reklama

Konkurencja, głupcze

Leszek WaligóraZaktualizowano 
Leszek Waligóra
Leszek Waligóra archiwum
W kilka lat mała firma pocztowa podbiła polski rynek. Tam, gdzie wcześniej wielkiej poczcie prawie nic się nie udawało. Kilka telewizji potrafi utrzymać się na rynku i zarabiać bez pomocy wyciąganego siłą abonamentu. Na rynku mamy kilkanaście firm telekomunikacyjnych i telefon mamy dziś od ręki, podczas gdy kiedyś można było na niego czekać jak na emeryturę. I tak dalej.

Czytaj: Leo Express w Polsce? Czeski przewoźnik chce wozić polskich pasażerów

Tylko na kolei bez zmian. Od ponad 20 lat Francuzi czy Niemcy mogą pociągiem przemierzyć swój kraj wielokrotnie szybciej niż Polacy swój.

Z reguły w lepszych warunkach i za cenę, która dla ich kieszeni jest wydatkiem żadnym. Tymczasem polska kolej wciąż pozostaje zadłużonym molochem, a podróż jej środkami komunikacji może nawet anioła do nerwicy doprowadzić.

Może teraz, kiedy na odcisk PKP próbują nadepnąć Czesi, polskie koleje przestaną przypominać czeski film?

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Poznaniak

prawda, troszke mi się popiórkowało, myślałem o jednym, napisałem drugie ;)

31 węzłowy Burke

chyba się Tobie popiórkowało : koleje DB to Deutsche Bank ? A kiedy Deutsche Bank przejął Deutsche Bundesbahn ? Ale co do tego że bilety na kolejach niemieckich nie są tanie to w pełni zgoda. A komunikacji miejskiej jeszcze droższe. 31

p
poznaniak

co do kolei w Niemczech - wcale tak nie jest. Przynajmniej we wschodnich Niemczech wielu Niemców wybiera jazdę samochodem po autostradach zamiast przejażdżki pociągami kolei DB (Deutsche Bank) - bilety są po prostu drogie, nawet jak na przeciętnego Niemca. We Francji niedawno była pula tańszych biletów na TGV (chyba ok 2mln o ile się nie mylę) - co świadczy o spadku zainteresowa (nie wiem jak z inną koleją we Francji, np. regionalną).

T
TTT

a te 4 mln pracujących na umowy śmieciowe kiedy otrzyma emeryturę? he,he,he będą widzieć emeryturę jak,,,,,,, Niebo i tak dalej

31 węzłowy Burke

Albowiem jest tak żeby jeździć to muszą wpierw zapłacić za szeroko rozumiany dostęp do torów . I obsługę techniczną. A to są kolejne monopole w monopolu. Tego typu opłaty, m.in położyły lotnisko w Poznaniu. Opłaty na A-2 rozłożyły opłacalność transportu na dużą skalę co widzę na odcinku starej 92 gdy na odcinku Poznań - Trzciel naliczyłem ponad 200 tirów . Na drugi dzień na odcinku A2 Poznań- Trzciel naliczyłem ich 20 sztuk , głównie zza wschodniej granicy. Tak więc zero złudzeń: opłaty za dostęp są nie do przeskoczenia co samego początku nieszczęsnego rozbicia PKP wykańcza różne spółki przewozowe. 31

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3