Kia Niro zdobywa Europę

PRO
Do końca roku Kia wyda swoim klientom ponad 20 tys. egzemplarzy hybrydowego modeli Niro.
Do końca roku Kia wyda swoim klientom ponad 20 tys. egzemplarzy hybrydowego modeli Niro. Kia
Udostępnij:
W niespełna trzy miesiące koreański producent zebrał ponad 23 tys. zamówień na nowy hybrydowy pojazd Kia Niro. Pierwsze auta pojawiły się także w Poznaniu.

Nowa Kia Niro pojawił się na rynku w lipcu tego roku. Pojazd poza ciekawą stylistyką nadwozia i przestronnym wnętrzem, wyróżnia się dodatkowo rodzajem napędu. Auto jest klasyczną hybrydą, łączącą silnik spalinowy z elektrycznym. Połączenie tych wszystkich elementów sprawiło, iż pojazd od początku spotkał się z pozytywną reakcją rynku. W październiku swoje samochody odebrało ponad 5 tys. klientów w całej Europie. Kolejnych 15 tysięcy pojazdów dostarczonych będzie jeszcze przed końcem 2016 roku.
Niro jest dla tego producenta bardzo ważnym modelem, także z powodu planów ekspansji w sektorze samochodów flotowych.. Napęd hybrydowy daje w tym przypadku przewagę, przede wszystkim dzięki konkurencyjnym kosztom eksploatacji, niskiej emisji dwutlenku węgla oraz atrakcyjności designu crossovera, a więc cech, które mogą przyciągnąć uwagę szerszego grona nowych nabywców biznesowych do marki Kia po raz pierwszy. Spośród dostarczonych już pojazdów, 46% zakupili klienci prywatni, ale pozostałe 54% − nabywcy biznesowi i flotowi. Dla całej linii modelowej Kia w Europie wartości te wynoszą porównawczo: klienci prywatni – 57%, a flotowi – 43%.
Na hybrydowy zespół napędowy Kia Niro składają się 1,6-litrowa benzynowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągająca moc 105 KM, dostarczając moment obrotowy na poziomie 147 Nm. Silnik elektryczny dysponuje mocą 32 kW, a polimerowy akumulator ma pojemności 1,56 kWh. Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami. Średnie zużycie paliwa wynosi według danych producenta zaledwie 3,8 l/100 km. Zastosowanie sześciostopniowej przekładni dwusprzęgłowej powoduje szybszą i bardziej bezpośrednią reakcję pojazdu na komendy kierowcy, dając więcej przyjemności z jazdy niż hybrydowi rywale z tradycyjną elektroniczną skrzynią bezstopniową (CVT). Globalny program rozwojowy Niro obejmował intensywne testy dynamiczne w Europie, Ameryce Północnej i na Dalekim Wschodzie, a niezależne zawieszenie wszystkich kół gwarantuje, obok pewności prowadzenia – równie wysoki komfort jazdy i stabilność na drodze. Kia Niro może być wyposażona w całą gamę systemów elektronicznych podnoszących poziom bezpieczeństwa. Jest m.in. asystent pasa ruchu, system hamowania awaryjnego, cvzy urządzenie monitorujące ruch za pojazdem w trakcie cofania.
Do obsługi nie tylko multimediów służy najnowszy interfejs z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Użytkownicy Kia Niro, za pośrednictwem systemu Kia Connected Services wykorzystującego usługi TomTom, mają dostęp do licznych informacji na temat aktualnej sytuacji w ruchu drogowym oraz ostrzeżeniach o stacjonarnych i mobilnych radarach prędkości. Kia Connected Services informuje także o prognozie pogody na obszarze Europy.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Artur
Dokładnie, też bym wolał wybrać np. Toyotę C-HR. Jakby nie patrzeć cena i wygląd zdecydowanie lepsze.
M
Michał
Ciekawa, przypomina trochę RAV4 Toyoty. Gdybym miał kupić tego typu auto wybrałbym jednak Toyotę, to oni mają największe doświadczenie w produkcji hybryd i sprzedali ich najwięcej.
Dodaj ogłoszenie