Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec bałaganu reklamowego w centrum Poznania? Jest już kodeks dobrych praktyk

Beata Marcińczyk
Powstał kodeks dobrych praktyk dotyczący reklam w Poznaniu. Można się z nim zapoznać na stronie Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. To pierwszy krok ku temu, by ukrócić reklamowy chaos na terenie poznańskiego Starego Miasta.

Wkrótce odpowiednie zapisy opracowane przez kilka jednostek miejskich (Miejskiego Konserwatora Zabytków, MPU, ZDM, WUiA) trafią także do nowych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Nie znaczy to jednak, że gdy urzędnik zwróci uwagę właścicielowi kamienicy, bo ma brzydki szyld to ten natychmiast go usunie. Niestety, brakuje czegoś na kształt "policji konserwatorskiej".

Poznań jednak nie tyle mandatami za szpetotę i bezguście, lecz dobrymi przykładami chce walczyć o estetykę. Dobre przykłady to między innymi: zmodernizowane ostatnio siedziby banku przy ul. Masztalarskiej, Paderewskiego i na Starym Rynku, kamienice przy ul. Garbary 26 i 65, Brovaria i Bażanciarnia na Starym Rynku oraz wiele innych budynków.

- Kodeksem dobrych praktyk chcemy zachęcić właścicieli posesji, by zmienili podejście reklam. Ich natłok przecież powoduje, że są nieczytelne, a więc tracą na wartości - tłumaczy Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

Zaznacza też, że debata nad katalogiem czy zasadami nie jest zamknięta. Jeśli ktoś ma pomysły, może przekazać je do Urzędu Miasta Poznania.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski