Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest pozytywna decyzja dla tramwaju na Naramowice

MRT
Waldemar Wylegalski
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu wydała pozytywną decyzję środowiskową dla budowy tramwaju na Naramowice i rozbudowy układu drogowego. Trasa ma przebiegać od od pętli Wilczak do Naramowic.

Jest zielone światło dla budowy linii tramwajowej na Naramowice. RDOŚ w Poznaniu wydał pozytywną decyzję środowiskową dla planowanej przez miasto inwestycji.

Linia tramwajowa będzie przebiegać od pętli tramwajowej Wilczak do przystanku końcowego zaplanowanego przed skrzyżowaniem ul. Nowej Naramowickiej z ul. Błażeja i będzie miała długość ok. 3 258 metrów. Linię projektuje się jako dwutorową, ale przed końcem odcinka z układu wyodrębniony zostanie dodatkowy trzeci tor. Rozbudowane zostaną także układy drogowe.

W ciągu planowanej ul. Nowej Naramowickiej planuje się budowę pięciu obiektów inżynierskich: wiaduktu tramwajowego nad ul. Lechicką; wiaduktu drogowego w miejscu, skrzyżowania z ulicą Nowa Błażeja; wiaduktu kolejowego w ciągu linii linią kolejową Zieliniec – Kiekrz, przepustu w ciągu z Różanego Potoku oraz murów oporowych.

Budowę trasy tramwajowej na Naramowice podzielono na dwa etapy. Realizację pierwszego z nich od pętli Wilczak na północ miasta przewidziano na lata 2018-2021. Ma on kosztować 240 mln zł. Miasto liczy, że otrzyma dotację unijną w wysokości 97,5 mln zł. Koszty drugiego odcinka od pętli Wilczak do Estkowskiego, którego budowę przewidziano na lata 2020-2022, oszacowano na 350 mln zł (w tym dofinansowanie unijne 142 mln zł).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski