- Konsorcjum to platforma współpracy miasta z firmami - mówi prezydent Ryszard Grobelny. - Nie ma lepszej promocji niż głos tych, którzy w tym środowisku pracują. Chcemy ten projekt kontynuować, ale i go rozszerzyć.
Wcześniej miasto zapraszało znane, kojarzące się z Poznaniem firmy do konsorcjum.
- Skoncentrowaliśmy się na współpracy z markami komercyjnymi - wyjaśnia Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. - Teraz firmy mogą same aplikować. Zarówno te, już zrzeszone w ramach konsorcjum, jak i nowe.
O tym, kto zostanie partnerem konsorcjum w latach 2013-2015 zadecyduje Rada Ekspertów.
Zgłoszenia przyjmowane będą do 10 maja 2013 r. na stronie: www.madein.poznan.pl.
W ramach projektu "Made in Poznań" firmy i miasto realizują wspólne przedsięwzięcia, które są finansowane przez obie strony.
Jak tłumaczy Łukasz Goździor, w zależności od wielkości firmy wykłada ona na takie wspólne inicjatywy od 10 tys. do 50 tys. zł rocznie.
- Ale Konsorcjum Marki Poznań to również dwa inne projekty "Inspired by Poznań" oraz "Poznań Positive" - podkreśla Łukasz Goździor.
Pierwszy z nich polega na wspieraniu przez miasto sztuki, wydarzeń kulturalnych i artystycznych, sportowych. Może to być promocja np. festiwalu, ale także krótkoterminowe udostępnienie lokalu. Z kolei "Poznań Positive" skierowany jest do młodych, zdolnych, kreatywnych poznaniaków.
Zdaniem dr Magdaleny Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego, Konsorcjum Marki Poznań to doskonały przykład wykorzystania miejsca pochodzenia do promocji marki.
- Ta zależność działa również w drugą stronę - mówi dr Magdalena Florek. - Marki mogą wpływać na postrzeganie miasta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?