Jak wyrejestrować telewizor lub radio krok po kroku?
Żeby wyrejestrować telewizor lub radio, możemy iść na pocztę i zrobić to osobiście w okienku pocztowym lub zrobić to przez internet.
Czytaj też: Kontrole płatności abonamentu RTV są coraz częstsze. Co ci grozi, jeśli nie zapłacisz?
Jak wyrejestrować telewizor lub radio na poczcie?
Żeby zmienić nasze dane (na przykład adres zamieszkania) lub wyrejestrować telewizor lub radio należy:
- zgłosić pracownikowi placówki pocztowej dyspozycję wyrejestrowania odbiorników (albo zmiany danych) oraz okazać dokument potwierdzający naszą tożsamość (na przykład dowód osobisty, paszport, karta stałego pobytu), a w przypadku firmy/instytucji upoważnienia/pełnomocnictwa do wykonania takiej czynności,
- podpisać wypełniony i wydrukowany przez pracownika placówki pocztowej formularz "Zgłoszenia rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych albo zmiany danych".
Uwaga! Dowodem zgłoszenia zmiany danych, który musimy zachować jest "Zawiadomienie o zatwierdzeniu przeprowadzonej zmiany danych", które dostaniemy od pracownika placówki pocztowej.
Jak wyrejestrować telewizor lub radio przez internet?
Żeby wyrejestrować telewizor lub radio przez internet należy:
- wejść na stronę Poczty Polskiej https://rtv.poczta-polska.pl w zakładkę zmiana danych/wyrejestrowanie odbiorników,
- wprowadzić nasze dane identyfikacyjne (numer użytkownika, e-mail),
- wypełnić odpowiedni elektroniczny formularz,
- upewnić się, że dane zawarte w formularzu są prawidłowe,
- zaakceptować wypełniony formularz.
W terminie 4 dni roboczych od daty wypełnienia elektronicznego formularza na adres korespondencyjny, wskazany w "Zgłoszeniu rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych albo zmiany danych" - zostanie przesłana korespondencja zawierająca formularz (kopia i oryginał) oraz kopertą zwrotną.
Kopię formularza "Zgłoszenie rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych albo zmiany danych" należy podpisać i odesłać do nadawcy w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
Uwaga! Po otrzymaniu podpisanego dokumentu, Wydział Abonamentu RTV w Bydgoszczy w terminie 7 dni od dnia otrzymania korespondencji, prześle nam "Zawiadomienie o zatwierdzeniu przeprowadzonej zmiany danych", które również musimy zachować.
Czytaj także: Wszystko o abonamencie RTV 2020. To trzeba wiedzieć!
Jakie dane możemy zmienić mając zarejestrowany telewizor lub radio?
Zmiana danych na Poczcie może obejmować:
- aktualizację danych osobowych,
- adresowych,
- liczby użytkowanych odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych
- ich wyrejestrowanie.
Wyrejestrowanie telewizora lub radia w przypadku śmierci
W przypadku śmierci użytkownika, na którego został zarejestrowany odbiornik radiofoniczny i telewizyjny, współmałżonek lub osoby wspólnie zamieszkujące powinny zawiadomić placówkę pocztową o zgonie, przedstawiając akt zgonu i przepisać odbiornik na inne nazwisko lub go wyrejestrować.
Zobacz też:
Sprawdź też:
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?