Już 11 tysięcy wniosków o zwrot pieniędzy za bilety okresowe złożyli poznaniacy do Zarządu Transportu Miejskiego

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Nie jeździmy do szkół, sklepów, kin i zakładów pracy - nie wykorzystujemy biletów okresowych. ZTM zwraca zatem za nie pieniądze
Nie jeździmy do szkół, sklepów, kin i zakładów pracy - nie wykorzystujemy biletów okresowych. ZTM zwraca zatem za nie pieniądze Łukasz Gdak
Udostępnij:
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu deklaruje, że pasażerowie posługujący się biletami okresowymi, którzy nie mogą korzystać z komunikacji uwagi na ograniczenia związane z koronawirusem, mogą liczyć na zwrot części pieniędzy. I informuje – wpłynęło już 11 tysięcy wniosków w tej sprawie.

Te osoby, które już złożyły taki wniosek, muszą uzbroić się w cierpliwość: wobec takiej liczby i wobec obecnych obostrzeń sanitarnych i sytuacji kadrowej ZTM, nie można nawet określać przybliżonych terminów zwrotu pieniędzy.

Zobacz też: MPK Poznań: Nie jeździsz teraz tramwajem i autobusem? ZTM oddaje pieniądze za niewykorzystane bilety okresowe. Sprawdź, jak otrzymać zwrot

- Zależy nam żeby każdy wnioskodawca bez zbędnej zwłoki mógł uzyskać środki wynikające ze zwrotu – zapewnia ZTM. - Zapewniamy, że na korespondencję dotyczącą zwrotów biletów okresowych odpowiadamy najszybciej jak to możliwe, jeśli jednak czas odpowiedzi się wydłuża, prosimy o cierpliwość i zrozumienie oraz uwzględnienie aktualnych – wyjątkowych okoliczności.

Kiedy można występować o zwrot pieniędzy? W grę wchodzą bilety okresowe imienne: normalny, metropolitalny, ulgowy i metropolitalny z ulgą. ZTM przyjmuje też wyjątkowo wnioski dotyczące biletów specjalnych – np. semestralnych, jednak każde zgłoszenie rozwiązywane jest indywidualnie. Całość kwoty będzie zwrócona, zgodnie z zapisem Regulaminu Przewozów ZTM, gdy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu, a część kwoty - gdy bilet już obowiązuje. Złożenie wniosku możliwe jest wyłącznie w okresie ważności biletu, a za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM. Wyjątkowo nie trzeba mieć paragonu potwierdzającego zakup biletu.

Wnioski o zwrot pieniędzy trzeba kierować za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie PEKA lub przesłać na adres e-mail: ztm@ztm.poznan.pl, podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA. ZTM przypomina, że konieczne jest podanie numeru konta bankowego, ma który ma być dokonany zwrot.

Koronawirus w Poznaniu - wyludnione centrum miasta

Sprawdź też:

Koronawirus w Polsce - mapa na żywo:

🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację Głosu Wielkopolskiego i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie