Mariusz Wiśniewski wskazuje, że z punktu widzenia kierowców każdy nowy przystanek, linia tramwajowe jest korzyścią, bo oznacza więcej pasażerów w pojazdach MPK i mniej aut na ulicach.
– W letnie wakacje, podczas przerwy zimowej łatwiej jest poruszać się po mieście – mówi Wiśniewski. I odwołuje się do przeprowadzonych w ubiegłym roku badań: – Wtedy ruch jest mniejszy o niecałe 9 procent. To pokazuje o co toczy się gra.
Działania miasta w obszarze komunikacji miejskiej i transportu publicznego będą skupiały się na czterech elementach: polityce mobilności, czytelnej strukturze zarządzania, dialogu i konsultacjach z mieszkańcami oraz inwestycjach.
Czytaj też: Plastyk miejski przejdzie do ZDM
Ma powstać kompleksowa „Polityka mobilności”, która obejmie m.in. politykę transportową, parkingową, programy – rowerowy i drogowy. Jej głównym celem będzie zwiększenie liczby podróżujących komunikacją zbiorową. – Transport to strategiczna dziedzina. Po nim ocenia się sprawność działania miasta i jakość życia – podkreśla Wiśniewski.
Bez sprawnego zarządzania nie uda się jednak osiągnąć postawionych celów. – Musimy mieć jasność, kto za co odpowiada – dodaje Wiśniewski.
Za politykę mobilności będzie odpowiadało biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta. W jego ramach działa już od stycznia Miejski Inżynier Ruchu. – MIR odpowiada za przygotowanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu, a ZDM za ich opiniowanie i wykonanie – wyjaśnia Wiśniewski. I zapowiada zmiany, które wejdą w życie 1 kwietnia, a dotyczyć będą ZTM i ZDM.
Sprawdź też: MPK Poznań: Remonty torowisk w 2019 roku - zobacz, gdzie będą prowadzone prace
W jednej i drugiej jednostce zmniejszy się liczba zastępców dyrektora do czterech, z których każdy będzie odpowiadał za określony pion.
– Będziemy kłaść nacisk na rozwój transportu, współpracę z gminami, dbanie o relacje z klientami oraz o rozwój i zarządzanie infrastrukturą – twierdzi Jan Gosiewski, dyrektor ZTM. I dodaje: – Kluczowymi zadaniami dla pionu transportu publicznego będzie integracja z gminami Kórnik i Zaniemyśl, rozwój systemu informacji pasażerskiej. Pracujemy też nad skomunikowaniem dzielnic peryferyjnych w Poznaniu.
Zobacz również
Z kolei pion infrastruktury transportowej ma zająć się m.in. koncepcją trasy tramwajowej na Marcelin, trasy na Klin Dębiecki, do stacji Poznań Wschód i II etapem trasy na Naramowice, a także już trwającymi lub planowanymi inwestycjami (np. I etap tramwaju na Naramowice, modernizacja Górnego Tarasu Rataj).
Przy ZTM ma powstać rada, w skład której wejdą np. kierowcy, pasażerowie, taksówkarze. Ma ona wypracować kierunki działań, uwzględniając potrzeby różnych grup.
– Uprościliśmy struktury, by lepiej realizować zdania. Wydzielony został pion inwestycji, a jeden z moich zastępców będzie do spraw przestrzeni publicznej co wzmocni panowanie nad estetyką miasta – uważa Krzysztof Olejniczak, dyrektor ZDM.
Za przestrzeń publiczną będzie odpowiadał Piotr Libicki, który zostanie zastępcą dyrektora ZDM i nadal będzie pełnił funkcję plastyka miejskiego, a także zajmował się organizacją spotkań z mieszkańcami i konsultacjami społecznymi.
Zobacz też:
POLECAMY:
Czy poznaniakom podobają się zmiany na ulicy św. Marcin?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?