18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Katastrofa kolejowa w Szczekocinach: Dwóch dyżurnych ruchu zatrzymanych

Redakcja
Udostępnij:
Dwóch dyżurnych ruchu ze Starzyn zatrzymanych i postawionych do dyspozycji prokuratury. To najnowsze informacje w sprawie śledztwa dotyczącego przyczyn katastrofy kolejowej w Szczekocinach, w której zginęło 16 osób.

Dyżurny ruchu z posterunku w Starzynach został zatrzymany. Śledczy już go przesłuchali, choć nie obyło się to bez trudności, gdyż mężczyzna początkowo był w szoku. Jest doświadczonym pracownikiem z kilkunastoletnim doświadczeniem.

KATASTROFA KOLEJOWA W SZCZEKOCINACH - RAPORT SPECJALNY

Dzisiaj do jednego dyżurnego dołączył drugi. Prokuratura poinformowała, że zatrzymala już dwóch dyżurnych.

- To dyżurni ruchu posterunków kolejowych odpowiedzialni za ruch pociągów na tej trasie - powiedział prokurator Tomasz Ozimek z Prokuratury Okręgowej w Częstochowie, która porowadzi sprawę.

Dyżurny ruchu w szpitalu psychiatrycznym. Fałszował dokumenty?

Oficjalnie nie sprecyzował, o które posterunki kolejowe chodzi. Tragedia wydarzyła się na szlaku kolejowym Starzyny-Sprowa. Minister transportu Sławomir Nowak mówił podczas niedzielnej konferencji prasowej, że ten odcinek jest zmodernizowany, a dopuszczalna na nim prędkość wynosi 120 km/h.

Prokurator potwierdził też wcześniejsze informacje, że wśród 14 zidentyfikowanych dotychczas ofiar katastrofy jest Rosjanka i obywatelka Stanów Zjednoczonych. Wiadomo też na pewno, że w wypadku zginął maszynista jednego z pociągów i pomocnik maszynisty, jadący pociągiem Intercity. Ciągle nie ma potwierdzenia, że wśród niezidentyfikowanych dotychczas dwóch osób jest drugi maszynista - powiedział Ozimek.

W obu pociągach jechało siedem osób obsługi. W pociągu Interregio trzech: maszynista, kierownik składu i konduktor, w Intercity - maszynista, pomocnik maszynisty, kierownik składu i konduktor. Ciągle nie zostały zidentyfikowane zwłoki dwóch ofiar. Niewykluczone, że wśród nich jest właśnie drugi maszynista.

Zatrzymanie dyżurnych to efekt pierwszych ustaleń śledczych, którzy wstępnie skupiają się na dwóch hipotezach dotyczących przyczyn katastrofy.

Jedna z hipotez zakłada błąd urządzeń i systemów sterowania ruchem.
Czy zawiodły systemy bezpieczeństwa? ZOBACZ SCHEMAT

Druga z hipotez zakłada, że błąd powstał w posterunku szlakowym Starzyny. Śledczy zabezpieczyli wszelkie dane z zapisami pracy, aby sprawdzić, czy mógł skierować pociąg na niewłaściwy tor. Potwierdzić może to jednak dopiero Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych. PS
Katastrofa kolejowa: Poznaj najnowsze ustalenia prokuratorskie

EKSPERCI MÓWIĄ:
Węcławik: To nie miało prawa się zdarzyć
Prof. Sitarz: Technika bywa zawodna

CZYTAJ KONIECZNIE:
KONIEC AKCJI RATOWNICZEJ. 16 OFIAR ŚMIERTELNYCH. ZOBACZ UNIKATOWE ZDJĘCIA
Ludzie wciąż uwięzieni w zmiażdżonych wagonach
Rośnie liczba ofiar śmiertelnych
ZOBACZ drastyczne zdjęcia z miejsca katastrofy
Poznaj przyczyny katastrofy kolejowej w Szczekocinach
Śledź relację na żywo z miejsca katastrofy kolejowej

Wideo

Materiał oryginalny: Katastrofa kolejowa w Szczekocinach: Dwóch dyżurnych ruchu zatrzymanych - Dziennik Zachodni

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zgul
Nie przed jedzeniem, proszę...
Z
Zgul
fotoradary dla ITD. Zapomniałaś?
G
Gość
chodzi o to, że DOPIERO od 5 lat wzięto się solidniej za temat kolei w Polsce... bo przez poprzednich 20 lat zrobiono bardzo niewiele, a na pewno już - bajzel. Teraz się ten bajzel porządkuje, DOPIERO TERAZ. ale w 5 lat nie zrobi się tego, co trzeba było robić już od lat dwudziestu...
nie bronię PO, błędy podczas tak nasilonych jak obecnie działań MUSZĄ się zdarzać, ale inaczej by to wyglądało, gdyby nie idiotyczna wręcz polityka poprzednich ekip wobec kolei Polskich. Teraz to zbiera się jeno owoce takiej polityki.
Raczcie pojąć, szanowni zwolennicy jedynego "słusznego" ugrupowania (jeżeli w ogóle potraficie) - rozwalanie kolei Polskich zaczęło się już DWADZIEŚCIA PIĘĆ, co najmniej, lat temu - przez durniów, uważających, że prywatyzacja, wyprzedawanie majątku narodowego wszystkim naokoło za marnych parę dolców jest wspaniałym sposobem likwidacji wszelkich problemów gospodarczych. W ten sposób można jeno zlikwidować tą gospodarkę - co właśnie się działo. I za to właśnie teraz płacimy.
Teraz trzeba ratować co się da, także odbudowywać - ale wy tego nie uczynicie, wy potraficie jeno jadem bluzgać naokoło. Więc - przynajmniej - NIE PRZESZKADZAJCIE, skoro pomóc nie potraficie.
l
lubelak
zawinił, Cygana powiesili.
M
Marian L
Dochodzeniem powinien zajac sie Putin i jego prokuratorzy (czemu nie, tusk zatrudnial ich wczesniej).
Jesli do tego dojdzie to sie napewno okaze ze w ostatnnim wagonie wracal z pielgrzymki Jaroslaw Kaczynski (mocno pijany) i rozkazal maszyniscie wjechac na tory mimo czerwonego swiatla (jego glos bedzie napewno na czarnej skrzynce przywiezionej z Moskwy).
T
Tas
mają kozła ofiarnego,a ten co zmodernizował i unowocześnił żeby było bezpiecznie i miło dostał premię za tą fuszerke.
p
patriotka
wymienić "osiągnięcia" pana Grabarczyka, lecz......
:((((((
problem w tym,że w zeszłym roku miały miejsce TRZY KATASTROFY kolejowe, w kwieniu lipcu i sierpniu, problem w tym,że ciągu niespełna roku mieliśmy CZTERY KATASTROFY kolejowe, po trzech zeszłorocznych, aktulnie zarządzający koleją nie zrobili praktycznie nic, skoro po trzech mamy czwartą większą niż zeszłoroczne trzy razem wzięte , takiego natężenia katastrof kolejowych nie było od ponad 20 lat, szukanie winnych tego stanu rzeczy tylko wśród dużyrnych i maszynistów bezpieczeństwa na kolei raczej nie poprawi
k
kamkam
ma co już tu ferować wyroków na ludziach czy innym czynniku. Choć ja w ich te badania nie wierzę. Brakuje w Polsce fachowców, kto mądrzejszy już dwano dał z tego burdelu nogę. Zostali sami pseudo fachowcy. Razem z tymi matołami z Wiejskiej. A nawet jeśli człowiek tu zawinił to niestety pomyłka to ludzka rzecz, a nie od dziś wiemy,że kolej w tym kraju jest z epoki kamienia łupanego.

Ps. Ale przecież miało być nowocześnie.
g
gdy
trzeba być kompletnym prymitywnym DURNIEM, żeby wszystko kojarzyć z przyslowiową dupą
b
billyjoe
akurat tu winien jest na 100% CYGAN- czyli dyżurny ruchu!!!
s
sceptyk
zawinił, cygana powiesili.
Dodaj ogłoszenie