztatów przygotowanych przez School of Form. Uczestnicy nauczą się przede wszystkim pracy zespołowej i wspólnego wypracowywania rozwiązań w trakcie budowy... latawców.
Dorośli będą także mogli skorzystać z metody mindfulness, przy pracy nad swoim ciałem, o której opowie trener Paweł Walczak.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?