Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec z limitem bloków reklamowych na godzinę w radiu i telewizji. W ciągu dnia nawet do 10 godzin reklam!

Martyna Urban
Martyna Urban
Nowelizacja ustawy o o radiofonii i telewizji umożliwiła stacjom telewizyjnym zwiększoną emisję reklam w porach największej oglądalności. Kiedy reklam będzie najwięcej? Przeczytaj.
Nowelizacja ustawy o o radiofonii i telewizji umożliwiła stacjom telewizyjnym zwiększoną emisję reklam w porach największej oglądalności. Kiedy reklam będzie najwięcej? Przeczytaj. Pixaby
Od listopada br. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, która zmienia dotychczasowe zasady emisji reklamy. Dotąd było to 12 minut w stosunku godziny – od teraz limit będzie zmienny w zależności od godziny nadawania. Oznacza to skrócenie listy programów na rzecz reklam. W jakiej porze reklam będzie najmniej?

Od 1 listopada br. zaczęła obowiązywać nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, która określała limit 20 proc. emisji reklam w ciągu godziny. Obecnie czas reklam będzie zależny od godziny nadawania.

W godzinach nocnych nie będą obowiązywać żadne limity

Nowelizacja ustawy podzieliła czas emisji na trzy pory. Pierwsza z nich to pasmo telewizyjne od godziny 6 do 18, w tym czasie reklamy mogą trwać łącznie 144 minuty, czyli dokładnie tyle, ile wcześniej - 12 minut na godzinę.

Druga pora to pasmo wieczorne, w którym między godziną 18 a 24 limit wynosi 72 minuty.

Jednak najwięcej kontrowersji budzi ostatnia nocna pora - od godziny 24 do 6 stacje nie obowiązują żadne limity, a więc w tych godzinach będą mogły być nadawane wyłącznie reklamy. W ciągu doby daje 574 minuty, czyli prawie 10 godzin.

Powodem tych modyfikacji jest zmiana w sposobie rozliczenia czasu reklam. Do 31 października 2021 roku sumowano bloki w skali godziny - omawiane wyżej 12 minut.

Nie przeocz

Obecnie podsumowanie następuje w obrębie całego okresu Oznacza to, że stacje same będą mogły wybierać pory, w których będą permanentnie emitować reklamy widzom. Dzięki tej zmianie, stacje mogą nadawać dłuższe bloki reklamowe podczas największej oglądalności, a co za tym idzie, zarabiać więcej.

Nowe przepisy obejmują konkretne programy

Nowelizacja nie objęła wszystkich stacji telewizyjnych. Ustawa przewiduje, że od 1 listopada, będzie można przerywać transmisje sportowe, aby wyemitować co najmniej jedną reklamę. Przed wejściem w życie nowelizacji reklamy można było nadawać tylko podczas przerw w rozgrywkach. Niemiłe przerywniki zostaną zastosowane także w filmach dla dzieci dłuższych niż godzina.

Zmiany w nadawaniu reklam nie obejmują jednak audycji religijnych. Bez zmian pozostała emisja reklam podczas serwisów informacyjnych, dokumentalnych oraz publicystycznych krótszych niż 30-minutowe - nadal nie można ich przerywać. Nowelizacja zakazuje sponsorowania audycji poradniczych, w tym także poradników majsterkowicza i różnorodnych kącików kulinarnych.

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Koniec z limitem bloków reklamowych na godzinę w radiu i telewizji. W ciągu dnia nawet do 10 godzin reklam! - Dziennik Zachodni

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski