Pod koniec 2023 roku powinna zakończyć się budowa bezkolizyjnych skrzyżowań Lutyckiej i Golęcińskiej z linią kolejową nr 354 Poznań – Piła. Powstaną jednak nie tylko wiadukty drogowe nad linią kolejową Poznań – Piła.
W ramach inwestycji zostaną również przebudowane ulice – Lutycka (od skrzyżowania z ulicą Strzeszyńską do Koszalińskiej) oraz Golęcińska (od skrzyżowania z Wojska Polskiego i Podolańską do skrzyżowania z Koszalińską), a także Podolańska (od skrzyżowania z Wojska Polskiego i Golęcińską do skrzyżowania z Lutycką).
Sprawdź też:
Ponadto przewiduje się przedłużenie Al. Solidarności (od ulicy Dojazd do Lutyckiej), ulicy Jasielskiej (od Lutyckiej do istniejącego fragmentu). Ma powstać również łącznik między Golęcińską i Lutycką, który umożliwi samochodom zjazd z ulicy Koszalińskiej w kierunku Lutyckiej. Na skrzyżowaniu ulic Koszalińskiej i Literackiej planuje się budowę ronda.
Czytaj też: Gigantyczne podwyżki stawek za odbiór śmieci w Poznaniu i podpoznańskich gminach. Ile więcej zapłacimy?
Już w grudniu ubiegłego roku w urzędzie miasta podpisano umowy z projektantem wiaduktów. Wykonawca deklarował wtedy skrócenie terminu wykonania dokumentacji o dwa miesiące, czyli w ciągu 14 miesięcy.
- Tak duża budowa wymaga odpowiedniego przygotowania. Jesteśmy w trakcie prac projektowych, których efektem będzie uzyskanie pełnej dokumentacji projektowej oraz decyzji realizacyjnej. We współpracy z jednostkami miejskimi udało się już opracować ostateczną koncepcję techniczną, co pozwoliło rozpocząć prace nad projektem budowlanym. Od czerwca roku trwa równolegle procedura uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Miejska spółka zaznacza jednocześnie, że realizacja, zakres i kolejność budowy poszczególnych odcinków inwestycji są jednak ściśle powiązane z możliwościami finansowymi Miasta Poznania. Na podstawie dokumentacji projektowej będzie można podjąć ostateczne decyzje.
Sprawdź także: Prezes Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej z wynagrodzeniem obniżonym o połowę. Taką decyzję podjęła rada nadzorcza
Odbiór dokumentacji projektowej przewidziany jest na drugą połowę 2021 r. Po jej otrzymaniu będzie możliwe ogłoszenie przetargu na roboty budowlane.
- Bezkolizyjne przejazdy nad linią kolejową nr 354 łączącą Poznań z Piłą to inwestycja szczególnie istotna dla mieszkańców północnej i zachodniej części miasta, zarówno dla zmotoryzowanych, jak i pasażerów komunikacji miejskiej. Dziś tracą dużo czasu przed opuszczonymi szlabanami na przejazdach kolejowych - podkreśla prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.
Sprawdź też:
- Te restauracje upadły po "Kuchennych rewolucjach"
- 7 najbardziej niebezpiecznych dzielnic w Poznaniu
- Kosmetolożka z Poznania skazana za oszpecenie swojej klientki
- Poznaniacy przyłapani przez Google. Jesteś wśród nich?
- Te obrzydliwe rzeczy ludzie robią w samolocie [zdjęcia]
- Modowe stylizacje poznaniaków potrafią zadziwiać!
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?