reklama

Kobiety z Wenus, mężczyźni z Marsa? A może na odwrót: w kobietach siła, mężczyzna dla rodziny

AIPZaktualizowano 
Dla mężczyzn w Polsce głównym wyznacznikiem sukcesu jest posiadanie rodziny!<br>
Dla mężczyzn w Polsce głównym wyznacznikiem sukcesu jest posiadanie rodziny! Andrzej Wiśniewski / Polska Press
Motywacja, empatia, odpowiedzialność, odwaga i determinacja to kluczowe cechy charakteryzujące silne kobiety. Powodzenie w finansach, pracy, posiadanie rodziny to wyznaczniki sukcesu mężczyzn. Trwa więc "rywalizacja płci". I choć w czwartek 8 marca jest Międzynarodowy Dzień Kobiet a w sobotę 10 marca Dzień Mężczyzn, to konfrontacja trwa przez cały rok. Można w niej wziąć udział, np. oddając głos w konkursie "Siła Kobiet".

Znane marki coraz bardziej angażują się w działania prospołeczne. Fachowo określa się je mianem Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR), a w praktyce przybiera ona różne rozmiary. Na okoliczność Dnia Kobiet i Dnia Mężczyzn zestawiliśmy dwie inicjatywy.

"Siła Kobiet"
Motywacja, empatia, odpowiedzialność, odwaga i determinacja to kluczowe cechy charakteryzujące silne kobiety. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez markę Vichy wśród liderek polskich organizacji działających w sferze pożytku publicznego. W ramach programu Vichy „Siła Kobiet” 15 z nich doceniono przyznając reprezentowanym przez nie organizacjom mikrodotacje w wysokości 2000 zł. Wystartował drugi etap programu, w którym to internauci zadecydują o przyznaniu kolejnych 3 grantów – tym razem w wysokości 20 000 zł każdy.

"Program społeczny VICHY „Siła Kobiet” został zainaugurowany w październiku 2017 r. Skierowany został do organizacji działających w sektorze pożytku publicznego, na których czele stoją kobiety. Do udziału w pierwszym etapie programu zgłosiło się blisko sto fundacji i stowarzyszeń z całej Polski, spośród których jury pod przewodnictwem Paulina Młynarskiej wybrało finałową piętnastkę. Nagrodą za znalezienie się w finale były mikrodotacje w wysokości 2 tys. zł. ”To był szalenie trudny wybór. Absolutnie wszystkie organizacje, które zgłosiły się do programu realizują niezwykle potrzebne projekty, a fantastyczne kobiety, które stoją za ich działalnością zasługują na najwyższe uznanie.” – mówi Paulina Młynarska, przewodnicząca jury.

Organizacje, które zgłosiły się do programu, pomimo iż działają na różnych polach i obszarach, łączy jeden wspólny element – charyzmatyczne liderki. Przy okazji zbierania zgłoszeń Vichy zapytało je o to, jakie cechy pomagają im w codziennej realizacji wyznaczonych celów. Okazało się, że aby skutecznie podążać wyznaczoną drogą należy przede wszystkim mieć ku temu motywację. Ponad połowa kobiet wskazała ją, jako cechę, która napędza je do działania. Zdaniem większości badanych, żeby realizować projekty społeczne niezbędna jest również empatia i odpowiedzialność. Prawie połowa kobiet stwierdziła też, że cechy, które pomogły im budować swoją siłę, to odwaga i determinacja.

Na dotacje na cele statutowe w wysokości 20 tys. zł. szansę mają:
1. Kategoria KOBIETY DLA BIZNESU
Bielskie Stowarzyszenie Doradców Zawodowych i Personalnych „Aktywni” (woj. śląskie)
Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa „Bardziej kochani” (woj. mazowieckie)
Fundacja Edukacyjna Perspektywy (woj. mazowieckie)
One – Fundacja dla Aktywnych Kobiet (woj. mazowieckie)
Fundacja Równoważnia (woj. śląskie)
2. Kategoria KOBIETY DLA SPOŁECZEŃSTWA
Centrum Praw Kobiet – Oddział w Gdańsku (woj. pomorskie)
Fundacja Hearts Worldwide (woj. zachodniopomorskie)
Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Głogoczowa (woj. małopolskie)
Stowarzyszenie Na Rzecz Osób LGBT Tolerado (woj. pomorskie)
Stowarzyszenie „W Stronę Dziewcząt” (woj. mazowieckie)
3. Kategoria KOBIETY DLA ZDROWIA
Fundacja Bank Mleka Kobiecego (woj. mazowieckie)
Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (woj. mazowieckie)
Fundacja „Rodzić Po Ludzku” (woj. mazowieckie)
Stowarzyszenie Zwierzęta Ludziom (woj. mazowieckie)
Stowarzyszenie Unicorn (woj. małopolskie)

Aby oddać swój głos, kliknij w link poniżej:
http://www.vichy.pl/artykul/poczuj-swoja-sile/a65722.aspx

Co dla mężczyzn jest synonimem sukcesu i dlaczego rodzina - czytaj str. 2

Marka Lutzville postanowiła sprawdzić czy polscy mężczyźni uważają się za ludzi sukcesu i co ich zdaniem ten sukces determinuje. Raport z badań przeprowadzonych przez Instytut ARC Rynek i Opinia na reprezentatywnej próbie Polaków zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące m. in. cech mężczyzny sukcesu, a także tego jakie umiejętności powinien posiadać. Czy wyniki badania pokrywają się z powszechnymi opiniami?

Sukces definiowany jest na wiele sposobów i każdy z nich jest równie dobry. W zależności od wartości jakimi kierujemy się w życiu, nasze powodzenie może być określane jako posiadanie szczęśliwej rodziny, wysokiej pozycji zawodowej albo rozwijanie pasji. Czy polscy mężczyźni uważają się za ludzi sukcesu? Z badań wynika, że 47 proc. ankietowanych w wieku 25-30 lat i 41 proc. w wieku 31-40 lat tak właśnie myśli. W grupach wiekowych 41-55 lat i 56-65 lat odpowiedzi twierdzącej udzieliło kolejno 26 proc. i 21 proc., czyli prawie połowa mniej ankietowanych. Warto zwrócić też uwagę na to, że wśród mężczyzn, którzy udzielili odpowiedzi twierdzącej aż 46 proc. ma wykształcenie wyższe. Bardzo interesujące w kontekście odpowiedzi na to pytanie jest też to, że w miastach powyżej pół miliona mieszkańców większy odsetek mężczyzn uważa, że sukcesu nie odniósł.

Jakie czynniki budują w Polakach przekonanie, że osiągnęli sukces? Powodzenie w finansach, pracy, posiadanie rodziny czy może możliwość realizacji swoich pasji? Otóż prawie we wszystkich kategoriach, zarówno wiekowych, jak i związanych z wykształceniem i niezależnie od miejsca zamieszkana wśród najczęściej wybieranych odpowiedzi jest posiadanie rodziny.

Co więcej badania pokazują, że postrzeganie wartości rodziny zmienia się wraz z wiekiem. Wśród ankietowanych w wieku 41-55 lat i 56-65 lat jako główny czynnik warunkujący sukces, rodzinę wskazało 58 proc. i 59 proc.. Wśród młodszych badanych dla ok. 40 proc. rodzina jest najważniejsza. W tej grupie wiekowej nieco większe znaczenie ma sukces finansowy i zawodowy. Drugie miejsce na podium zajmuje możliwość realizacji swoich pasji, a w tej kwestii najwięcej odpowiedzi twierdzących jest wśród badanych w wieku 25 – 30 lat. Na kolejnej pozycji znajduje się sukces finansowy – 19 proc. badanych od 25 do 40 roku życia uważa, że miarą sukcesu są właśnie pieniądze.

Kto najczęściej przychodzi do głowy na hasło „człowiek sukcesu”. Na czołówkę wysuwa się businessman z 27 proc. poparciem i sportowiec z wynikiem 23 proc. z czego ten ostatni jest bardziej popularny w grupie osób z wykształceniem podstawowym i średnim niż wyższym. Trzecie miejsce zajął badacz/ naukowiec. Na czwartym miejscu badani wskazywali – siebie samych! Najmniejsze poparcie w rankingu, wahające się od 0 do 3 proc. należy do byłego lub obecnego przełożonego i (choć niewiele), przegrywa nawet z kolegą lub koleżanką z pracy.

Wśród cech charakteru lub osobowości kluczowych do osiągnięcia przez mężczyznę sukcesu w pierwszej trójce najczęściej wskazywanych odpowiedzi były wytrwałość (51 proc.), pewność siebie (42 proc.) i opanowanie (32 proc.). Determinacja uważana jest za jedną z najważniejszych cech wśród ankietowanych z grupy z wykształceniem podstawowym i zawodowym, natomiast dla tych z wykształceniem wyższym, najważniejsza jest roztropność i rozwaga. Najmniejsze znaczenie ma zdaniem badanych śmiałość (16 proc.), waleczność (11 proc.) i bezpośredniość (9 proc.). Można sobie zadać pytanie, czy te cechy faktycznie są tak mało istotne, czy po prostu nie zdajemy sobie sprawy z ich wagi.

A jakie wartości są kluczowe do osiągnięcia przez mężczyznę sukcesu? Wiedza i inteligencja była najczęściej wskazywana jako ta jedna z trzech najważniejszych (50 proc.), a na pierwszym miejscu stanęła w grupie ludzi z wykształceniem wyższym, ale często wybierały ją także grupy z niższym wykształceniem. W pierwszej trójce znalazła się jeszcze konsekwencja (37 proc.) raz doświadczenie życiowe 32 proc.. A która umiejętność jest niemal zbędna? Zaskakujące, ale najmniej respondentów wskazało na umiejętności komunikacyjne!

Kliknij w link poniżej; to Cię może zaciekawić!

To kobiety powinny zarządzać domowymi finansami, bo...

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Materiał oryginalny: Kobiety z Wenus, mężczyźni z Marsa? A może na odwrót: w kobietach siła, mężczyzna dla rodziny - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3