Nowa Kia Niro pojawił się na rynku w lipcu tego roku. Pojazd poza ciekawą stylistyką nadwozia i przestronnym wnętrzem, wyróżnia się dodatkowo rodzajem napędu. Auto jest klasyczną hybrydą, łączącą silnik spalinowy z elektrycznym. Połączenie tych wszystkich elementów sprawiło, iż pojazd od początku spotkał się z pozytywną reakcją rynku. W październiku swoje samochody odebrało ponad 5 tys. klientów w całej Europie. Kolejnych 15 tysięcy pojazdów dostarczonych będzie jeszcze przed końcem 2016 roku.
Niro jest dla tego producenta bardzo ważnym modelem, także z powodu planów ekspansji w sektorze samochodów flotowych.. Napęd hybrydowy daje w tym przypadku przewagę, przede wszystkim dzięki konkurencyjnym kosztom eksploatacji, niskiej emisji dwutlenku węgla oraz atrakcyjności designu crossovera, a więc cech, które mogą przyciągnąć uwagę szerszego grona nowych nabywców biznesowych do marki Kia po raz pierwszy. Spośród dostarczonych już pojazdów, 46% zakupili klienci prywatni, ale pozostałe 54% − nabywcy biznesowi i flotowi. Dla całej linii modelowej Kia w Europie wartości te wynoszą porównawczo: klienci prywatni – 57%, a flotowi – 43%.
Na hybrydowy zespół napędowy Kia Niro składają się 1,6-litrowa benzynowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągająca moc 105 KM, dostarczając moment obrotowy na poziomie 147 Nm. Silnik elektryczny dysponuje mocą 32 kW, a polimerowy akumulator ma pojemności 1,56 kWh. Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami. Średnie zużycie paliwa wynosi według danych producenta zaledwie 3,8 l/100 km. Zastosowanie sześciostopniowej przekładni dwusprzęgłowej powoduje szybszą i bardziej bezpośrednią reakcję pojazdu na komendy kierowcy, dając więcej przyjemności z jazdy niż hybrydowi rywale z tradycyjną elektroniczną skrzynią bezstopniową (CVT). Globalny program rozwojowy Niro obejmował intensywne testy dynamiczne w Europie, Ameryce Północnej i na Dalekim Wschodzie, a niezależne zawieszenie wszystkich kół gwarantuje, obok pewności prowadzenia – równie wysoki komfort jazdy i stabilność na drodze. Kia Niro może być wyposażona w całą gamę systemów elektronicznych podnoszących poziom bezpieczeństwa. Jest m.in. asystent pasa ruchu, system hamowania awaryjnego, cvzy urządzenie monitorujące ruch za pojazdem w trakcie cofania.
Do obsługi nie tylko multimediów służy najnowszy interfejs z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Użytkownicy Kia Niro, za pośrednictwem systemu Kia Connected Services wykorzystującego usługi TomTom, mają dostęp do licznych informacji na temat aktualnej sytuacji w ruchu drogowym oraz ostrzeżeniach o stacjonarnych i mobilnych radarach prędkości. Kia Connected Services informuje także o prognozie pogody na obszarze Europy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?