Jak zaplanować skuteczną kampanię w Google? Co wybrać - pozycjonowanie czy SEM?

Materiał informacyjny Lumo

Pozycjonowanie stron w Google to nie jedyne działania promocyjne Twojej strony w Internecie, jakie zwiększają sprzedaż. Możesz wykorzystać płatne reklamy mające nieco inne zalety, a świetnie dopełniające SEO. Jak stworzyć skuteczną kampanię w Google?

Pozycjonowanie (SEO) czy SEM? Na czym polegają różnice?

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO – z ang. Search Engine Optimization) to zbiór działań mający na celu optymalizację Twojej strony i osiągnięcie jak najwyższego miejsca w rankingu wyszukiwarki Google. Do tych działań zalicza się m.in.:

• optymalizację kodu źródłowego strony,
• analizę i selekcję słów kluczowych,
• weryfikację i korektę contentu – treści zamieszczanych na stronie,
• analizę szybkości ładowania się strony,
• optymalizację witryny dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych,
• inne, spełniające wytyczne wyszukiwarki Google.

Po prostu specjaliści wdrażają optymalizacje w obrębie Twojej strony, które powodują, że spełni ona wytyczne Google. Stanie się łatwiejsza w użytkowaniu dla internautów. Będzie ładowała się szybciej, poprawnie wyświetlała na każdym typie urządzenia, przyciągnie wzrok czytelnika wysoką jakością treści.

*
Działania SEO mogą być wspierane na wiele różnych sposobów

SEM (ang. Search Engine Marketing) to szersze ujęcie niż SEO. Jest to szereg działań marketingowych mający zwiększyć widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Do tego przekierowuje ruch do Twojego sklepu z organicznych wyników wyszukiwania i kampanii reklamowych. Inaczej ujmując, SEO jest węższym zakresem działania, który zawiera się w SEM. SEM dopełniony jest np.: artykułami sponsorowanymi, kampaniami Google Ads czy Facebook Ads.

Czy pozycjonowanie jest dla każdej branży?

Wiele agencji, a w szczególności tych mniejszych obieca Ci szybkie wyniki pozycjonowania – nawet w 7 dni. Nic bardziej mylnego. SEO to proces trwający od kilku miesięcy nawet do paru lat. Oczywiście poza tym faktem, wielu pozycjonerów pomija jeden szczegół, że pozycjonowanie stron WWW nie jest przeznaczone dla każdej branży. Dlaczego?

Jeśli prowadzisz firmę sprzedającą niszowe produkty, zupełnie nowe, gdzie ich popularność jest bardzo niska, to pozycjonowanie stron nie jest dla Twojej branży. Mało osób wpisuje oferowane przez Ciebie produkty w wyszukiwarkę Google. Z tego powodu wysoka widoczność w Google nie przełoży się na wartościowy ruch.

Innym nieco przypadkiem jest prowadzenie przez Ciebie firmy oferującej towary czy usługi B2B. Niestety, i tutaj pozycjonowanie sklepów czy pozycjonowanie stron internetowych się nie sprawdzi przez znikomą ilość zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę Google. W takim wypadku najlepiej zweryfikować przydatność usług SEO konsultując to z agencją.

Dlatego więc uważaj na oferty pozycjonowania. Przeanalizuj branżę, swoją ofertę i dowiedz się, czy pozycjonowanie pomoże Twojemu biznesowi, zanim zaczniesz ulegać pokusie szybkich efektów.

Czy warto inwestować w obie formy reklamy?

Zarówno płatne reklamy, jak i działania SEO mają niewątpliwie swoje zalety, które świetnie się dopełniają. SEO generuje ruch z organicznych wyników wyszukiwania. Nie płacisz „ani grosza”, jak w przypadku reklam za pozyskanych klientów do sklepu internetowego.

Kolejną zaletą pozycjonowania jest jego długofalowe działanie. Pierwsze efekty Twoja strona uzyska po kilku tygodniach, ale będą one trwałe – utrzymają się przez kolejne miesiące. Przy permanentnym działaniu efekty te będą trwałe.

W przypadku reklamy Google Ads, reklamy Facebook Ads efekty nie są tak trwałe, ale również mają swoje zalety. W tym wypadku masz zdecydowany wpływ na czas emisji reklam. W ten sposób dedykujesz ofertę np.: z okazji świąt czy ważnych wydarzeń kalendarzowych osobom poszukującym prezentów. Sam ustalasz harmonogram emisji oraz budżet. Zyskujesz pełną kontrolę nad kosztami kampanii. Poza tym kampanie działają niemal natychmiast i jeszcze tego samego dnia zaobserwujesz wzmożony ruch na stronie czy pierwsze zakupy.

Artykuły sponsorowane i umieszczone w nich linki sponsorowane mają bardzo ważny walor. Wpływają pozytywnie na pozycję Twojego serwisu w wyszukiwarce Google, budują pozytywny wizerunek Twojej firmy, a tym samym budują organiczne wyniki wyszukiwania na przyszłość.

*
Skuteczne pozycjonowanie związane jest z realizacją szeregu prac na stronie i poza nią

Jak dobrze zainwestować w reklamę w Google?

Wybierz dobrą agencję SEO. Zainwestuj w profesjonalne pozycjonowanie stron. Specjaliści określą Twoje potrzeby, zaprojektują odpowiednią strategię i zrealizują ją. W ten sposób zyskasz wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google, duży ruch i większą sprzedaż.

Poza pozycjonowaniem inwestuj w płatne kampanie Google Ads. Jednak nie powierzaj ich amatorom. Niestety, ale wielu „magów” reklamy obieca Ci duży ruch – kliknięcia reklamy, ale nie wspomni słowem o konwersji. A co to jest? Konwersja jest to stosunek kliknięć, odsłon reklamy do ilości osób, które wykonały pożądane działanie na Twojej stronie. Prosto ujmując, stosunek ilości wejść na stronę do kupujących produkty, zapisujących się do newslettera, wypełniających formularz, etc.

Aby osiągnąć wysoki współczynnik konwersji, Twoja reklama musi trafić do grupy docelowej. Specjalista w przeciwieństwie do amatora przeanalizuje tzw. persony – osoby potencjalnie zainteresowane Twoimi usługami czy produktami. Sprawdzi wiek, płeć, miejsce zamieszkania – lokalizację, poziom wykształcenia oraz inne czynniki świadczące o zainteresowaniu Twoją ofertą.

Następnie ekspert ustali odpowiedni harmonogram emisji reklamy Google Ads, budżet w porozumieniu z Tobą i stworzy odpowiednią oprawę graficzną, filmową czy tekstową. W ten sposób Twoja reklama dotrze do odpowiedniej grupy docelowej, czyli potencjalnie klientów. Takie działanie z pewnością zwiększy współczynnik konwersji, czyli zapewni większą sprzedaż, obroty i zyski.

Poza pozycjonowaniem stron internetowych możesz wykorzystać reklamy generujące większy ruch, sprzedaż, a nawet promujące markę i budujące zaufanie do niej. Uzupełnij SEO, czyli wykorzystaj potencjał SEM – korzystaj z długofalowych efektów pozycjonowania i szybkich rezultatów kampanii reklamowych jednocześnie. Skutecznie buduj swój biznes w Google, z którego usług korzysta ok. 95% internautów w Polsce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski