704 metry długości i 8,5 metra wysokości. Nabrzeże portowe, które w Poznaniu oficjalnie otwarto 1 października 1902 roku, ciągnęło się od dawnego bulwaru Kleemana do mostu kolejowego koło Tamy Garbarskiej. Jednocześnie w porcie mogły cumować 42 barki o ładowności 400 ton i 36 barek o ładowności 600 ton.
Na nabrzeżu operowało 5 dźwigów portowych, 2 żurawie bramowe i 9 koryt służących do przesypu węgla na barki. Węgiel do portu dostarczano wagonami z dworca Tama Garbarska. Na portowej bocznicy zbudowano 17 torów i 43 rozjazdy!
POLECAMY TEŻ: Poznań na starych pocztówkach. Poznajecie te miejsca?
Ze stolicy Wielkopolski towar (głównie zboże, cukier, płody rolne, cegłę, piasek, nawozy) transportowano m.in. do Gorzowa, Szczecina i Hamburga. W najlepszym sezonie (1929/1930) w porcie przy ul. Szyperskiej zacumowały 724 barki. Przeładowao wtedy prawie 16 tys. wagonów.
Port został zniszczony podczas walk w 1945 roku. Po wojnie już go nie odbudowano.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?