Kolejny spór na Wildzie. Teraz o przystanki tramwajowe

Joanna Labuda
Joanna Labuda
W środę odbyły się kolejne konsultacje. Według mieszkańców zakończyły się porażką Łukasz Gdak
Spór o drogi, parkingi i przystanki tramwajowe. Mieszkańcy Wildy twierdzą, że tamtejsza rada osiedla działa wbrew ich woli.

Po konflikcie między wildecką radą osiedla a grupą mieszkańców w sprawie zmian w ruchu drogowym, pojawił się spór o transport miejski. W środę odbyły się kolejne konsultacje społeczne, podczas których mieszkańcy apelowali m. in. o pozostawienie w obecnych lokalizacjach przystanków tramwajowych. Miasto chce je zlikwidować, a w zamian postawić jeden.

- To absurdalny pomysł. Rada Osiedla, która go popiera, nie jest głosem mieszkańców. To młodzi, napływowi ludzie, którzy nas nie rozumieją. Z tych przystanków od wielu lat korzystają przede wszystkim starsze, osoby zamieszkujące dzielnicę - mówi Beata Lubczyńska, mieszkanka Wildy.

Przystanki tramwajowe, o które walczą mieszkańcy, znajdują się przy ulicach Wierzbięcice oraz Górna Wilda.

Wildzianie przekonują, że lokalizację nowego wytypowano tam, gdzie już kiedyś istniał przystanek i nie spełniał norm bezpieczeństwa. - Ma znaleźć się przy Rynku Wildeckim, na łuku drogi i jest to tzw. czarny punkt. Doskonale pamiętam, że stale były tam potrącenia i wypadki śmiertelne. Zlikwidowano go, bo kiedyś władze rozumiały, że bezpieczeństwo mieszkańców jest najważniejsze - dodaje B. Lubczyńska.

Nowa Wilda: Tak ma wyglądać! [WIZUALIZACJE]

Rada Osiedla, do której największy żal mają mieszkańcy, przekonuje jednak, że stworzenie jednego przystanku jest świetnym rozwiązaniem.

- To nie jest nasz projekt, a Zarządu Transportu Miejskiego, jednak bardzo go popieramy. Stworzenie jednego przystanku ułatwi życie mieszkańcom, którzy nie będą musieli dobiegać z jednego na drugi. Poza tym, jest to także szansa na ożywienie Rynku Wildeckiego - tłumaczy Dorota Dorota Bonk-Hammermeister, przewodnicząca Rady Osiedla Wilda.

Przypomnijmy, że to nie pierwszy konflikt na Wildzie w ciągu ostatnich tygodni. Mieszkańcy nie zgadzają się także z propozycjami zmian ulicy Przemysłowej w jednokierunkową. Twierdzą, że takie rozwiązanie również utrudni im życie.

Info z Polski - 27 kwietnia 2017 r.

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jak ktoś nie pochodzący z Poznania może zabierać głos w sprawie mieszkańców Wildy

c
cygan

Kolejne idiotyczne pomysły rowerowegęo Urzędu Miasta i Rady Osiedla Wildy. Przecież została ta Rada wybrana przez mieszkańców Wildy i powinna dbać o ich interesy, a nie przekazywać swoje głupie pomysły w imieniu mieszkańców. Każdy ma prawo głosu ale Rada wspólnie z mieszkańcami ma ustalać to co ma być publicznie ogłaszane.Jeżeli jest tak jak dzisiaj opisuje Głos to proponuję mieszkańcom Wildy weźcie za łby tę Waszą Radę i dajcie im porządnego kopa jak nie potrafią Was reprezentować, a reprezentują tylko siebie.

G
Gość

Absurdalne jest istnienie dwóch przystanków! Pozostawienie ich w tych miejscach i wydawanie dwukrotnie większej kasy na ich modernizację to absurd.
Wszyscy i tak oczekują koło rozjazdu.
Drogi rowerowe też są potrzebne.
A zmotoryzowani niech sobie wbiją do głowy, że mieszkają w mieście gdzie nie można w nieskończoność pakować samochodów.
Pasażer tramwaju "zabiera" tylko ćwierć metra kwadratowego a kierowca zazwyczaj sam jadący w pojeździe 10 metrów kwadratowych.

G
Gość

Absurdalne jest istnienie dwóch przystanków! Pozostawienie ich w tych miejscach i wydawanie dwukrotnie większej kasy na ich modernizację to absurd.
Wszyscy i tak oczekują koło rozjazdu.
Drogi rowerowe potrzebne bo te "biedoki" rozjeżdżają ludzi po chodnikach nie umiejąc poruszać się po jezdni.
A zmotoryzowani niech sobie wbiją do głowy, że mieszkają w mieście gdzie nie można w nieskończoność pakować samochodów.
Pasażer tramwaju "zabiera" tylko ćwierć metra kwadratowego a kierowca zazwyczaj sam jadący w pojeździe 10 metrów kwadratowych.

e
ech

...mieszkałam pięć lat na Wildzie, tuż przy Wierzbięcicach. Już wtedy planowałam kupno mieszkania, lokalizacja i "klimat" wydawały się super. Po trzyletnich obserwacjach, jak funkcjonuje Wilda i inne dzielnice, właśnie miesiąc temu zakupiłam mieszkanie na Winiarach. Które to już konsultacje społeczne na Wildzie, z których nic nie wynika, poza straconymi nerwami? Wilda jest zalewana betonem od kilku miesięcy, zabudowanie starego pks i postawienie kamienicy przy rynku dopełni betonową dżunglę. O mieszkańcach tego rejonu tam autentycznie nikt nie myśli i nikt nie kontroluje tego, cię w tej dzielnicy wyprawia. Tam nie da się żyć :)

Z
Zenon Adamski

Pamietam,że był kiedyś przystanek na Rynku Wildeckim, naprzeciwko kościoła w ciągu ówczesnej ul.Dzierżyńskiego.Gdy tramwaj stał na tym przystanku, tworzyła się kolejka samochodów oczekujących aż ruszy, podobnie jak obecnie w pobliżu ul. Różanej.Ale były też przystanki przed szpitalem ortopedycznym i przed ul. Traugutta, tak jak obecnie. I ten układ jest optymalny, sprawdzony przez wiele lat i absurdem byłoby go zmieniać. Tramwaj jest dla wszystkich ludzi, i tych starszych i tych niepełnosprawnych.Pod tym kątem należy ten temat rozpatrywać.

P
Pyrek

jest robienie wszędzie ulic jednokierunkowych. Pewnie miejsce potrzebne dla ścieżki rowerowej????

P
Poko

Też chcę zażyć to, co biorą w tej radzie :)

k
krzysztof

Tak jest! Zlikwidować przystanki tramwajowe, zablokować 28 czerwca dla samochodów, poddać eutanazji to całe dziadostwo, które tam mieszka!!!! Wilda dla młodych rowerzystów!!!!!!! (piszę młodych, bo Prezydent na Wildzie nie bywa)

Dodaj ogłoszenie