Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kalisz: Fortepian Calisia wrócił na polski rynek z... Chin

Mariusz Kurzajczyk
Na dawnej fabryce jest jeszcze znak firmowy, ale fortepiany Calisii powstają za granicą
Na dawnej fabryce jest jeszcze znak firmowy, ale fortepiany Calisii powstają za granicą Mariusz Kurzajczyk
Niebawem w Warszawie otwarty zostanie salon firmowy z fortepianami... Calisia. Wprawdzie instrumenty powstają nie w Kaliszu, lecz poza granicami Polski, w Chinach, jednak nowy właściciel znaku towarowego świadomie wskrzesza najsłynniejszą polską markę pianin i fortepianów.

Przypomnijmy, że kaliska fabryka zakończyła produkcję w 2007 roku. Spółka Unitra zwolniła pracowników i od tego czasu próbuje sprzedać lub choćby wydzierżawić budynek przy ul. Chopina.

CZYTAJ TEŻ:
Prokuratura zbada upadłość fabryki fortepianów Calisia
Umorzono śledztwo ws nieprawidłowości w Calisii

Chętnych na kupno zdewastowanego obiektu nie ma, ale jak się okazuje jest firma, której zależało, aby ocalić od zapomnienia ponad 130-letnią tradycję Calisii i w 2010 roku nowym właścicielem i dystrybutorem marki została spółka Vershold z Warszawy.

Przez jakiś czas wokół Calisii panowała cisza, ale 200. rocznica urodzin Fryderyka Chopina stała się okazją do zaprojektowania i wyprodukowania limitowanej edycji 100 sztuk fortepianów M-165, sygnowanych logo "Chopin 2010 - Calisia Special Edition - 200 Anniversary of Chopin".

M-165 to fortepian gabinetowy, stworzony do nauki gry, akompaniowania solistom oraz małych koncertów. Producent zapewnia, że został wykonany ręcznie, z najwyższą starannością wszystkich detali a do produkcji stosowane są wysokiej jakości materiały, co pozwala cieszyć się pełnią walorów brzmienia a także pięknym wyglądem.

- Calisia to także wiele lat tradycji, którą spółka Vershold, jako nowy właściciel marki i oficjalny dystrybutor pragnie pielęgnować i rozwijać. Mimo że produkcja fortepianów odbywa się poza granicami Polski, należy podkreślić, że zachowywana jest stylistyka i materiały charakterystyczne dla ponadczasowego piękna fortepianów Calisia - tłumaczy Beata Maria Rutkowska odpowiedzialna za marketing i PR Calisia.

Na nowo powstałej stronie internetowej Vershold zapewnia, że chce pielęgnować szacunek do tych wyjątkowych instrumentów. Jako właściciel marki oraz oficjalny dystrybutor, chce jej historię "pisać dalej".

Zanim zostanie otwarty salon firmowy Calisia, fortepiany można obejrzeć a nawet posłuchać ich brzmienia na ekspozycji w Hotelu InterContinental Warszawa oraz w Krainie Konferencji i Wypoczynku Olandia w Prusimiu koło Poznania.

Vershold planuje jednocześnie aktywnie promować markę. Służyć temu ma m.in. bezpośrednie zaangażowanie w duże, prestiżowe muzyczne przedsięwzięcia. W drugiej połowie września w stolicy odbywać się będą imprezy w ramach projektu "Władysław Szpilman - pianista Warszawy". Muzycy podczas koncertów oraz spektakli będą wykonywać utwory Szpilmana właśnie na fortepianach Calisia.

Spółka Vershold już teraz myśli o poszerzeniu swojej oferty. Kolejnym produktem ma być fortepian półkoncertowy M-222
- Będziemy poszerzać ofertę i skutecznie promować Calisię, Polskę, Warszawę a z racji łacińskiej nazwy i korzeni marki więc także w jakimś sensie Kalisz - zapewnia Beata M. Rutkowska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski