Już wkrótce tradycyjne banki znikną. Jak budki telefoniczne

RedakcjaZaktualizowano 
W II kwartale 2015 r. już 27 mln Polaków posiadało dostęp do konta przez internet. Liczba osób z dostępem mobilnym przekroczyła z kolei 4 mln. W USA już teraz prawie 52 proc. wszystkich użytkowników smartfonów posiadających konto bankowe, korzysta z wersji mobilnej. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez The Forrester Research polski sektor bankowy, a przede wszystkim innowacyjna bankowość elektroniczna, to coś, w czym Polacy są obecnie najlepsi w skali niemal całej Europy.

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest m.in. rosnąca popularność urządzeń mobilnych w Polsce. Według najnowszych badań stopień "smartfonizacji" w Polsce wynosi obecnie ponad 60 proc. Zdaniem ekspertów, dynamika rozwoju bankowości mobilnej jest wyższa niż internetowej na podobnym etapie rozwoju. Jest to efektem m.in. szybko postępującego nasycenia rynku nowoczesnymi urządzeniami mobilnymi oraz taniejącym dostępem do Internetu. Jak twierdzi Grzegorz Młynarczyk, wiceprezes Ailleron, bankowość internetowa i mobilna stała się już w Polsce standardem.

-Klienci coraz rzadziej odwiedzają tradycyjne oddziały. Chcą mieć dostęp do usługi w dowolnym miejscu i o każdej porze oczekując jednocześnie maksymalnie spersonalizowanej obsługi.  W związku z tym banki oraz firmy informatyczne będą dążyły cały czas do poszukiwania i rozwoju nowych rozwiązań, które będą skrojone na miarę potrzeb nowoczesnego konsumenta i jego potrzeb - twierdzi Młynarczyk z Ailleron.

 

Ze Światowego Badania Klientów Banków Detalicznych wynika, że konsumenci oczekują przede wszystkim kontaktu osobistego z pracownikiem banku w momencie kiedy potrzebują porady lub chcą skorzystać z jakiegoś bankowego produktu. Poza tym, do bieżącej obsługi konta osobistego klienci nie potrzebują pracownika banku. Z tego powodu kanały elektroniczne (video, chat,audio) stanowią preferowany wybór w przypadku transakcji, zapytań o saldo rachunku czy kwestii administracyjnych.

Zdaniem wielu ekspertów bankowość – tak jak i pozostałe sektory usługowe, będą zmierzały w stronę całkowitej automatyzacji w najbliższej przyszłości. Nie oznacza to jednak całkowitego odejścia od ludzkiej obecności - przynajmniej na razie. Pracownicy będą jeszcze potrzebni np. do obsługi klienta drogą elektroniczną, ale już nie  w tradycyjnych okienkach, które odchodzą do lamusa jak budki telefoniczne razem z całą telefonią stacjonarną.Przynajmniej na razie pracownicy nadal będą odgrywać kluczową rolę w każdej z nowatorskich usług.

- Połączeniem oczekiwań współczesnego klienta bankowości z jego potrzebą bezpośredniego kontaktu z żywym człowiekiem stanowią zaawansowane platformy oferujące taką możliwość online. Polska bankowość należy w tej chwili do jednej z najbardziej innowacyjnych i najszybciej rozwijających się na świecie - twierdzi Piotr Kiser z Ailleron.

 

Dla samych korporacji bankowych  wprowadzanie innowacji technoliogicznych  to również wymierne oszczędności. Dzięki prowadzeniu działań z zakresu video-bankingu organizacja może pozwolić sobie na scentralizowanie kluczowych kompetencji. To z kolei nie tylko ułatwi kontrolowanie procedur, koordynowanie pracy członków załogi czy przeprowadzanie szkoleń, ale także pozwoli zaoszczędzić na ewentualnych kosztach wynajmu powierzchni. Implementacja nowatorskich produktów bankowych jest więc o wiele bardziej opłacalna niż utrzymywanie pojedynczych placówek rozsianych po całym kraju.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Materiał oryginalny: Już wkrótce tradycyjne banki znikną. Jak budki telefoniczne - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3