Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak wybrać najlepszą firmę pozycjonującą

Materiały Partnera
Pozycjonowanie, to wciąż nowość na rynku. Wiele firm dopiero uczy się zasad rządzących tą branżą, co gorsza często uczą się ich na klientach. Sprawę komplikuję także fakt, że zasady te ciągle się zmieniają. Jak więc wybrać agencję SEO, która sprawi, że strona zostanie zauważona przez wyszukiwarki?

Ryzyko jest nieopłacalne

Konkurencja na rynku pozycjonowania jest spora. Wiele z firm stosuje więc metody, które są co najmniej ryzykowne, a czasami wręcz zakazane. Zwane są one technikami black hat, czyli czarnego kapelusza (w odróżnieniu od metod białego kapelusza, które są dozwolone). Należy do nich przede wszystkim pozycjonowanie za pomocą linków ukrytych w kodach, czyli cloakingiem; kupowanie dużej ilości linków, a czasami wręcz tworzeniem tzw. farm linków oraz różnego rodzaju systemy wymiany linków; katalogowanie w za wielu kategoriach; a także strony presell, czyli z tekstami o bardzo niskiej jakości merytorycznej. Uważać trzeba także na piramidy stron zapleczowych. Choć są często wykorzystywany w czystym pozycjonowaniu, mogą stać się także narzędziem w rękach zapleczowców z Black hat.

Niektóre agencje SEO stosują bez skrupułów te metody. Wynika to przede wszystkim z żądań klientów, którzy w bardzo krótkim czasie chcą się znaleźć na górze list wyszukiwarek. To jednak działania krótkowzroczne i prędzej, czy później skończy się to przykrymi konsekwencjami. Może to doprowadzić tym, że Google nałoży na daną stronę filtry, które spowodują, że znajdzie się ona bardzo daleko w wynikach wyszukiwania, a czasami nawet zniknie przeglądarce z oczu. Filtry są tak skuteczne, że ponowne wypozycjonowanie domeny zajmuje tyle czasów i pochłania tak wiele kosztów, że łatwiej jest wykupić nową, zamiast podejmowania prób ratowania starej.

Przed podpisaniem umowy z agencją pozycjonującą trzeba więc się upewnić, jakie działanie chce podejmować i jakie metody będzie przy tym stosowała.

Rozliczenia

Wiele firm wybierając firmę do pozycjonowania kieruje się w pierwszym rzędzie ceną. To podstawowy błąd. Pozycjonowanie, to proces długotrwały, a także kosztowny. Jeśli więc agencja SEO obiecuje, że w krótkim czasie doprowadzi stronę na szczyt wyników wyszukiwania, najlepiej jest od razu poszukać nowej i solidnej firmy pozycjonującej.

„Niska cena bardzo często oznacza także, że agencja stosuje niedozwolone metody. To bardzo istotne, ponieważ stosowanie zakazanych technik może doprowadzić do nałożenia filtrów, które nawet uśmiercą domenę. Źle dobrana agencja w konsekwencji może więc bardzo słono kosztować.” – czytamy na stronie https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/ktora-agencja-seo-nie-zasluguje-na-twoja-uwage-2/

Przed podpisaniem umowy trzeba dokładnie uzgodnić, w jaki sposób będą wyglądały rozliczenia. Można wyróżnić kilka modeli rozliczeń z agencją SEO. Jednym z najstarszych modeli jest opłata za wyniki, czyli za pozycje. Obecnie odchodzi się od tego typu rozliczenia, ze względu na coraz częstsze zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google i potrzebą bardziej złożonych i kosztownych działań do osiągnięcia pozycji, co przy takim modelu rozliczenia jest mało prawdopodobne do realizacji.

Drugim modelem, najbardziej skutecznym i preferowanym jest stały abonament. W tym modelu rozliczeń agencja SEO co miesiąc, część kwoty w ramach abonamentu przeznacza na zaplanowane wcześniej działania związane z pozycjonowaniem strony klienta. Ogromnymi zaletami takiego rozliczenia są: indywidualne podejście do klienta, regularne działania oraz większa motywacja agencji do działania.

Oprócz tych dwóch typów płatności, istnieją różnego rodzaju modele hybrydowe. Jednym z nich jest na przykład stała opłata połączona z premią za osiągane wyniki.

Na co zwrócić uwagę przed wyborem agencji

Najlepiej szukać agencji SEO, które są polecane przez znajomych. Samo portfolio firmy jest niewystarczające, by wyrobić sobie zdanie o jej skuteczności. Przede wszystkim nie wiadomo, jakie frazy były pozycjonowane, czasami firmy chwalą się osiągnięciami stosując tylko łatwe frazy, co nie jest wielkim wyzwaniem.

Trzeba także zdawać sobie sprawę, że jeśli konkurencja, w branży, w której działa nasza firma jest duża, wypozycjonowanie strony zajmie bardzo dużo czasu, czasami są to nawet lata. Trzeba więc szukać agencji, które prowadziły już skutecznie działania w podobnej branży. Inaczej się bowiem pozycjonuje firmę, która oferuje unikalne usługi lub działa tylko na lokalnym rynku, a zupełnie inaczej taką, która ma wielu konkurentów.

Przed podpisaniem umowy trzeba się zawsze spotkać z przedstawicielem firmy i ustalić plan działania. Jeśli już na pierwszym spotkaniu okaże się, że agencja obiecuje szybkie wypozycjonowanie może to oznaczać, że stosuje niedozwolone metody lub zwyczajnie okłamuje klientów. Szybkie pozycjonowanie nie istnieje. Dobrze jest ustalić ile firma będzie potrzebowała czasu, by osiągnąć zakładany cel. Kilka tygodni na osiągnięcie wyników to zdecydowanie za mało. Jednak niektórzy klienci chcą osiągnąć wyniki w bardzo krótkim okresie. Muszą sobie jednak zdawać sprawę, że uzyskanie ich metodami białego kapelusza jest niemożliwe. Jeśli agencja godzi się na krótki termin prawdopodobnie działa poza granicami wyznaczonymi przez Google.

Ważną informacją dla potencjalnych klientów jest także okres, jaki dana agencja SEO działa na rynku.. Te które od lat działają mają często doświadczonych pracowników, co może znacznie ułatwić osiągnięcie dobrych rezultatów. Warto sprawdzić także, czy pracownicy mają odpowiednie kwalifikacje oraz wymagane certyfikaty.

Kolejną sprawą, która też jest bardzo ważna jest doświadczenie firmy w naszej branży. Szczególnie, jeśli branża ta jest niezbyt popularna lub specyficzna. Oczywiście pewne zasady w pozycjonowaniu są niezmienne, ale nieznajomość specyfiki, jaka panuje na konkretnym rynku bardzo utrudnia skuteczne i długotrwałe pozycjonowanie. Po zapoznaniu się z konkretami dotyczącymi naszej firmy agencja powinna się także zainteresować, w jaki sposób działa konkurencja, bo te działania mają także wpływ na skuteczność pozycjonowania.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski