Kampania reklamowa – jak ją skutecznie przeprowadzić?

Materiał informacyjny fabrykamarketingu.pl
Kampania reklamowa to realizowana przez pewien okres akcja, która docelowo ma zwiększyć potencjał sprzedażowy firmy. Zastanawiasz się, w jaki sposób ją przeprowadzić, aby Twoje działania miały realne przełożenie na wyniki i były optymalne pod kątem finansowym? Podpowiadamy!

Kampania reklamowa – jak się do niej przygotować?

Błędem, który popełniają niektóre firmy, jest uruchamianie kampanii reklamowych ad hoc, zupełnie bez przygotowania i dość spontanicznie. Jest to niewłaściwe podejście, ponieważ bez odpowiedniej strategii i planu działania kampania najprawdopodobniej skończy się „przepaleniem budżetu” bez realnych efektów.

Każda dobra kampania reklamowa powinna:

• być częścią większej strategii promocyjnej firmy, nastawionej na realizację konkretnych wyników,
• zostać precyzyjnie zaplanowana w czasie – najlepiej tak, aby zgrała się z sezonowymi oczekiwaniami klientów, a jednocześnie odpowiadała bieżącym możliwościom i zasobom firmy. Przykładowo uruchamianie przez sklep internetowy dużej promocji na dany towar w sytuacji, gdy jego zapasy magazynowe są niewielkie, może przynieść więcej strat niż pożytku. Klienci, którzy odejdą „z kwitkiem”, bardzo chętnie pozostawią negatywne opinie, które mogą zaważyć na wizerunku,
• być odpowiednio zintegrowana z działaniami komunikacyjnymi – tak, aby dotrzeć do jak największej liczby osób.

Trzeba również rozsądnie zaplanować budżet na kampanię i zadecydować, czy realizować ją samodzielnie, czy ze wsparciem ekspertów. – Jeśli nie ma się wiedzy i doświadczenia w temacie internetowych kampanii reklamowych, samodzielne wykupienie reklamy YouTube, LinkedIn czy Google może mieć opłakane skutki. Wbrew pozorom ich konfiguracja wymaga wprawy oraz profesjonalizmu – podpowiada ekspert z Fabryki Marketingu.

Dobra kampania reklamowa, czyli jaka?

Dobra kampania reklamowa to taka, która pozwoli Ci dotrzeć do Twojej grupy docelowej z komunikatem wzbudzającym zainteresowanie odbiorców. Tylko tyle i aż tyle. Aby osiągnąć ten cel, trzeba między innymi bardzo rozsądnie wybrać kanał komunikacji. Warto być tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Czyli gdzie? Przede wszystkim w wyszukiwarce Google czy na Facebooku. Ale nie tylko. Są jeszcze inne portale, które niosą za sobą ogromny potencjał. Jakie?

Reklama na YouTube – ten portal z roku na rok zyskuje na popularności, a krótkie reklamy video w przerwach popularnych filmów mogą powodować duży odzew. Co ważne, reklama YouTube może docierać do bardzo zróżnicowanych odbiorców, ponieważ treści dostępne w tym serwisie mają bardzo szerokie spektrum tematyczne. Istotna jest jednak precyzyjna konfiguracja ich wyświetlania.
Reklama na LinkedIn – kierujesz swoje produkty do sektora B2B? A może ich odbiorcami są bardziej zamożni klienci, często prowadzący własne biznesy lub pracujący na stanowiskach menadżerskich? To tylko niektóre grupy, do których może trafić reklama LinkedIn. Ten portal nie jest jeszcze tak intensywnie eksploatowany przez reklamodawców jak np. Facebook, co może dać większą siłę przebicia.

W dotarciu do młodszej widowni może pomóc kampania reklamowa, która będzie realizowana np. za pośrednictwem TikToka czy Snapchata. Możliwości jest wiele, a najlepiej w ramach jednej akcji połączyć komunikację za pośrednictwem kilku źródeł – tak, aby uzyskać duże zasięgi, które przełożą się na wysoki poziom konwersji.

Reklama na YouTube i w innych miejscach w internecie – czy warto prowadzić ją samodzielnie?

O ile przy kampaniach w Google czy na Facebooku jest stosunkowo łatwo utworzyć materiały reklamowe (choć nie zawsze warto to robić samemu), o tyle już np. przygotowanie filmu reklamowego na YouTube wymaga więcej pracy, a przede wszystkim doświadczenia oraz umiejętności. Dlatego próby samodzielnego ich stworzenia mogą być frustrujące, czasochłonne, a przede wszystkim mało efektywne. W związku z tym większość przedsiębiorców decyduje się powierzyć prowadzenie kampanii reklamowych, najczęściej w kompleksowym wymiarze, ekspertom z tego zakresu. Pozwala to zoptymalizować budżet na promocję, a przede wszystkim uzyskać wyniki, które przekładają się na sprzedaż.

Dodaj ogłoszenie