Katarzyna Jakubowska oczarowała słuchaczy

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
Katarzyna Jakubowska oczarowała słuchaczy Adrian Wykrota
Jak percepcja i pamięć wpływa na wiarygodność świadków zdarzeń? Czy powinno się brać ich opinie w trakcie rozpraw sądowych? Katarzyna Jakubowska w trzy minuty streściła temat i badania swojej pracy doktoranckiej. Tym samym zwyciężyła w światowym konkursie z zakresu komunikacji naukowej - Three Minute Thesis, który odbył się na Uniwersytecie Ekonomicznym.

Trzy lata prowadzenia badań i możliwość przedstawienia ich wyników tylko w trzy minuty. Tyle wystarczyło Katarzynie Jakubowskiej, doktorantce z zakładu logiki i kognitywistyki wydziału nauk społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, by oczarować słuchaczy i jury. To właśnie ona zdobyła nagrodę główną - 2 tysiące złotych w światowym konkursie z zakresu komunikacji naukowej - Three Minute Thesis, który odbył się na Uniwersytecie Ekonomicznym. tematem pracy była wiarygodność świadków naocznych i nausznych w świetle badań nad percepcją i pamięcią. Słuchacze mogli dowiedzieć się, że tylko w 70 procentach nasze wspomnienia pokrywają się ze stanem rzeczywistym.

- Okropnie trudne streścić to, czym zajmuję od lat w trzy minuty. Zwłaszcza, że do dyspozycji miałam tylko swój głos i slajd za sobą. Nie mogłam wspomóc się żadnym wykresem, gadżetem. Dlatego najdłużej zajęło mi przygotowanie idealnego slajdu, by zawierał wszystko, o czym chciałam powiedzieć - mówi laureatka. - Czy stosowałam jakieś socjotechniki, by przekonać do siebie słuchaczy? Raczej nieświadomie - dodaje.

Three Minute Thesis to ogólnoświatowy konkurs z zakresu komunikacji naukowej, stworzony przez The University of QJuueensland (Australia). W ramach konkursu Three Minute Thesis doktoranci mają trzy minuty, aby wygłosić ciekawą prezentację na temat prowadzonej pracy naukowej i jej znaczenia dla świata.
- Byłem w szoku, że nasi doktoranci poradzą sobie z tak trudnym zadaniem. Trzy minuty na przedstawienie stanu badań i sensu prac naukowych to bardzo mało czasu - przyznał Andrzej Głowacki, prezes DGA SA, który zasiadał w jury konkursowym. - Dla nas, przedsiębiorców taki konkurs daje szanse poznać to, nad czym pracują naukowcy. To takie zejście nauki na ziemię. A przecież badania i współpraca z naukowcami jest bardzo ważna dla biznesu - dodał.

W tym roku konkurs odbył się po raz pierwszy w stolicy Wielkopolski, w murach Uniwersytetu Ekonomicznego. Do udziału w zabawie zgłosiło się 41 doktorantów z poznańskich uczelni wyższych.

Drugie miejsce zajął Marek Rychter z tematem "Najlepszy implant to taki, który zanika". Nagroda publiczności trafiła do Szymona Tomczaka, który opowiadał o menu w intensywnej terapii.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3