Jest zielone światło dla przywrócenia pociągów między Śremem...

    Jest zielone światło dla przywrócenia pociągów między Śremem a Czempiniem

    NK

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    zdjęcie ilustracyjne

    zdjęcie ilustracyjne ©archiwum/Piotr Krzyżanowski

    Pierwszy poważny krok ku przywróceniu linii kolejowej ze Śremu do Czempinia został wykonany. Okazuje się, że zarówno pod względem technologicznym, jak i finansowym, jest możliwe, aby pociągi ponownie jeździły po tej trasie. We wtorek w Urzędzie Marszałkowskim zaprezentowano wyniki dwóch opracowań, które miały odpowiedzieć na pytanie, czy możliwe jest przywrócenie ruchu między tymi dwoma miastami.
    zdjęcie ilustracyjne

    zdjęcie ilustracyjne ©archiwum/Piotr Krzyżanowski

    – Jakiś czas temu zleciliśmy przygotowanie dwóch opracowań. Pierwsze z nich dotyczyło analizy technicznej, czyli tego, czy w ogóle możliwy jest ponowny ruch pociągów między Śremem a Czempiniem. Z kolei drugie opracowanie było analizą społeczno-ekonomiczną i miało sprawdzić czy to połączenie jest opłacalne pod kątem liczby ewentualnych pasażerów i możliwości finansowych. Z obu dokumentów wynika, że przywrócenie ruchu jest możliwe – wyjaśnia Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

    Czytaj też: Poznań: Dworzec Główny PKP będzie miał nowy peron - budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku

    I dodaje: – W związku z tym zdecydowaliśmy, że będziemy kontynuować prace, by doprowadzić do rewitalizacji tej linii. Realnie może mieć to miejsce do 2025 roku. Przed nami jeszcze przygotowanie dokumentacji technicznej i oczywiście kwestia finansowania tej inwestycji. Może ona kosztować ok. 200 mln zł.

    Linia Śrem – Czempiń, o długości ponad 20 km, wybudowana została w 1885 roku. W 1995 roku zawieszono na niej przewozy pasażerskie, lecz gwałtowny rozwój infrastruktury kolejowej i coraz większe zainteresowanie tą formą komunikacji spowodowało, że coraz więcej zaczęło mówić o przywróceniu na niej ruchu.

    POLECAMY:




    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    za tą cenę nie ma sensu

    antek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    10000 za 1 mb linii!?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mieszkaniec

    Mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    To nie ma sensu. PKS do Poznania przez Mosinę jeździ pusty. Pytanie o ile będzie szybszy pociąg. Trasa jest trudna, bo jest nie przy drodze wojewódzkiej, ale właściwie na niej patrząc na...rozwiń całość

    To nie ma sensu. PKS do Poznania przez Mosinę jeździ pusty. Pytanie o ile będzie szybszy pociąg. Trasa jest trudna, bo jest nie przy drodze wojewódzkiej, ale właściwie na niej patrząc na współczesne standardy. Do tego dużo przejazdów drogowych. Trzecie to nawyki Polaków. Każdy woli gnić w aucie, nawet jeśli to trwa dłużej, ale swoje auto to swoje. Po czwarte. Punktualność pociągów w Polsce i organizacja ruchu to dramat. Pociąg osobowy jest ostatni w kolejce do wolnego szlaku. Byle opóźnienie Ti El Key lub Intersyfy i już bydło w osobowym na tor dodatkowy spychane jest. Pół życia spędziłem w pociągu. Mieszkam 700 metrów od czynnej stacji kolejowej z dużą liczbą połączeń. Kolei dziękuje. Niestety.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Powrót dróg żelaznych

    Eryk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Jestem pewien że władze i mieszkańcy wielu gmin, które przyczyniły się do likwidacji linii kolejowych płaczą teraz rzewnymi łzami. Duszniki Wlkp., Lwówek, Pniewy, Tarnowo/Kaźmierz, Kiszkowo...

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo