Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest decyzja UOKiK w sprawie parkingów przy marketach. TD System niesłusznie brał pieniądze za parkowanie, teraz sam może zapłacić

MIKO
Wezwanie do zapłaty kary otrzymywały od zarządcy parkingu osoby, które pobrały bilet parkingowy, lecz nie umieściły go za przednią szybą pojazdu
Wezwanie do zapłaty kary otrzymywały od zarządcy parkingu osoby, które pobrały bilet parkingowy, lecz nie umieściły go za przednią szybą pojazdu Jaroslaw Jakubczak/ Polska Press
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierało wiele skarg na zasady działania parkingów przy sklepach Aldi i Biedronka. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w wydanej decyzji uznał, że zarządca tych parkingów, TD System, naruszył interesy konsumentów, odmawiając uznania zasadnych reklamacji.

Parkowanie przy sklepach Aldi i Biedronka przez pierwsze 60 lub 90 minut było bezpłatne, pod warunkiem że klient marketu pobrał bilet parkingowy i umieścił go za przednią szybą. Jeśli tego nie zrobił, zarządca parkingu naliczał opłatę w wysokości 90 zł albo 150 zł.

Ze skarg wynikało, że opłata dodatkowa nakładana była nawet wtedy, gdy nie minął czas przeznaczony na bezpłatne parkowanie. Wezwanie do zapłaty kary otrzymywały osoby, które pobrały bilet parkingowy, lecz nie umieściły go za przednią szybą pojazdu.

Czytaj też: Koniec z nieuczciwym handlowaniem podczas pokazów?

– Nie kwestionujemy wprowadzenia wymogu pobrania biletu na parkingach przed sklepami, ale brak uczciwego i rzetelnego traktowania konsumentów, którzy zgłosili reklamację i byli w stanie udowodnić, że pobrali bilet. W takiej sytuacji przedsiębiorca powinien umożliwić konsumentom złożenie wyjaśnień i uwzględniać reklamacje. Tymczasem udowodnienie przez klienta, że pobrał bilet i robił zakupy w danym sklepie nie stanowiło podstawy do anulowania opłaty – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Czytaj również: Jaka kara od UOKiK dla firmy telemarketingowej?

Prezes UOKiK stwierdził, że spółka TD System odmawiając uznania zasadnych reklamacji, naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę finansową w wysokości 150 tys. zł (150 774 zł).

Przedsiębiorca poinformuje o decyzji osoby, którym nie anulował wezwań do zapłaty i zamieści informację na stronie internetowej.

Konsumenci na podstawie ustawy o nieuczciwych praktykach rynkowych mogą dochodzić od TD System zwrotu opłaty, powołując się na decyzję Prezesa UOKiK.

Zobacz także: Decyzja UOKiK w sprawie wcześniejszych spłat kredytów korzystna dla kredytobiorców

TD System nie zarządza już parkingami przy sklepach Aldi. Za rozpatrzenie zgłoszeń dotyczących parkingów przy placówkach sieci handlowej Biedronka odpowiada zaś obecnie jej właściciel, czyli Jeronimo Martins Polska.

Decyzja prezesa UOKiK nie jest prawomocna, przysługuje od niej odwołanie do sądu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski