Już wiadomo, kiedy ruszy budowa trasy tramwajowej na Naramowice [WIDEO]

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
wizualizacja/Urząd Miasta Poznania
Inwestycja rozpocznie się latem przyszłego roku. W maju 2022 r. ma być oddana do użytku. Zobaczcie wideo pokazujące przebieg trasy.

W czwartek Paweł Śledziejowski, prezes spółki PIM podpisał umowę z Krzysztofem Majchrzakiem, wiceprezesem Biura Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, które przygotuje projekt funkcjonalno-użytkowy trasy tramwajowej na Naramowice.

- Zakładamy, że w okresie od marca do czerwca 2018 r. wyłonimy wykonawcę robót, z którym podpiszemy umowę w lipcu. Wtedy będzie mógł przystąpić do prac – mówi P. Śledziejowski. - Zakończenie robót przewidujemy na grudzień 2021 r. Odbiory powinny zakończyć się w maju 2022 r.

Prezydent Jacek Jaśkowiak podkreśla, że zależy mu na sprawnej realizacji inwestycji.
- Aby trwała jak najkrócej, nie wiązała się ze zbyt dużymi uciążliwościami dla mieszkańców i zmieściła się w przewidzianym na nią budżecie – wylicza.

Koszt pierwszego etapu, który obejmuje budowę trasy tramwajowej od pętli Wilczak do przystanku końcowego przy ulicy Błażeja, szacuje się na 430 mln zł.

- Łączne dofinansowanie z funduszy unijnych wyniesie 155 mln zł, z tego na 46 mln zł już mamy podpisaną umowę – twierdzi Jaśkowiak.

Wiceprezydent Maciej Wudarski dodaje, że postanowiono trasę tramwajową poprowadzić maksymalnie na północ, by mogła ona obsłużyć tych, którzy już tam mieszkają.

- Trasa zakończy się przystankiem czołowym, co umożliwi w przyszłości jej poprowadzenie na Umultowo – tłumaczy M. Wudarski.

W ramach pierwszego etapu inwestycji zostanie zmodernizowana pętla tramwajowa na Wilczaku. Trasa tramwajowa będzie prowadzić po zachodniej stronie Naramowickiej (po stronie między innymi osiedla Kosmonautów). Na Lechicką powstaną trzy wiadukty – jeden tramwajowy i dwa drogowe. Nowa Naramowicka będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Nową Naramowicką z Naramowicką połączy Nowa Stoińskiego.

Inwestycja wiąże się z wyburzeniem około 4-5 budynków, w tym są też domy wielorodzinne i lokale użytkowe, a także z wycinką 5 tysięcy drzew, krzewów.

Zobacz wizualizacje trasy:

Zobacz wideo pokazującą, jak będzie wyglądać trasa:

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
JAN 1962
JAK KUPOWAŁEM MIESZKANIE 7 LAT TEMU NIKT NIE MÓWIŁ O JAKIES BUDOWIE TRASY TRAMWAJOWEJ MYŚLAŁEM ŻE BĘDĘ MIESZKAŁ DO KOŃCA ŻYCIA A TU DRAMAT NIE TYLKO MÓJ ALE WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW.APELUJĘ DO WŁODARZY MIASTA POTRAKTUJCIE NAS GODNIE,A Z WASZEJ STRONY Z HONOREM
K
KLARA
Jesteśmy pewni,że Pan Prezydent nie pozwoli skrzywdzić mieszkańców.
c
ceglorz1949
WIERZYMY W WŁADZE MIASTA I DOSTANIEMY PORZĄDNE MIESZKANIA Z KTÓRYCH NIKT NAS NIE WYRZUCI .
N
NERWUS
Uważam,że Pan Prezydent zrobi wszystko ,by mieszkańcom którym wyburzą domy nie zrobić krzywdy. Sprawa jest prosta kto ma mieszkanie kwaterunkowe dostanie kwaterunkowe kto ma mieszkanie własnościowe dostaje własnościowe .
K
KASIA
Na mieście mówi sie o lokatorach którzy zostaną pozbawieni swoich mieszkań w związku z budowa trasy naramowickiej. Miasto na tych ludzi patrzy niezbyt przychylnym wzrokiem,wylądujemy chyba w jakiś ruderach przyznanych przez miasto mówią mieszkańcy.Nie chcemy apartamentów chcemy godne mieszkania bez przeprowadzania remontów na starcie .Mam pytanie gdzie sa organizacje broniące praw i godności społeczeństwa.
r
roko
Obawiam się, że szerokości przedstawione w wizualizacji mają się nijak do rzeczywistości :O Tak na moje oko jest połowa tego miejsca co tu przedstawiono.
G
Grzegorz
nie 4 przystanki, a 7
s
silver
1/ rondo lechicka musi być dwupasmowe w kierunku w-z bo to ważna obwodnica. lechicka musi być dwupasmowa wzdłuż os. wichrowe wzgórze
2/ zjazd na rondzie z szelągowskiej w lechicką (w lewo) w kierunku zachodnim, musi się odbywać ślimakiem za rondem w kierunku wschodnim. nie można pozwolić na zjazd bezpośrednio z ronda, przecinając drogą samochodom i tory tramwajowe.
kto jest projektantem ronda? kto podejmie dyskusję?
e
eM
...zbudują autostradę.
Ł
Łysy z Jeżyc
Wurst!!!
P
Pragnatyk
Marnotrawstwo pieniędzy. No ale nic więcej nie potrafi Wudarski z JJ. Bezkolizyjne skrzyżowanie tańsze zapewne ze dwa razy a i Lechicka by się załapała na resztę.
e
e
4 lata projektowanie
a następnie
4 przystanki w 4 lata - odcinek do lechickiej
ale sukces bedzie bo otworzą odcinek do lechickiej - przecinanie wsteg itp itd
u
u
Lechicka (DK92) pozostaje jednopasmowa?! WTF!
przecież wszyscy wiedzą, że Lechicka Powinna być Dwu Pasmowa,
żeby maksymalnie odciążyła wszystkie drogi w okolicy
( dzięki skrzyżowaniom bezkolizyjnym i wiaduktom- które są zbudowane oraz które mają być zbudowane)
a może by także odciążyła częściowo most Bolesława Chrobrego (Estkowskiego) jak by był płynny przejazd Lechicką
O
OPSERWATOR
DZISIAJ BUDUJE SIĘ DROGI DWUJEZDNIOWE, A NIE JAKIEŚ ŚCIEŻKI TO KIERUNEK PRZYSZŁOŚCI ROZWOJU MIASTA A NIE - KARZECIE SIĘ CIESZYĆ Z CZEGOŚ CO JUŻ JEST ZA MAŁE ..........p.s o dokończeniu drogi do Kozich nie wspomnę...........................bo już mija piąty rok planowania bez wykonania.?
O
OPSERWATOR
DZISIAJ BUDUJE SIĘ DROGI DWUJEZDNIOWE, A NIE JAKIEŚ ŚCIEŻKI TO KIERUNEK PRZYSZŁOŚCI ROZWOJU MIASTA A NIE - KARZECIE SIĘ CIESZYĆ Z CZEGOŚ CO JUŻ JEST ZA MAŁE ..........p.s o dokończeniu drogi do Kozich nie wspomnę...........................bo już mija piąty rok planowania bez wykonania.?
Dodaj ogłoszenie