Kolejny odcinek Wartostrady gotowy. Fragment przed Bramą Poznania budził kontrowersje. Zobacz zdjęcia

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Zgodnie z zapowiedziami, półtorakilometrowy odcinek Wartostrady nad Cybiną, między wiaduktem kolejowym a mostem Mieszka I, jest już dostępny dla pieszych i rowerzystów. Jego budowa budziła wcześniej protesty mieszkańców Śródki i społeczników, bo przecina amfiteatr należący do Bramy Poznania. Odcinek jest oświetlony, monitorowany, ma ławki, kosze na śmieci i stojaki na rowery. Kolejne zdjęcie -->
Zgodnie z zapowiedziami, półtorakilometrowy odcinek Wartostrady nad Cybiną, między wiaduktem kolejowym a mostem Mieszka I, jest już dostępny dla pieszych i rowerzystów. Jego budowa budziła wcześniej protesty mieszkańców Śródki i społeczników, bo przecina amfiteatr należący do Bramy Poznania. Odcinek jest oświetlony, monitorowany, ma ławki, kosze na śmieci i stojaki na rowery. Kolejne zdjęcie -->Robert Woźniak
Udostępnij:
Można już jeździć Wartostradą przy Bramie Poznania, a miasto szykuje się do przebudowy kolejnego odcinka – między mostami Królowej Jadwigi i Przemysła.

Zgodnie z zapowiedziami, półtorakilometrowy odcinek Wartostrady nad Cybiną, między wiaduktem kolejowym a mostem Mieszka I, jest już dostępny dla pieszych i rowerzystów. Jego budowa budziła wcześniej protesty mieszkańców Śródki i społeczników, bo przecina amfiteatr należący do Bramy Poznania. Odcinek jest oświetlony, monitorowany, ma ławki, kosze na śmieci i stojaki na rowery.

Zobacz też: Poznań: Kierowcy mogą oglądać wizualizacje trasy tramwajowej na Naramowice

Następny odcinek, na którym zajdą istotne zmiany, jest objęty przetargiem. Zakończono już zbieranie ofert. Biegnie on wzdłuż wschodniego brzegu rzeki, między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I, a będzie go przebudowywać jedna z pięciu firm, które już złożyły swoje oferty. Teraz prowadzona jest weryfikacja dokumentów i będzie prowadzone postępowanie przetargowe.

- Wybrany w postępowaniu przetargowym wykonawca na zaprojektowanie i przebudowę ścieżki będzie miał 420 dni od podpisania umowy – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Sprawdź też:

Ścieżka pieszo-rowerowa objęta przebudową prowadzi przez wał przeciwpowodziowy Warty i przez Park nad Wartą, liczy sobie 1,8 kilometra długości i… ma już nierówną i poniszczoną nawierzchnię. Oprócz jej naprawy i poszerzenia do 6 metrów (po 3 metry dla pieszych i dla rowerzystów) miasto chce mieć tam także monitoring, nowe oświetlenie i małą architekturę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ten rok szkolny był trudny, ale lepszy od ubiegłego

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie