Kolarstwo: Śmiertelne wypadki w wyścigach w ostatnich 25 latach. Co roku ginie na trasach i torach średnio trzech kolarzy

Radosław Patroniak
Radosław Patroniak
Tragiczna śmierć Bjorga Lambrechta na trasie Tour de Pologne wywołała falę dyskusji na temat bezpieczeństwa w wyścigach kolarskich. 22-letni kolarz uderzył w poniedziałek w betonowy przepust w Czerwionce-Leszczynach i mimo błyskawicznej akcji lekarzy zmarł na stole operacyjnym w szpitalu w Rybniku. W ostatnich 25 latach śmierć na trasie lub w trakcie wszystkich wyścigów (łącznie z amatorskimi) poniosło 71 osób.
Tragiczna śmierć Bjorga Lambrechta na trasie Tour de Pologne wywołała falę dyskusji na temat bezpieczeństwa w wyścigach kolarskich. 22-letni kolarz uderzył w poniedziałek w betonowy przepust w Czerwionce-Leszczynach i mimo błyskawicznej akcji lekarzy zmarł na stole operacyjnym w szpitalu w Rybniku. W ostatnich 25 latach śmierć na trasie lub w trakcie wszystkich wyścigów (łącznie z amatorskimi) poniosło 71 osób. Fot Arkadiusz Gola / Polskapresse
Tragiczna śmierć Bjorga Lambrechta na trasie Tour de Pologne wywołała falę dyskusji na temat bezpieczeństwa w wyścigach kolarskich. 22-letni kolarz uderzył w poniedziałek w betonowy przepust w Czerwionce-Leszczynach i mimo błyskawicznej akcji lekarzy zmarł na stole operacyjnym w szpitalu w Rybniku. W ostatnich 25 latach śmierć na trasie lub w trakcie wszystkich wyścigów (łącznie z amatorskimi) poniosło 71 osób.

Średnio ginie trzech kolarzy rocznie. To więcej niż choćby w Formule 1 (od ponad 60 lat zginęło w wyścigach samochodowych 32 zawodników). W ostatnich latach liczba śmiertelnych wypadków w kolarstwie zmniejszyła się, co na pewno jest w jakimś stopniu efektem wprowadzenia obowiązku zakładania kasków (przepis ten obowiązuje od 2003 roku).

Czytaj też: Kolejne sukcesy zawodników z Kostrzyna

Najczęściej w ostatnich latach na trasach i torach kolarskich ginęli Belgowie, ale też trzeba pamiętać, że kolarstwo jest bardzo popularne w tym kraju i spora część zawodników w peletonie zawodowym pochodzi właśnie z Belgii. Wielu ekspertów wskazuje na to, że obowiązkowe kaski to za mało, by kolarze mogli się czuć bezpiecznie. Niektórzy apelują więc o wprowadzenie także obowiązku ścigania się w odzieży ochronnej.

Interesujesz się sportem? Tu znajdziesz najciekawsze, najnowsze, najważniejsze informacje:
Interesujesz się sportem? Tu znajdziesz najciekawsze, najnowsze, najważniejsze informacje

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

PZPN podnosi ceny biletów na kadrę

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie