Nasza Loteria

Już 11 tysięcy wniosków o zwrot pieniędzy za bilety okresowe złożyli poznaniacy do Zarządu Transportu Miejskiego

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Nie jeździmy do szkół, sklepów, kin i zakładów pracy - nie wykorzystujemy biletów okresowych. ZTM zwraca zatem za nie pieniądze
Nie jeździmy do szkół, sklepów, kin i zakładów pracy - nie wykorzystujemy biletów okresowych. ZTM zwraca zatem za nie pieniądze Łukasz Gdak
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu deklaruje, że pasażerowie posługujący się biletami okresowymi, którzy nie mogą korzystać z komunikacji uwagi na ograniczenia związane z koronawirusem, mogą liczyć na zwrot części pieniędzy. I informuje – wpłynęło już 11 tysięcy wniosków w tej sprawie.

Te osoby, które już złożyły taki wniosek, muszą uzbroić się w cierpliwość: wobec takiej liczby i wobec obecnych obostrzeń sanitarnych i sytuacji kadrowej ZTM, nie można nawet określać przybliżonych terminów zwrotu pieniędzy.

Zobacz też: MPK Poznań: Nie jeździsz teraz tramwajem i autobusem? ZTM oddaje pieniądze za niewykorzystane bilety okresowe. Sprawdź, jak otrzymać zwrot

- Zależy nam żeby każdy wnioskodawca bez zbędnej zwłoki mógł uzyskać środki wynikające ze zwrotu – zapewnia ZTM. - Zapewniamy, że na korespondencję dotyczącą zwrotów biletów okresowych odpowiadamy najszybciej jak to możliwe, jeśli jednak czas odpowiedzi się wydłuża, prosimy o cierpliwość i zrozumienie oraz uwzględnienie aktualnych – wyjątkowych okoliczności.

Kiedy można występować o zwrot pieniędzy? W grę wchodzą bilety okresowe imienne: normalny, metropolitalny, ulgowy i metropolitalny z ulgą. ZTM przyjmuje też wyjątkowo wnioski dotyczące biletów specjalnych – np. semestralnych, jednak każde zgłoszenie rozwiązywane jest indywidualnie. Całość kwoty będzie zwrócona, zgodnie z zapisem Regulaminu Przewozów ZTM, gdy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu, a część kwoty - gdy bilet już obowiązuje. Złożenie wniosku możliwe jest wyłącznie w okresie ważności biletu, a za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM. Wyjątkowo nie trzeba mieć paragonu potwierdzającego zakup biletu.

Wnioski o zwrot pieniędzy trzeba kierować za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie PEKA lub przesłać na adres e-mail: [email protected], podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA. ZTM przypomina, że konieczne jest podanie numeru konta bankowego, ma który ma być dokonany zwrot.

Koronawirus w Poznaniu - wyludnione centrum miasta

Sprawdź też:

Koronawirus w Polsce - mapa na żywo:

🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację Głosu Wielkopolskiego i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski