Większość uczniów poległa na matematyce. Rodzice uczniów klasy III o profilu humanistycznym uważają, że zadania na egzaminie sprawdzającym były zbyt trudne. Ich zdaniem uczniowie bali się lekcji oraz kolejnych testów, klasówek i egzaminów.
Jadwiga Bartoszek dyrektor I LO ucząca matematyki nie zgadza się z tymi zarzutami. Zapewnia też, że nie odważyłaby się w klasie humanistycznej dawać na testach czy egzaminie sprawdzającym zadań z matematyki właściwych dla profilu rozszerzonego. Dyrektorka dowodzi, że uczniowie mieli kilka szans na to, aby poprawić negatywne oceny.
- Odbywaliśmy konsultacje, były też zajęcia dodatkowe z matematyki. Zwracałam się do uczniów, aby podali z jakiej partii materiału chcą pisać poprawkę. Wysyłane przeze mnie wiadomości nie były odbierane, pozostały bez odpowiedzi. Tylko część z zagrożonych skorzystała z szansy i poprawiła oceny. Pozostali zrezygnowali, czego nie mogę zrozumieć - wyjaśnia dyrektor Jadwiga Bartoszek.
Dla 6 uczniów klasy humanistycznej, przeprowadzony przez szkołę poprawkowy egzamin sprawdzający z matematyki zakończył się ponownie porażką. Ta grupa też nie będzie dopuszczona do matury. Ich rodzice złożyli skargę do kaliskiej delegatury kuratorium.
Dyrektorka I LO złożyła wyjaśnienia władzom oświatowym dowodząc, że poziom zadań odpowiadał wymaganiom na ocenę dopuszczającą. Na prośbę rodziców kuratorium zbada zakres materiału i poziom trudności zadań z jakimi zmagali się uczniowie.
Rodzice interweniowali także u władz miasta. Te jednak wstrzymują się od ingerencji
- Nie znajduję powodu, aby wyciągać konsekwencje służbowe wobec dyrektorki szkoły. Miasto musi czekać na wnioski, jakie przedstawi kuratorium - mówi Mariusz Witczak, naczelnik Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Kaliszu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?