reklama

Kaponiera będzie gotowa później? Kłopoty z mostem Uniwersyteckim...

Marcin IdczakZaktualizowano 
Przebudowa mostu Uniwersyteckiego powinna się rozpocząć w lipcu. Czy tak się stanie? Marek Zakrzewski
Drogowcy przygotowują się do przebudowy Mostu Uniwersyteckiego. Zarząd Dróg Miejskich chce rozpocząć prace już w lipcu. Jednak taki termin jest niemożliwy do zrealizowania.

- Obecnie nie możemy podać dokładnej daty rozbiórki wiaduktu Uniwersyteckiego. O ile sprawy formalno - proceduralne nie przedłużą się planujemy rozpoczęcie prac w lipcu tego roku - wyjaśnia Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich.

Jego przełożeni są jeszcze bardziej powściągliwi w przytaczaniu terminów.

Nieoficjalnie przyznają, że pierwsi robotnicy na placu budowy pojawią się w trzecim kwartale tego roku.

Gdy zapytaliśmy Kazimierza Skałeckiego, zastępcę dyrektora ZDM o to na jakim etapie są przygotowania do naprawy mostu odpowiedział, że nie wystąpiono jeszcze o pozwolenie na budowę.

Polecamy: Kaponiera przed laty. To nie pierwsza taka przebudowa! [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]

Remont Mostu Uniwersyteckiego oznacza kolejne komplikacje komunikacyjne w centrum Poznania. Obiekt trzeba rozebrać, a później wybudować od nowa.

To powoduje, że termin rozpoczęcia, zakres i harmonogram prac musi zostać uzgodniony między innymi z MPK i PKP. Pod mostem przebiegać będzie przedłużona trasa Poznańskiego Szybkiego Tramwaju oraz znajdują się szyny kolejowe prowadzące na dworzec.

- Nie wiem kiedy drogowcy chcą rozpocząć przebudowę, lecz jeśli twierdzą, że trzecim kwartale, a tym bardziej że w lipcu, to pozostaje im życzyć tylko: Powodzenia! - stwierdza Łukasz Więcek z Polskich Linii Kolejowych. Wyjaśnia, że widział już projekt budowy, ale nie widział jeszcze inwestycyjnego. - Podczas prac będziemy musieli wstrzymywać ruch pociągów, a taką potrzebę należy nam zgłaszać najpóźniej na 105 dni przed terminem. Do teraz nie otrzymaliśmy takiej prośby z ZDM - zauważa Łukasz Więcek.

Czytaj również: Poznań na starych fotografiach. Zobacz, jak się zmieniła komunikacja!

Dodaje, że w piątek zamknął listę zmian i ograniczeń w ruchu już na połowę października. Później można już tylko zgłaszać sytuacje awaryjne.

Jednak takie przypadki muszą zostać zatwierdzone przez kolejowe władze w Warszawie.

To może być trudne, gdyż według wyliczeń PKP w związku z przebudową mostu Uniwersyteckiego, nawet połowa pociągów może nie dojeżdżać do dworca głównego PKP w Poznaniu. Jednak drogowcy zapewniają, że mają już praktykę w przebudowie wiaduktów nad torami.

Jak wcześniej mówił Tomasz Libich takie prace prowadzono w Antoninku i nadal trwają na Górczynie i nie trzeba było tam zatrzymywać ruchu pociągów.

Oprócz kłopotów pasażerów PKP przebudowa oznacza duże utrudnienia z którymi będą się musieli liczyć również piesi, kierowcy oraz pasażerowie komunikacji miejskiej.

- Most będzie rozbierany w etapach - wyjaśnia Kazimierz Skałecki. - Najpierw jedna część, później druga nitka - zapowiada.

Polecamy: Kaponiera przed laty. To nie pierwsza taka przebudowa! [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]

Były również plany wysadzenia w powietrze całości. To, by znacznie skróciło prace przy rozbiórce. Jednak ostatecznie drogowcy zrezygnowali z tego. Obawiano się, że wybuchy mogą uszkodzić znajdujące się w okolicy budynku.

Jak wyjaśnia K. Skałecki podczas prac przy przebudowie mostu wyremontowane rondo Kaponiera będzie czynne tak jak obecnie. Po otwarciu Kaponiery samochody mają jeździć wzdłuż ul. Roosevelta, Zwierzyniecką oraz jedną nitką mostu uniwersyteckiego. Na nim ruch ma odbywać się tylko w kierunku centrum.

Nadal nie będzie można bezpośrednio przejechać tramwajami na Świętego Marcina. Prawdopodobnie objazdy będą prowadziły tak jak obecnie, czyli przez Fredry, Gwarną do Świętego Marcina. Podobnie ma być z autobusami. Czynna ma być natomiast nowa trasa Poznańskiego Szybkiego Tramwaju prowadząca do Dworca Zachodniego i ul. Głogowskiej.

Czytaj również: Poznań na starych fotografiach. Zobacz, jak się zmieniła komunikacja!

Również piesi nie będą mogli korzystać ze wszystkich odnowionych przejść podziemnych. Te od strony mostu będą dopiero odnawiane, gdy rozpocznie się przebudowa przejazdu nad torami kolejowymi.

Jeszcze nie wiadomo, czy wszystkie, czy tylko część z przejść podziemnych prowadzących w stronę Świętego Marcina będzie zamkniętych dla pieszych.

Przebudowa ma kosztować około 50 milionów złotych. Prace mogą potrwać nawet rok.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

t
to ja

Ksiegowy ma rację!!!!!!

n
nie za tego boga

Za tych NIE(u)rządników na pewno się to nie ziści

K
KSIĘGOWY

Panie red.Idczak! W moim rodzinnym mieśie Poznaniu nie ma ulicy św. Marcina. Ta ulica nosi od zawsze
nazwę ŚW.MARCIN!!!

h
hunter

Starołęka może obsłużyć jedynie ruch od Warszawy. Górczyn nie jest alternatywą dla żadnego z kierunków, trasy na Piłę, Gniezno i Wągrowiec nie obsłużysz żadnym objazdem - wszystko to MUSI jechać pod Mostem Uniwersyteckim.

h
hunter

Coś Ci się popieprzyło - Most Uniwersytecki pierwotnie nie miał być elementem inwestycji Kaponiera.

A
Asia

Infrastruktura 2012 !? Najbardziej "solidna" spółka. Co się dotknie to pół roku opóźnienia! I jeszcze z tego się cieszy. A tak a propo's: ktoś z redaktorów się odważy zadać pytanie o to odszkodowanie za tramwaj na Franowo?

N
N

Nazwisko pewnego ważnego pana rozszyfrowano jako Teraz Usłyszycie Same Kłamstwa. Ciekawe jak możnaby krótko podsumować naszego prezydenta, który sam siebie uważa za wielkiego finansistę.

G
Gość

jw.

A
A.

"Jego przełożeni są jeszcze bardziej powściągliwi w przytaczaniu terminów". Przytaczac to mozna cytat. Termin sie okresla, panie Idczak.

a
anonim

W nocy to się śpi

c
co krępuje

Historycznie - średniowieczna, spójna koncepcja zabudowy miasta była w gorsecie z murów obronnych.
Urbanistycznie spójna, póżniejsza koncepcja miasta-twierdzy narzucała ograniczenia w zabudowie.
Obecnie, ciasna, chaotyczna zabudowa, bez spójnej koncepcji układu komunikacyjnego na miarę XXI wieku, owocuje pomysłami na jednopasmowe wioskowe jezdnie akurat np na ul.Świętego Marcina.
(z dziurami i wybojami jak zawsze)
Na cholerę nam ten celebrowany mostek Uniwersytecki.
Może kładka dla pieszych wystarczy?

A
Analityk giełdowy

Zlikwidujcie to PKP bo już ich nie można słuchac - modle się żeby jak najszybciej niemieckie, czeskie, francuskie koleje zawładnęły POLSKA! Może 10 lat wcześniej trzeba zgłaszać jaśnie oświeconym Panom w PKP ze zamierza się przeprowadzić jakieś prace? Nie jestem budowlancem...ale most można burzyć etapami np. w nocy (w dzień wywozić gruz), cześć pociągów można puścić objazdami przez np. Starołęke, Górczyn i na to nie potrzeba ponad 3M żeby zaplanować! Chociaż tam pracuje większość ludzi ograniczonych umysłowo więc w sumie.....

P
PISarz

a dlaczego nie 1005 Panie Więcek?

E
Eukaliptusik

...doczekamy się dnia, gdy wszystko tam będzie zwarte i gotowe i piękne. Ja jestem dobrej myśli :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3