Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy pojedziemy po S11 w Wielkopolsce? Jest wniosek o wydanie decyzji środowiskowej

BLD
Droga S11 ma prowadzić z północy na samo południe regionu. Połączy Pomorze Środkowe (Koszalin) z aglomeracją śląską. Ma mieć 600 kilometrów długości.
Droga S11 ma prowadzić z północy na samo południe regionu. Połączy Pomorze Środkowe (Koszalin) z aglomeracją śląską. Ma mieć 600 kilometrów długości. Grzegorz Dembiński
Jeszcze w tym tygodniu zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej w sprawie obornickiego odcinka drogi S11. Na początku 2021 roku mają pojawić się jeszcze trzy kolejne wnioski dotyczące odcinków Piła - Szczecinek, Oborniki - Ujście oraz Ostrów Wielkopolski - Kępno.

Droga S11 ma prowadzić z północy na samo południe regionu. Połączy Pomorze Środkowe (Koszalin) z aglomeracją śląską. Ma mieć 600 kilometrów długości. W Wielkopolsce ma wieść przez: Okonek - Jastrowie - Piłę - Ujście - Oborniki - Poznań - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno.

W listopadzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła dokładne dane na temat stanu przygotowania do budowy tras i - co najważniejsze - lata budowy konkretnych ich odcinków. Inwestycja ma potrwać w regionie do 2028 r. Najwcześniej, bo w 2026 r. ma zostać oddany do użytku odcinek S11 Oborniki - Poznań z obwodnicą Obornik.

Czytaj więcej: Znamy lata budowy nowych odcinków dróg S10 i S11 w Wielkopolsce. Drogi ekspresowe mają być gotowe do końca 2028 r.

Jeszcze w tym tygodniu zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka "obornickiego" liczącego 22 km.

– To ważny moment, bo za tą decyzją na początku roku mają podążyć trzy kolejne wnioski dotyczące odcinków Piła - Szczecinek, Oborniki - Ujście, Ostrów Wielkopolski - Kępno

– tłumaczy Bartłomiej Wróblewski, poznański poseł PiS i przewodniczący parlamentarny zespołu ds. budowy dróg ekspresowych S6 i S11.

Parlamentarzysta spodziewa się, że decyzje środowiskowe powinny zapaść w przyszłym roku, natomiast prace przygotowawcze w 2022 r. – Z kolei na początku 2023 r. spodziewamy się przetargów na projekt i budowę drogi. Wygląda na to, że jako pierwszy powstanie odcinek oborniki, a następnie trzy kolejne – dodaje Bartłomiej Wróblewski.

Przypomnijmy, że komplikacje w projektowaniu wystąpiły do tej pory na odcinku Kórnik - Ostrów Wielkopolski. W tym przypadku przerwano prace nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym, bo upadłość ogłosił wykonawca dokumentacji. Od maja 2020 r. projekt prowadzi nowa firma.

Sprawdź też: Drogi, na których ginie najwięcej osób - KLIKNIJ

Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji opublikowało raport "Wypadki drogowe w Polsce w 2018 roku". Dowiadujemy się z niego między innymi, na których drogach krajowych dochodzi do największej liczby wypadków i gdzie ginie najwięcej osób. W 2018 roku na tych drogach doszło do 7 195 wypadków, w których zginęło 957 osób, a rannych zostało 9 175 osób. Sprawdź 10 najbardziej niebezpiecznych dróg krajowych w Polsce.Przejdź dalej --->

10 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Tu było najwię...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski