Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kampania "Odzyskaj - Korzystaj": Co lepiej promuje spalarnię? Zgniatarka do butelek czy kredki?

BOK
Posłowie i radni PiS mają wątpliwości, czy pieniądze wydane na wyprodukowanie gadżetów w ramach kampanii „Odzyskaj – Korzystaj”, promującej budowę spalarni śmieci, nie zostały wyrzucone w błoto.

Szczególne zainteresowanie wzbudził tajemnicy, zielony przycisk. – Jest to eco-button, służący do „uśpienia” komputera – wyjaśnia Mateusz Rozmiarek, radny PiS. – Przyciski wraz z broszurą o spalarni rozesłano do 300 decydentów, m.in. posłów i radnych. Zapłacono za to prawie 25 tys. zł. Z tego wynika, że koszt jednego takiego cuda wyniósł ok. 80 zł.

Szymon Szynkowski vel Sęk, poseł PiS zastanawia się, czy ma to sens, jeśli bez tego przycisku można przełączyć komputer w stan czuwania. – To marnotrawstwo pieniędzy publicznych. Promocję można prowadzić w sposób racjonalny – uważa Sz. Szynkowski vel Sęk.

– Przycisk miał podkreślić, jak ważne jest oszczędzanie energii elektrycznej. To przesłanie wiąże się bezpośrednio ze spalarnią, która właśnie rozpoczęła produkcję energii z odpadów – twierdzi Katarzyna Kruszka-Pytlik z Wydziału Gospodarki Komunalnej. I dodaje, że kampania obejmuje różne grupy społeczne.

Radny Rozmiarek wymienia kolejne gadżety, które pojawiły się ramach kampanii: zgniatarka do butelek, gra karciana „Gratowóz” (40 tys. sztuk za 160 tys. zł); teczka z serii VIP (3 tys. sztuk za 60 tys. zł); długopisy, notesy, torby itp. (łącznie 16 tys. zł). – Czy takie gadżety ułatwiają życie? – zastanawia się M. Rozmiarek. – Lepiej byłoby te pieniądze przeznaczyć na kredki, zeszyty, artykuły plastyczne z przekazać je do szkół czy domów dziecka.

K. Kruszka-Pytlik przypomina, że umowa o dofinansowanie unijne spalarni nałożyła na miasto obowiązek promowania tego projektu. Przeznaczono na ten cel ok. 3 mln zł. W 85 proc. są to pieniądze unijne.

– Nasze działania nie opierają się na produkcji gadżetów. Wydatki na nie stanowią 16 proc. budżetu kampanii – podkreśla K. Kruszka Pytlik. – Zorganizowaliśmy m.in. 60 szkoleń dla mieszkańców gmin z GOAP-u oraz dzieci i młodzieży, podczas których mówiliśmy o naszej inwestycji i uczyliśmy, jak prawidłowo segregować śmieci, 290 tys. broszur z informacjami o spalarni śmieci trafiło do skrzynek na listy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski