Kalisz: Z powodu matmy nie podejdą do matury

    Kalisz: Z powodu matmy nie podejdą do matury

    Daria Kubiak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    25 spośród 176 uczniów III klas I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Asnyka w Kaliszu nie będzie dopuszczonych do matury. Większość z nich nie uzyskała

    25 spośród 176 uczniów III klas I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Asnyka w Kaliszu nie będzie dopuszczonych do matury. Większość z nich nie uzyskała pozytywnej oceny z matematyki ©Daria Kubiak

    Dwadzieścioro pięcioro abiturientów niedopuszczonych do egzaminu dojrzałości, rozgoryczenie i łzy uczniów, oburzenie rodziców, konsternacja - taka atmosfera zapanowała tuż przed maturą w I Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Asnyka w Kaliszu.
    25 spośród 176 uczniów III klas I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Asnyka w Kaliszu nie będzie dopuszczonych do matury. Większość z nich nie uzyskała

    25 spośród 176 uczniów III klas I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Asnyka w Kaliszu nie będzie dopuszczonych do matury. Większość z nich nie uzyskała pozytywnej oceny z matematyki ©Daria Kubiak

    Większość uczniów poległa na matematyce. Rodzice uczniów klasy III o profilu humanistycznym uważają, że zadania na egzaminie sprawdzającym były zbyt trudne. Ich zdaniem uczniowie bali się lekcji oraz kolejnych testów, klasówek i egzaminów.

    Jadwiga Bartoszek dyrektor I LO ucząca matematyki nie zgadza się z tymi zarzutami. Zapewnia też, że nie odważyłaby się w klasie humanistycznej dawać na testach czy egzaminie sprawdzającym zadań z matematyki właściwych dla profilu rozszerzonego. Dyrektorka dowodzi, że uczniowie mieli kilka szans na to, aby poprawić negatywne oceny.

    - Odbywaliśmy konsultacje, były też zajęcia dodatkowe z matematyki. Zwracałam się do uczniów, aby podali z jakiej partii materiału chcą pisać poprawkę. Wysyłane przeze mnie wiadomości nie były odbierane, pozostały bez odpowiedzi. Tylko część z zagrożonych skorzystała z szansy i poprawiła oceny. Pozostali zrezygnowali, czego nie mogę zrozumieć - wyjaśnia dyrektor Jadwiga Bartoszek.

    Dla 6 uczniów klasy humanistycznej, przeprowadzony przez szkołę poprawkowy egzamin sprawdzający z matematyki zakończył się ponownie porażką. Ta grupa też nie będzie dopuszczona do matury. Ich rodzice złożyli skargę do kaliskiej delegatury kuratorium.

    Dyrektorka I LO złożyła wyjaśnienia władzom oświatowym dowodząc, że poziom zadań odpowiadał wymaganiom na ocenę dopuszczającą. Na prośbę rodziców kuratorium zbada zakres materiału i poziom trudności zadań z jakimi zmagali się uczniowie.

    Rodzice interweniowali także u władz miasta. Te jednak wstrzymują się od ingerencji

    - Nie znajduję powodu, aby wyciągać konsekwencje służbowe wobec dyrektorki szkoły. Miasto musi czekać na wnioski, jakie przedstawi kuratorium - mówi Mariusz Witczak, naczelnik Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Kaliszu.





    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (9)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MAMY ARKUSZE!!!

    marek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    @@@@@@@@@@@@@@@@@
    A R K U S Z - M A T E M A T Y K A
    arkusz2016matematyka.blogspot.com
    @@@@@@@@@@@@@@@@@

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wykładowca OK?

    Z 500 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Jeśli dwadzieścioro pięcioro nie zdało to jakie kompetencje ma nauczyciel?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niepojęte!!!!

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Ja się pytam, jakim cudem ci uczniowie doszli do 3 klasy, gdzie byli nauczyciele i za co brali pieniądze przez te 2 lata.
    Braki z gimnazjum w trzeciej klasie, sorry, takie tłumaczenie byłoby do...rozwiń całość

    Ja się pytam, jakim cudem ci uczniowie doszli do 3 klasy, gdzie byli nauczyciele i za co brali pieniądze przez te 2 lata.
    Braki z gimnazjum w trzeciej klasie, sorry, takie tłumaczenie byłoby do przyjęcia, ale 2 lata wcześniej. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    POSUNIĘCIE NA 6

    BMU (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

    Bardzo dobre posunięcie. Jagoda miała dużą odwagę, żeby przeciwstawić się rodzicom i kuratorium. Szacunek:) Całej szkole wyjdzie to na dobre. Ci uczniowie na pewno mieli słabe oceny nie tylko z...rozwiń całość

    Bardzo dobre posunięcie. Jagoda miała dużą odwagę, żeby przeciwstawić się rodzicom i kuratorium. Szacunek:) Całej szkole wyjdzie to na dobre. Ci uczniowie na pewno mieli słabe oceny nie tylko z matmy. I tak by nie zdali a szkoła z taką tradycją nie może sobie na to pozwolić. Kto powiedział, że wszyscy maja podejść do matury? Gdzie to jest zapisane? W jakim statucie to macie ,,uczniowie'? A rodzice gdzie byli przez te 3 lata? Nagle się zainteresowali dorosłymi już pociechami. Żenuazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mam wszystko

    sylwia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Ludzie to nie jest ściema, już są dostęne matury
    sami sprawdźcie
    tiny(kropka)cc/arkusze

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kto jak dba tak ma...

    belfer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

    I bardzo słusznie, chętnie zapoznałbym się z ich stosunkiem do obowiązków szkolnych (frekwencja, spóźnienia) a także wcześniejszym zainteresowaniem rodziców (udział w wywiadówkach, konsultacjach)....rozwiń całość

    I bardzo słusznie, chętnie zapoznałbym się z ich stosunkiem do obowiązków szkolnych (frekwencja, spóźnienia) a także wcześniejszym zainteresowaniem rodziców (udział w wywiadówkach, konsultacjach).
    I jeszcze jedno - oni nie "nie zostali dopuszczeni"do matury tylko nie ukończyli szkoły. Wg mnie powinno to dotyczyć ok 30% kończących, którzy nie zasługują nawet na najbardziej pogardliwego, dawanego niekiedy z litości, czy też dla świętego spokoju dopka (ocena 2).

    Najwyższy czas przeciąć ten wrzód...moje wyrazy szacunku Pani Dyrektor za odwagę osobistą.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kto jak dba tak ma...

    belfer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    I bardzo słusznie, chętnie zapoznałbym się z ich stosunkiem do obowiązków szkolnych (frekwencja, spóźnienia) a także wcześniejszym zainteresowaniem rodziców (udział w wywiadówkach, konsultacjach)....rozwiń całość

    I bardzo słusznie, chętnie zapoznałbym się z ich stosunkiem do obowiązków szkolnych (frekwencja, spóźnienia) a także wcześniejszym zainteresowaniem rodziców (udział w wywiadówkach, konsultacjach).
    I jeszcze jedno - oni nie "nie zostali dopuszczeni"do matury tylko nie ukończyli szkoły. Wg mnie powinno to dotyczyć ok 30% kończących, którzy nie zasługują nawet na najbardziej pogardliwego, dawanego niekiedy z litości, czy też dla świętego spokoju dopka (ocena 2).

    Najwyższy czas przeciąć ten wrzód...moje wyrazy szacunku Pani Dyrektor za odwagę osobistą.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    może to dla nich szansa?

    antyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Może to dla nich życiowa szansa? Zdobędą jakiś konkretny zawód zamiast iść na studia humanistyczne. W wieku 20 lat będą samodzielni finansowo a nie do 30 roku życia na garnuszku u rodziców. Skoro...rozwiń całość

    Może to dla nich życiowa szansa? Zdobędą jakiś konkretny zawód zamiast iść na studia humanistyczne. W wieku 20 lat będą samodzielni finansowo a nie do 30 roku życia na garnuszku u rodziców. Skoro nie są w stanie zdać matematyki na ocenę dopuszczającą tzn.że intelektualnie nie osiągnęli wymaganego poziomu. Dramatem jest pchanie na studia ludzi,którzy kompletnie się do tego nie nadają. Potem mamy całe pokolenie sfrustrowanych trzydziestolatków po 2kierunkach i bezrobotnych bez perspektyw.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Święte słowa...

    belfer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    proszę księdza, swięte słowa.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo