Kiedy pojedziemy po S11 w Wielkopolsce? Jest wniosek o wydanie decyzji środowiskowej

BLD
Droga S11 ma prowadzić z północy na samo południe regionu. Połączy Pomorze Środkowe (Koszalin) z aglomeracją śląską. Ma mieć 600 kilometrów długości.
Droga S11 ma prowadzić z północy na samo południe regionu. Połączy Pomorze Środkowe (Koszalin) z aglomeracją śląską. Ma mieć 600 kilometrów długości. Grzegorz Dembiński
Udostępnij:
Jeszcze w tym tygodniu zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej w sprawie obornickiego odcinka drogi S11. Na początku 2021 roku mają pojawić się jeszcze trzy kolejne wnioski dotyczące odcinków Piła - Szczecinek, Oborniki - Ujście oraz Ostrów Wielkopolski - Kępno.

Droga S11 ma prowadzić z północy na samo południe regionu. Połączy Pomorze Środkowe (Koszalin) z aglomeracją śląską. Ma mieć 600 kilometrów długości. W Wielkopolsce ma wieść przez: Okonek - Jastrowie - Piłę - Ujście - Oborniki - Poznań - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno.

W listopadzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła dokładne dane na temat stanu przygotowania do budowy tras i - co najważniejsze - lata budowy konkretnych ich odcinków. Inwestycja ma potrwać w regionie do 2028 r. Najwcześniej, bo w 2026 r. ma zostać oddany do użytku odcinek S11 Oborniki - Poznań z obwodnicą Obornik.

Czytaj więcej: Znamy lata budowy nowych odcinków dróg S10 i S11 w Wielkopolsce. Drogi ekspresowe mają być gotowe do końca 2028 r.

Jeszcze w tym tygodniu zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka "obornickiego" liczącego 22 km.

– To ważny moment, bo za tą decyzją na początku roku mają podążyć trzy kolejne wnioski dotyczące odcinków Piła - Szczecinek, Oborniki - Ujście, Ostrów Wielkopolski - Kępno

– tłumaczy Bartłomiej Wróblewski, poznański poseł PiS i przewodniczący parlamentarny zespołu ds. budowy dróg ekspresowych S6 i S11.

Parlamentarzysta spodziewa się, że decyzje środowiskowe powinny zapaść w przyszłym roku, natomiast prace przygotowawcze w 2022 r. – Z kolei na początku 2023 r. spodziewamy się przetargów na projekt i budowę drogi. Wygląda na to, że jako pierwszy powstanie odcinek oborniki, a następnie trzy kolejne – dodaje Bartłomiej Wróblewski.

Przypomnijmy, że komplikacje w projektowaniu wystąpiły do tej pory na odcinku Kórnik - Ostrów Wielkopolski. W tym przypadku przerwano prace nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym, bo upadłość ogłosił wykonawca dokumentacji. Od maja 2020 r. projekt prowadzi nowa firma.

Sprawdź też: Drogi, na których ginie najwięcej osób - KLIKNIJ

Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji opublikowało raport "Wypadki drogowe w Polsce w 2018 roku". Dowiadujemy się z niego między innymi, na których drogach krajowych dochodzi do największej liczby wypadków i gdzie ginie najwięcej osób. W 2018 roku na tych drogach doszło do 7 195 wypadków, w których zginęło 957 osób, a rannych zostało 9 175 osób. Sprawdź 10 najbardziej niebezpiecznych dróg krajowych w Polsce.Przejdź dalej --->

10 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Tu było najwię...

Media obecne terenie przygranicznym. Znamy zasady.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
S11 -> S8

Czekamy na tę darmową alternatywę dla horrendalnie drogiej autostrady A2! Może w końcu rząd oraz UOKiK zajmą się opłatami na tej trasie? Komisja Europejska swoje zrobiła. To dlaczego PiS palcem nie kiwnie, hę?!

Dodaj ogłoszenie