Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy powstaną wiadukty na ul. Lutyckiej i Golęcińskiej? Prace projektowe są zaawansowane

BLD
Pod koniec 2023 roku powinna zakończyć się budowa bezkolizyjnych skrzyżowań Lutyckiej i Golęcińskiej z linią kolejową nr 354 Poznań – Piła.
Pod koniec 2023 roku powinna zakończyć się budowa bezkolizyjnych skrzyżowań Lutyckiej i Golęcińskiej z linią kolejową nr 354 Poznań – Piła. PIM
Prace projektowe związane z budową wiaduktów drogowych w ciągu ulic Lutyckiej i Golęcińskiej są coraz bardziej zaawansowane. Odbiór dokumentacji projektowej przewidziany jest na drugą połowę 2021 r. Po jej otrzymaniu będzie możliwe ogłoszenie przetargu na roboty budowlane.

Pod koniec 2023 roku powinna zakończyć się budowa bezkolizyjnych skrzyżowań Lutyckiej i Golęcińskiej z linią kolejową nr 354 Poznań – Piła. Powstaną jednak nie tylko wiadukty drogowe nad linią kolejową Poznań – Piła.

W ramach inwestycji zostaną również przebudowane ulice – Lutycka (od skrzyżowania z ulicą Strzeszyńską do Koszalińskiej) oraz Golęcińska (od skrzyżowania z Wojska Polskiego i Podolańską do skrzyżowania z Koszalińską), a także Podolańska (od skrzyżowania z Wojska Polskiego i Golęcińską do skrzyżowania z Lutycką).

Sprawdź też:

Ponadto przewiduje się przedłużenie Al. Solidarności (od ulicy Dojazd do Lutyckiej), ulicy Jasielskiej (od Lutyckiej do istniejącego fragmentu). Ma powstać również łącznik między Golęcińską i Lutycką, który umożliwi samochodom zjazd z ulicy Koszalińskiej w kierunku Lutyckiej. Na skrzyżowaniu ulic Koszalińskiej i Literackiej planuje się budowę ronda.

Czytaj też: Gigantyczne podwyżki stawek za odbiór śmieci w Poznaniu i podpoznańskich gminach. Ile więcej zapłacimy?

Już w grudniu ubiegłego roku w urzędzie miasta podpisano umowy z projektantem wiaduktów. Wykonawca deklarował wtedy skrócenie terminu wykonania dokumentacji o dwa miesiące, czyli w ciągu 14 miesięcy.

- Tak duża budowa wymaga odpowiedniego przygotowania. Jesteśmy w trakcie prac projektowych, których efektem będzie uzyskanie pełnej dokumentacji projektowej oraz decyzji realizacyjnej. We współpracy z jednostkami miejskimi udało się już opracować ostateczną koncepcję techniczną, co pozwoliło rozpocząć prace nad projektem budowlanym. Od czerwca roku trwa równolegle procedura uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

- mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Miejska spółka zaznacza jednocześnie, że realizacja, zakres i kolejność budowy poszczególnych odcinków inwestycji są jednak ściśle powiązane z możliwościami finansowymi Miasta Poznania. Na podstawie dokumentacji projektowej będzie można podjąć ostateczne decyzje.

Sprawdź także: Prezes Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej z wynagrodzeniem obniżonym o połowę. Taką decyzję podjęła rada nadzorcza

Odbiór dokumentacji projektowej przewidziany jest na drugą połowę 2021 r. Po jej otrzymaniu będzie możliwe ogłoszenie przetargu na roboty budowlane.

- Bezkolizyjne przejazdy nad linią kolejową nr 354 łączącą Poznań z Piłą to inwestycja szczególnie istotna dla mieszkańców północnej i zachodniej części miasta, zarówno dla zmotoryzowanych, jak i pasażerów komunikacji miejskiej. Dziś tracą dużo czasu przed opuszczonymi szlabanami na przejazdach kolejowych - podkreśla prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski