Jeden remont się skończył, niedługo ruszy kolejny. Co z obwodnicą?

Jakub Przybysz
Remont mniejszego z obornickich mostów na Warcie zakończył się we wtorek. Auta znów mogą korzystać z przeprawy
Remont mniejszego z obornickich mostów na Warcie zakończył się we wtorek. Auta znów mogą korzystać z przeprawy UM Oborniki
Inwestycje drogowe w Obornikach skutkują paraliżem krajowej jedenastki. Pojawiła się szansa na przyspieszenie budowy obwodnicy miasta.

Aż dwa tygodnie przed planowanym terminem zakończył się remont tzw. małego mostu na Warcie w Obornikach. Od wtorku przeprawa jest już przejezdna, a ruch na krajowej jedenastce na odcinku Rogoźno - Ocieszyn wrócił do normy.

- Cieszymy się, że udało nam się zakończyć remont w zaledwie dwa tygodnie, ponieważ wiązał się on ze sporymi utrudnieniami dla naszych mieszkańców oraz kierowców, podróżujących drogą krajową - mówi burmistrz Obornik, Tomasz Szrama.

Prace zakończyły się szybciej, ponieważ po zdjęciu zniszczonej nawierzchni mostu okazało się, że belki znajdującej się pod nią są w bardzo dobrym stanie i nie wymagają wymiany.

Nie jest to jednak koniec utrudnień, które w tym roku czekają kierowców podróżujących przez Oborniki. Za kilka miesięcy ruszy remont drugiego z mostów na Warcie, przez który przebiega droga krajowa.

Urzędnicy z obornickiego magistratu od kilku tygodni opracowują najbardziej optymalne rozwiązania komunikacyjne, które mają zminimalizować paraliż na krajowej jedenastce w czasie remontu. W tym przypadku prace według zapowiedzi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mają potrwać blisko dwa lata.

- Pracujemy nad kilkoma koncepcjami. Chcemy naszym lokalnym przedsiębiorcom wydawać specjalne winiety, dzięki którym będą mogli przejeżdżać w miejscach, gdzie obowiązuje ograniczenie tonażu - wyjaśnia burmistrz Obornik.

- Na czas prac samochody ciężarowe będą mogły wyjątkowo korzystać z obwodnicy przez Rudki. Podobnie będzie z mostem w centrum miasta, gdzie przepuszczane będą busy komunikacji miejskiej i auta ważące do 15 ton - dodaje Tomasz Szrama.

Rozwiązaniem problemu zakorkowanej jedenastki przy każdej większe inwestycji drogowej na terenie Obornik jest budowa obwodnicy miasta. Lokalni samorządowcy prowadzą starania w tej sprawie już od kilkunastu lat. Promyk nadziei na przyspieszenie inwestycji pojawił się w ubiegłym tygodniu, gdy na spotkaniu z obornicką delegacją wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit ogłosił, że obwodnica wróci na listę rządowego programu budowy dróg krajowych i autostrad i będzie potraktowana priorytetowo.

Władze gminy zadeklarowały już możliwość partycypowania w kosztach sporządzenia dokumentacji obwodnicy. Jeśli projekt powstanie, będzie ważny przez trzy kolejne lata, co stanowi kluczowy determinant dla rozpoczęcia prac.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Oborniczanin

Most jest do 15 ton, mają być światła. Jak wjedzie jedno auto nadgabarytowe, to reszta stoi i czeka i dopiero zmienia się światło. Teraz masz do 2 ton, ale pomyśl, ze na moście w jednym momencie jest około 10 aut.

K
Karul

wystarczy poważny wypadek na moście a droga zakorkowana na 2 dni o wszystkim trzeba myśleć prędzej a nie jak sie pali to szukać tego co wykopie studnie, dobrej zmiany ciąg dalszy

a
adam

przecież teraz tam jest tonaż do 2 (DWÓCH) ton, ciężarówki mają się tam minąć ? Dziennikarz zapisuje, urzędnik mówi, ale o co chodzi ?

P
Peja

...To Korek w butelce na S11-WYSTARCZY SPOJRZEĆ NA MAPĘ DRÓG Z GÓRY !.Tylko Warszawka tego nie widzi!!!.Z Obornikami drogi rozchodzą się na cZARNKÓW -wAŁCZ, mUROWANA -gNIEZNO,wĄGROWIEC -bYDGOSZCZ,pIŁA

T
Trzeba

być debilem, by nie wiedzieć, że takich remontów nie można robić zimą a w szczególności nowych izolacji.

p
powstała

to most by się zawalił! Bo to kwestia 5-10 lat!

U
Urząd Maista

nie jest w stanie sfinansować projektu obwodnicy, gdyż chyba jedyna możliwość takiej obwodnicy to równocześnie odcinek drogi ekspresowej S11. Dokumentacja musi kosztować grube miliony.

P
Powoli

Tak generalnie, z tego co widzę, zaniedbana jest Wielkopolska jeśli chodzi o rozwój dróg. Niewiele się tu dzieje. W tym roku nie mają nawet w planach oddania żadnej drogi ekspresowej do użytku.

N
Nick

Poniewaz rzemieslnik w Polsce to szlachcic, nie wyrobnik itd.

m
mm

Trzeba być ciężkim debilem, żeby rozpoczynać remont za kilka miesięcy, gdy ruch znacznie wzrośnie z przyczyn oczywistych.

Dodaj ogłoszenie